دیدار ماکرون و شولتز با محور تقویت حمایت‌ از اوکراین

اقتصاد ایران: رئیس جمهور فرانسه در آخرین ساعات سفر خود به آلمان در کاخ مسبرگ با صدر اعظم این کشور مذاکراتی را درباره چگونگی بهبود حمایت های بهتر و مستقیم به اوکراین انجام داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران   به نقل از نشریه "دی سایت" آلمان، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه و اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان در کاخ مسبرگ آلمان با یکدیگر دیدار کردند.

ماکرون در این دیدار اعلام کرد که می خواهد برای اوکراین حمله به مواضعی در روسیه را ممکن سازد. ماکرون در جریان بازدید از کاخ مسبرگ گفت: ما باید به آنها ( اوکراین) اجازه دهیم تا پایگاه های نظامی را که از آنها موشک شلیک می شود خنثی کنند. اوکراین در نهایت از پایگاه های روسیه مورد حمله قرار خواهد گرفت. وی افزود: با این حال، ما نباید اجازه دهیم که آنها به اهداف دیگر در روسیه به ویژه تأسیسات غیرنظامی حمله کنند.

اولاف شولز، صدراعظم فدرال آلمان هم گفت که مقرراتی برای استفاده از سلاح های تحویل داده شده به اوکراین وجود دارد. این باید همیشه در چارچوب قوانین بین المللی عمل کند. وی افزود: این تا الان به خوبی جواب داده است. او همچنین خاطرنشان کرد که آلمان و فرانسه سلاح های مختلفی به کی یف ارائه کردند.

متحدان ناتو برای مدت طولانی در این باره بحث می کنند که آیا اوکراین نیز می تواند از سلاح های غربی برای حمله به اهدافی در روسیه استفاده کند.

اولاف شولتز، صدراعظم فدرال آلمان همچنین پس از دیدار با ماکرون گفت: کمک های غرب به اوکراین باید بر اساس مبنای جدیدی قرار گیرد.

وی افزود: در چارچوب جی هفت باید گزینه های جدید تامین مالی مورد بررسی قرار گیرد تا میلیاردها دلار بیشتر برای اوکراین جمع آوری شود. شولتز همچنین گفت که هدف این است که تلاش های کشورهای G7 و اتحادیه اروپا را با هم ترکیب و تقویت کنیم. به گفته ماکرون، مسال مربوط به کمک های فنی نیز در اجلاس G7 در ایتالیا در ژوئن روشن خواهد شد.

شولتز همچنین گفت: این مسئله نیز در حال بررسی است که چگونه می توان از درآمدهای بهره از دارایی های مسدود شده بانک مرکزی روسیه استفاده کرد. ایالات متحده اخیراً پیشنهاد داده است که G7 می تواند وام بزرگی را به اوکراین بدهد که با درآمدهای بهره از وجوه مسدود شده بانک مرکزی روسیه تضمین شود. این وام می تواند حدود 50 میلیارد دلار باشد.

صدر اعظم آلمان همچنین گفت: ما می خواهیم به اوکراین دسترسی به میلیاردها منابع مالی اضافی بدهیم تا بتواند با اطمینان دفاع خود را انجام دهد و در نتیجه امنیت کل اروپا را بیشتر کند.

اتحادیه اروپا قبلاً تصمیم گرفته است که 90 درصد از سود قابل استفاده از دارایی های مسدود شده روسیه را که قبلاً جمع‌آوری شده بود به صندوق اتحادیه اروپا برای تأمین مالی تجهیزات نظامی و آموزش اختصاص دهد. ده درصد باقیمانده از جمله برای تامین مالی بازسازی زیرساخت های ویران شده در اوکراین استفاده خواهد شد.

در این میان ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو نیز مجدداً از کشورهای حامی اوکراین خواسته تا به این کشور اجازه دهند از سلاح های غربی علیه اهدافی در روسیه استفاده کند. ینس استولتنبرگ در نشست وزرای دفاع اتحادیه اروپا در بروکسل گفت، به ویژه در جنگ در منطقه خارکف، دفاع از خود بدون چنین عملیاتی برای اوکراین دشوار است.

دبیر کل ناتو همچنین گفت که اوکراین به دلیل محدودیت‌ها نمی‌تواند به مواضع توپخانه و فرودگاه‌های روسیه در آن سوی مرز حمله کند. مجمع پارلمانی ناتو و جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز اخیراً خواستار دادن مجوز به اوکراین برای گلوله باران این اهداف شده بودند.

دبیرکل ناتو و نمایندگان کشورهای شرقی ناتو در کنفرانس بروکسل گفتند که هیچ خطری برای تشدید تنش ها در این کاهش محدودیت ها نمی بینند.

ماکرون قبل از شورای وزیران آلمان و فرانسه در مسبرگ، سفر رسمی خود را به مونستر آلمان به پایان رساند. او در آنجا مفتخر به دریافت جایزه بین المللی صلح وستفالیا شد و در سخنرانی پذیرش خود خواستار خوش بینی و حرکت بیشتر در اروپا شد.

وی تاکید کرد: خوشبین بودن به عنوان یک اروپایی به معنای اطمینان از این است که اروپا پاسخ درستی است. این به چالش های عمده فعلی مانند جنگ در اوکراین، بحران آب و هوا و تهدید دموکراسی اشاره دارد. ماکرون گفت: ما باید مرحله جدیدی از اروپا را آغاز کنیم. در اروپا ما بیش از حد متفرق و از هم گسسته، بسیار کند و ترسو هستیم و این واقعیت است.

ماکرون در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با شولتز از گسترش حملاتی که تاکنون امکان پذیر بوده است صحبت کرد. او نقشه ای ارائه کرد که نشان می داد اوکراین از کجا مورد حمله قرار می گیرد. وی افزود: اگر قوانین فعلی رعایت شود، اوکراین نمی تواند به این پایگاه ها ضربه بزند. وی گفت: آنچه ما می خواهیم این است که توانایی ضربه زدن به این سایت های پرتاب موشک را داشته باشیم. من فکر نمی کنم که این به تشدید تنش کمک کند."

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ