خطر عمل تغییر رنگ چشم برای افراد سالم

اقتصاد ایران: رئیس مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت و فوق تخصص پیوند قرنیه گفت: در فضای مجازی تبلیغات نادرستی درباره عمل تغییر رنگ چشم می شود که افراد سالم را به انجام آن ترغیب می کند در حالی که این جراحی عوارض دارد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  دکتر سید هاشم دریاباری با بیان اینکه عمل تغییر رنگ چشم به هیچ عنوان به افراد دارای چشم سالم، توصیه نمی شود، افزود: این عمل جراحی برای افراد سالم، بدون عوارض نیست و هنوز پشتوانه محکم علمی برای انجام این عمل برای افراد دارای چشم سالم وجود ندارد.

این عضو هیات علمی دانشگاه افزود: عوارض عمل تغییر رنگ چشم برای افراد سالم شامل احتمال التهاب چشم، عفونت قرنیه، آب مروارید، کاهش دید و گاهی حتی نیاز به پیوند قرنیه است. از سوی دیگر اگر این افراد دچار آب مروارید شوند، دید جراح برای انجام عمل، بسیار محدود می شود و یا اگر این افراد در آینده دچار پارگی شبکیه شوند، عمل جراحی آنها بسیار سخت می شود.

رئیس مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: به افراد سالم توصیه می کنیم که اگر چشم های سالمی دارند از رنگ طبیعی و خدادادی چشم هایشان لذت ببرند و تن به عملی ندهند که عوارض بسیاری دارد و چشم سالم را به چشم معیوب تبدیل می کند.

دریاباری در پاسخ به اینکه عمل تغییر رنگ چشم برای چه افرادی توصیه می شود، گفت: کراتوپیگمنتاسیون یا عمل تغییر رنگ چشم برای افرادی کاربرد دارد که رنگ چشم بیماران قبلا به علت ضربه، التهاب یا عفونت تغییر کرده و رنگ یکی از چشم ها سفید شده و یکی دیگر حالت طبیعی دارد که در این موارد برای یکی شدن ظاهر دو چشم، عمل تغییر رنگ چشم انجام می شود.

وی یادآور شد: در برخی از بیماری های چشمی مانند بیماری های «انیریدیا» و «آلبینیسم»، رنگ یک یا دو چشم غیر طبیعی و دارای ظاهری ناخوشایند برای بیماران می شود که با کراتوپیگمنتاسیون، رنگ چشم ها به حالت طبیعی تغییر می کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ