احتمال قطعی شدن صعود خیبر به لیگ برتر

اقتصاد ایران: ۱۸ تیم حاضر در لیگ دسته اول در حالی امروز به مصاف حریفان خود خواهند رفت که ممکن است سرنوشت یک تیم صعود کننده به لیگ برتر و یک تیم سقوط کننده به لیگ دسته دوم مشخص شود.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، هفته سی و دوم لیگ دسته اول فوتبال امروز پنجشنبه با برگزاری ۹ دیدار پیگیری خواهد شد و ۳ تیم بالای جدول برای کسب ۲ سهمیه لیگ برتر به رقابت خواهند پرداخت. ۷ تیم پایین جدولی هم تلاش خواهند کرد در میان ۳ گزینه سقوط به لیگ دسته دوم قرار نگیرند.

چادرملو اردکان - فجر سپاسی

حساس ترین دیدار این هفته را تیم های چادرملو اردکان و فجر سپاسی برگزار خواهند کرد. در جدول رده بندی، فجر سپاسی با ۶۷ امتیاز دوم است و چادرملو با ۶۶ امتیاز در رده سوم قرار دارد. تیم اردکانی در صورتی که بتواند در این دیدار خانگی به برتری برسد با دو امتیاز بیشتر نسبت به فجر به رده دوم صعود می کند اما در صورتی که فجر در این دیدار خارج از خانه پیروز شود اختلاف امتیاز خود را با حریفش به ۴ امتیاز افزایش خواهد داد و امیدهایش را برای صعود به لیگ برتر افزایش می دهد. اما فجر هم که در هفته های اخیر نتایج خوبی کسب کرده در این مسابقه محکوم به کسب امتیاز است تا همچنان برای صعود به لیگ برتر امیدوار باشد.

استقلال ملاثانی - خیبر خرم آباد

خیبر خرم آباد که با ۷۰ امتیاز صدرنشین لیگ برتر است امید زیادی برای برتری برابر تیم رده دوازدهمی استقلال دارد و نیم نگاهی هم به دیدار چادرملو برابر فجر خواهد داشت و در صورتی که بتواند این دیدار خانگی را با برتری پشت سر بگذارد و فجر از سد چادرملو بگذرد با ۷ امتیاز اختلاف نسبت به چادرملو صعودش را به لیگ برتر قطعی خواهد کرد.

البته استقلال در این دیدار حریف دست و پا بسته ای نخواهد بود و این تیم برای آنکه بتواند از جمع تیم هایی که روی کاغذ امکان سقوط به لیگ دسته دوم را دارند فاصله بگیرد تلاش خواهد کرد در این بازی به امتیاز برسد.

مس سونگون - خوشه طلایی

تیم فوتبال خوشه طلایی ساوه با ۲۱ امتیاز در انتهای جدول (رده هجدهم) قرار دارد و در دیدار برابر مس سونگون که برای رسیدن به رده پنجم رقابت خواهد کرد کار سختی در پیش خواهد داشت. این تیم در صورتی که نتواند در این دیدار به برتری برسد ممکن است با توجه به نتایج دیگر تیم های انتهای جدولی، سقوطش به لیگ دسته دوم قطعی شود.

مس سونگون هم با ۴۲ امتیاز هشتم است و برای رسیدن به رده پنجم تلاش می کند.

احتمال قطعی شدن صعود خیبر به لیگ برتر/ دوئل بزرگ فجر و چادرملو

رقابت تیم های انتهای جدولی

در انتهای جدول لیگ دسته اول رقابت سنگینی برای بقا در جریان است. شاهین بندرعامری که با ۲۶ امتیاز هفدهم است باید با آریو اسلامشهر دیدار کند. رقابتی که شاهینی ها نیاز مبرمی به کسب امتیاز در این بازی دارند.

داماش گیلان که با ۲۷ امتیاز شانزدهم است میزبان نفت و گاز گچساران خواهد بود.

دریا بابل هم که با ۲۷ امتیاز پانزدهم است در یک دیدار حساس و سرنوشت ساز به مصاف شهرراز شیرا می رود. شهر راز هم وضعیت خوبی در جدول ندارد و با ۳۴ امتیاز سیزدهم است. البته این تیم هنوز روی کاغذ از گزینه های سقوط است اما بعید به نظر می رسد که نتواند خودش را در لیگ حفظ کند.

شهرداری آستارا هم که دیگر تیم مدعی سقوط است باید به دیدار مس شهر بابک برود. مس با ۳۸ امتیاز یازدهم است و با خیال راحت در این دیدار خانگی رقابت خواهد کرد.

برنامه دیدارهای هفته سی و دوم به شرح زیر است:

پنجشنبه ۱۰ خرداد:

ساعت ۱۸:۳۰
* شهر راز شیراز - دریا بابل
* داماش گیلان - نفت و گاز گچساران
* آریو اسلامشهر - شاهین بندر عامری
* مس شهر بابک - شهرداری آستارا
* مس سونگون - خوشه طلایی

ساعت ۱۹:۳۰
* استقلال آبی پوش ملاثانی - خیبر خرم آباد
*نفت مسجدسلیمان - سایپا
* چادرملو اردکان - فجر سپاسی
* پارس جنوبی جم - مس کرمان

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ