۱۲ محله حاشیه‌نشین زنجان در فهرست ساماندهی قرار دارد

اقتصاد ایران: زنجان- مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: ۱۲ محله حاشیه‌نشین استان در فهرست ساماندهی قرار دارد که هشت مورد در شهر زنجان واقع شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، صادق قهرمانی ظهر دوشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، بانوان و خانواده استان زنجان اظهار کرد: یکی از مصوبات جلسه هشتم کارگروه اجتماعی جدیت بخشیدن به جمع‌آوری متکدیان و معتادان متجاهر و ساماندهی آن‌ها در مراکز پیش‌بینی شده، به‌ویژه در ایام پایانی سال بود اما تا زمانی که موضوع اردوگاه متکدیان حل نشود نمی‌توان در این زمینه به این موضوع جامه عمل پوشاند.

وی در خصوص ساماندهی مناطق حاشیه‌نشین عنوان کرد: از ۳۳۰ محله حاشیه‌نشین در کشور ۱۲ محله در استان زنجان شناسایی شده که هشت محله در شهر زنجان واقع است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با اشاره به اینکه ۷۰۰ خانوار در منطقه سایان زندگی می‌کنند، ابراز کرد: ساکنان این مناطق از نابرابری‌های خدمات شهری، اجتماعی و فرهنگی گلایه‌مند هستند و باید دستگاه‌های متولی نسبت به این موارد راهکارهای لازم را ارائه و برنامه‌ها را اجرا کنند.

وی با بیان اینکه برای جمعیت حدود ۳ هزار نفری این منطقه فقط یک مدرسه ابتدایی به تعداد ۲۲۰ نفر دانش‌آموز وجود دارد، خاطرنشان کرد: علاوه بر این هیچ نهاد فرهنگی دولتی و غیردولتی در این محله فعال نیست.

قهرمانی به نابرابری خدمات بهداشتی و درمانی و وجود یک کانکس خانه بهداشت غیرفعال در سایان اشاره کرد و افزود: نابرابری در خدمات شهری از دیگر گلایه‌های مردم است و به دلیل وجود ریل راه‌آهن تردد اتوبوس در آن نیز با محدودیت مواجه است.

وی کمبود سرانه فضای سبز و امکانات ورزشی را از دیگر چالش‌های این منطقه خواند و گفت: دسترسی محیطی برای دریافت خدمات آموزشی، بهداشتی، اداری و سایر موارد نیز محدود بوده و همچنین نابرابری در خدمات امنیتی و انتظامی نیز به چشم می‌خورد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ