رئیس کل دادگستری استان کرمان:

صدور حتی یک رای قضایی نباید مانع تولید شود

اقتصاد ایران: رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: قضات باید در صدور آرا و احکام قضایی ضمن رعایت عدالت، مصلحت و شرایط اقتصادی کشور را ببینند و صدور یک رای در دستگاه قضایی نباید مانع تولید یک بنگاه اقتصادی شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در نشست مشترک مدیران ارشد دستگاه قضایی استان و مدیران شرکت گل گهر سیرجان در همایش معدن و قضا با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله رئیسی و همراهان ایشان، با بیان اینکه شهید رئیسی در هر شرایطی امیدآفرینی را در جامعه تزریق می‌ کرد؛ گفت: حدود ۱۵ سال از نزدیک با این عالم بزرگ و مجاهد فی سبیل الله برخورد و اشنایی داشتم، از راه، رفتار و منش ایشان درس گرفتم، ایشان یک اسوه و الگوی بزرگی برای تمام قضات بود.

وی افزود: قطعا این شهید بزرگ از شهدایی است که بیشتر ابعاد وجودی زندگی ایشان برای مردم اشکار خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان؛ ادامه داد: بخشی از ویژگی‌ های مثبت شهید جمهور مانند، مردمی بودن، ولایی بودن و خستگی ناپذیر بودن به مردم اثبات شده است؛ اما ویژگی‌ که کمتر به آن پرداخته شده؛ این است که ایشان در هر شرایطی به آینده امیدوار بود و تنها چیزی که در ایشان دیده نمی‌ شد یأس بود.

حجت الاسلام حمیدی تصریح کرد: در بدترین شرایط هیچ‌ گاه در گفتار، رفتار و منش شهید جمهور ناامیدی ندیدیم، امیدواری به آینده آیینه تمام نمایی بود؛ که ایشان را نشان می‌ داد

وی عنوان کرد: بایستی دستگاه قضایی، اجرایی و مسئولان معادن به شرایط امیدوار باشند، قوی‌ ترین ملت‌ ها با یاس و ناامیدی نابود می‌ شوند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان ابراز داشت: بایستی به شهید عزیز آیت الله رئیسی تاسی کنیم و به داشته‌ ها و ظرفیت‌ ها امیدوار باشیم، جزیره‌ ای فکر و عمل نکنیم، همه ظرفیت‌ ها را پای کار بیاوریم، آن وقت معجزه امیدواری و تزریق را خواهیم داد.

حجت الاسلام حمیدی اظهار کرد: خدای ناکرده اگر مایوس باشیم و مردم را ناامید کنیم تاثیرش از بمب اتم بدتر است. بایستی از همه ظرفیت‌ های قوه قضاییه در جهت امیدآفرینی در جامعه استفاده کنیم و این مقوله در بدنه دستگاه عدلیه نهادینه شود.

وی افزود: یکی از ابعاد امیدآفرینی توجه به مسائل اقتصادی، معیشتی است، دشمن از این ابزار استفاده می‌ کند، لازم است؛ این ابزار از دشمن گرفته شود، به معیشت مردم و رشد واحدهای تولیدی توجه بیشتری شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اذعان داشت: قضات و دادستان‌ ها در تحقق شعار سال و حمایت از تولید نقش برجسته‌ ای دارند. قضات باید در صدور آرا و احکام قضایی ضمن رعایت عدالت، مصلحت و شرایط اقتصادی کشور را ببینند و نباید صدور یک رای در دستگاه قضایی مانع تولید یک بنگاه اقتصادی شود.

حجت الاسلام حمیدی گفت: دستگاه قضایی استان کرمان از فعالان بخش اقتصادی و تولیدکنندگان حمایت حقوقی و قضایی خواهد کرد و اجازه نمی‌ دهیم به علت مسائل حقوقی و قضایی چرخ تولید متوقف شود.

وی اظهار کرد: بازدیدهای مسئولان قضایی از واحدهای تولیدی در راستای تحقق شعار سال و منویات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) در زمینه حمایت از بنگاه‌ های تولیدی و صنعتی است و تلاش داریم از ظرفیت‌ هایی که در قوه قضائیه وجود دارد، برای حل مشکلات فعالان اقتصادی استفاده کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: خوشحالیم علی‌رغم شرایط تحریمی که در کشور وجود دارد به همت مهندسان و کارگران عزیز ایرانی الحمدالله چرخ تولید به خوبی می‌ چرخد و هزاران اشتغال مستقیم در سیرجان به وجود آمده است.

حجت الاسلام حمیدی عنوان کرد: در سفر دو روزه مسئولان قضایی استان به سیرجان در اولین برنامه کاری بازدیدی از منطقه ویژه اقتصادی شهرستان داشتیم؛ که جزء قدیمی‌ترین مناطق اقتصادی کشور با ۳۳ سال قدمت است.

وی عنوان کرد: منطقه ویژه سیرجان در این مدت به بالندگی رسیده و ظرفیت‌های خوبی را در استان و به ویژه در شهرستان سیرجان به وجود آورده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: با توجه به اهمیت سیرجان و اینکه در مسیر ترانزیتی قرار دارد، گمرک هم یکی از ظرفیت‌ های خوبی است؛ که در شهرستان بوجود آمده است .

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به بازدید از انبارهای اموال تملیکی در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان اظهار کرد: بخشی از کالاهایی که به عنوان کالای رسوبی هستد، در اختیار سازمان قرار می‌ گیرد که باید زودتر تعیین تکلیف شود.

وی اذعان داشت: باید تمام کالاهایی که به عنوان کالای متروکه در اختیار سازمان تملیکی قرار می گیرد؛ از همه انبارها جمع‌ آوری شود و به شکل متمرکز در یک انبار قرار گیرد، که امکان نظارت و پیگیری کالاها وجود داشته و در اسرع وقت این کالاها تعیین تکلیف شود و سازمان‌ های مربوطه نظارت بهتری داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ابراز داشت: با اشاره به بازدید از دو واحد تولیدی صنعتی لوازم خانگی بیان کرد: این دو واحد ۲۰ درصد نیاز کشور را در بحث یخچال، یخچال فریزر و تلویزیون تامین می‌ کنند و ظرفیت‌ های بسیار خوبی است که در دیار کریمان وجود دارد.

حجت الاسلام حمیدی خاطرنشان ساخت: بازدید مسئولان از واحدهای تولیدی و گفت‌گوی چهره به چهره با صاحبان صنعت در تصمیم‌ گیری‌ ها و اتخاذ تدابیر از سوی مدیران بسیار موثر و ارزشمند خواهد بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ