اعتبار ۱۵۰۰میلیاردی برای پروژه فیبر نوری

اقتصاد ایران: خرم‌آباد - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان از پیش‌بینی اعتبار هزار و ۵۰۰ میلیاردی برای اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، مجتبی صارمی  با اشاره به نقش و جایگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در زندگی روزمره بشر، اظهار داشت: بسیاری از خدمات اداری، آموزشی، بانکی، حوزه سلامت و… بر بستر زیرساخت‌های ارتباطی و الکترونیکی انجام می‌گیرد.

اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها

وی با بیان اینکه ارائه این خدمات مستلزم این است که زیرساخت‌های ارتباطی مناسبی را داشته باشیم، عنوان کرد: در این راستا پروژه‌های مهمی را در همین راستا در اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در دستور کار داریم.

طی ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته در حوزه ارتباطات و زیرساخت‌های ثابت هیچ‌گونه نوسازی در کشور و استان نداشتیم مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان با تأکید بر اینکه در حوزه شهری پروژه ملی، زیرساختی و مهم فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها را در دستور کار داریم، افزود: باتوجه‌به اینکه طی ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته در حوزه ارتباطات و زیرساخت‌های ثابت هیچ‌گونه نوسازی در کشور و استان نداشتیم و زیرساخت‌های موجود نیازهای کاربران و کسب‌وکارها را به‌هیچ‌عنوان برآورده نمی‌کرد، در این راستا دولت سیزدهم و وزارت ارتباطات برای جبران این عقب‌ماندگی، پروژه نوسازی حوزه زیرساخت‌های ثابت در دستور کار قرار گرفت.

صارمی، بیان داشت: در سطح کشور ۱۰ اپراتور و شرکت، اجرای این پروژه را در دستور کار قرار دادند، در لرستان نیز در اواخر سال ۱۴۰۱، اپراتور آسیاتک برای اجرای این پروژه معرفی شد، در اواخر سال ۱۴۰۲ شرکت مخابرات از طرف وزارت ارتباطات پروانه فعالیت را دراین‌خصوص اخذ کرد.

پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه در شهرهای در دست اجرا

وی با بیان اینکه ما مذاکرات خود را با شهرداری‌ها برای اخذ مجوز حفاری در شهرها شروع کردیم، در ادامه با شهرداری دورود، ازنا، الیگودرز، پلدختر، الشتر و خرم‌آباد تفاهم‌نامه این امر منعقد و پروژه شروع شد، بیان کرد: در مابقی شهرها نیز تا پایان سال ۱۴۰۳ برنامه داریم که پروژه را توسط دو اپراتور یاد شده آغاز و به سرانجام برسانیم.

این پروژه ۳۴۰ هزار خانوار و کسب کار شهری را تحت پوشش خود قرار خواهد داد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان با تأکید بر اینکه در حال حاضر در شهرهای در دست اجرا این پروژه بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داریم، تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته تا پایان سال این پروژه در سطح استان عملیاتی خواهد شد.

صارمی، ادامه داد: بر اساس برآورد کارشناسان ما باید در معابر شهری حدود هزار حفاری، فیبرکشی و… را داشته باشیم، این پروژه ۳۴۰ هزار خانوار و کسب کار شهری را تحت پوشش خود قرار خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه باید دسترسی این تعداد خانوار و جمعیت به بستر پرسرعت و باکیفیت اینترنت فراهم شود، گفت: تا کنون نیز بالغ بر ۲۰۰ کیلومتر از پروژه در سطح استان اجرایی شده است.

پیش‌بینی اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای اجرای پروژه

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان، اعتبار پیش‌بینی‌شده در این زمینه را نیز حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تا کنون نیز تقریباً یک‌پنجم پروژه در استان اجرا شده است.

با اجرای این پروژه سرعت اینترنت ثابت ما بر بستر فیبر نوری تا هزار مگ قابل‌افزایش است صارمی، ایجاد زیرساخت ارتباطی پرسرعت، ایمن و باکیفیت برای همه کسب‌وکارها، اماکن اداری، تجاری، مراکز آموزشی، درمانی را از جمله مزایای اجرای این پروژه عنوان کرد و گفت: توسعه شبکه ملی اطلاعات، توسعه شاخص‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، فراهم‌شدن زیرساخت لازم برای اجرای پروژه «شهر هوشمند»، ارتقای کیفیت شبکه تلفن همراه و… از دیگر مزیت‌های اجرای این طرح است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر میانگین سرعت اینترنت ثابت ما بین ۱۰ تا ۱۵ مگ است که با اجرای این پروژه سرعت اینترنت ثابت ما بر بستر فیبر نوری تا هزار مگ قابل‌افزایش است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ