نهادینه‌سازی فرهنگ بدون دخانیات در پایانه‌ و سراهای محلات

اقتصاد ایران: برنامه‌های هفته ملی بدون دخانیات با شعار «اماکن و وسایل نقلیه عمومی بدون دخانیات، حق شهروندی» از ۴ تا ۸ خرداد در پایانه‌های ارم، قیطریه، تابناک، نوبنیاد و سرای محلات برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا اسفراینی نژاد معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه یک ضمن بیان خبر فوق اظهار داشت: ارتقای سطح آگاهی و حساس‌سازی شهروندان نسبت به حقوق شهروندی خود در حوزه استعمال دخانیات، اطلاع‌رسانی در خصوص مضرات ناشی از استعمال دخانیات، ارتقای سواد شهروندان نسبت به دود تحمیلی، کاهش استعمال دخانیات در اماکن عمومی، مطالبه‌گری و جلب مشارکت شهروندان در حوزه مبارزه با استعمال دخانیات در پایانه‌ها و وسایل نقلیه از اهداف برنامه‌های اجرایی هفته بدون دخانیات در منطقه یک است.

وی در تشریح برنامه‌های هفته بدون دخانیات در منطقه یک بیان داشت: اجرای روزانه یک نشست در پایانه تاکسی با محوریت انجمن نیکوتینی‌های گمنام ایران، ارائه خدمات سلامت محور شامل مشاوره، آموزش، تست اسپیومتری، جمع‌آوری فیلتر سیگار از سطح پایانه‌ها و اجرای تئاترهای تعاملی با موضوع دخانیات پدران در مهد کودک‌ها و کارگاه‌های آموزشی در سرای محلات با همکاری ادارات اجتماعی نواحی ۱، ۲، ۳ و ۷ از اهم برنامه‌های اجرایی معاونت حمل و نقل و ترافیک در هفته بدون دخانیات است.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته کارگاه‌های آموزشی روش‌های پیشگیرانه و نحوه تعامل مؤثر با شهروندان ویژه رانندگان با هدف پوشش صددرصدی رانندگان اتوبوس و تاکسی با بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاه شهید بهشتی و سازمان‌های غیردولتی آغاز شده و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

اسفراینی نژاد از نصب و احیای تابلوهای بدون دخانیات پایانه‌ها خبر داد و گفت: نصب تابلوهای بدون دخانیات در معرض دید مسافران در پایانه‌های تاکسی و اتوبوس سطح منطقه در حال اجرا است.

وی به سیاست‌های تشویقی معاونت ترافیک در هفته بدون دخانیات اشاره کرد و گفت: مدیر تاکسیرانی منطقه یک در هر کدام از پایانه‌های تاکسی از سه راننده قانون مدار در زمینه عدم استعمال و ایجاد فضاهای بدون دخانیات تقدیر کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ