سیاست خارجی جایگاهی ویژه‌ در دکترین دولت شهید رییسی داشت

اقتصاد ایران: سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان گفت: سیاست خارجی، جایگاه ویژه‌ای در دکترین دولت شهید رییسی داشت و یکی از حلقه‌های اصلی دکترین دولت سیزدهم، سیاست همسایگی بود.

به گزارش خبرنگار مهر، «علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان، امروز در نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه عمان، ضمن تسلیت شهادت رئیس‌جمهور و هیأت همراه ایشان اظهار کرد: صمیمانه از دولت عمان برای حضور در روز تشییع آیت الله رئیسی و همراهان ایشان تشکر می‌کنم.

سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان افزود: همچنین از وزیر امور خارجه عمان که امروز برای ابراز تسلیت به مقامات ایران، در رأس هیات عالی‌رتبه وارد ایران شدند، تشکر می‌کنم. بار دیگر برادران عمان نشان دادند دوستان صمیمی دولت و ملت ایران هستند.

وی با تاکید بر اینکه سیاست خارجی جایگاهی ویژه در دکترین دولت آیت الله رئیسی داشت افزود: سیاست همسایگی مهم‌ترین بخش این دکترین بود که شامل مولفه‌هایی مانند تحکیم اعتماد سیاسی، روابط اقتصادی و تعامل نخبگانی با همسایگان بود.

باقری گفت: ما امروز در حال ارتقای روابط با همسایگان هستیم و قصد داریم هیچ حفره و گسستی در روابط با همسایگان وجود نداشته باشد؛ تلاش می‌کنیم مسیر درست منطقه امن را با حضور همه کشورهای منطقه دنبال کنیم و این تنها راه بیرون‌راندن بازیگران خارجی از منطقه است.

وی ادامه داد: در حالی که رئیس‌جمهور در میان ما نیست اما دستاورد رویکرد وی به سیاست خارجی، حاضر است.

باقری گفت: من در گفت‌وگو با همتای عمانی درباره غزه گفت‌وگو کردیم و بر این موضوع اتفاق نظر داشتیم که باید تلاش‌های جدی‌تری برای توقف این جنایت‌ها انجام شود؛ کمک‌های انسان‌دوستانه باید بیشتر و جدی‌تر به غزه ارسال شود؛ ایران و عمان همکاری‌های بیشتری در دوره پیش‌رو در این زمینه خواهند داشت.

اراده ما تشکیل کشور مستقل فلسطینی است

«علی بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر خارجه عمان هم در ابتدای این نشست خبری ضمن تسلیت شهادت شهدای خدمت اظهار کرد: امروز درخصوص ادامه رایزنی‌ها پیرامون مسائل مشترک دو کشور، گفت‌وگو کردیم؛ همچنین امروز در مورد مساله فلسطین رایزنی داشتیم.

وی افزود: روابط ایران و عمان رو به جلو و رو به رشد است و تلاش می‌کنیم بسیاری از توافق‌نامه‌ها را فعال کنیم. ان شاء الله ارتباط‌مان بیش از این خواهد شد.

وزیر امور خارجه عمان با اشاره به سیاست دولت این کشور در قبال مساله فلسطین گفت: اراده خدا، ما و جامعه بین‌المللی، تشکیل کشور مستقل فلسطینی است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ