بیانیه عربستان و عمان در خصوص جنایت دیشب صهیونیست‌ها در رفح

اقتصاد ایران: عربستان و عمان جنایات دیشب رژیم صهیونیستی در رفح را محکوم کرده و خواستار مداخله جامعه جهانی برای توقف این جنایت‌ها شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، وزارت خارجه عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای استمرار جنایت‌های اشغالگران و ادامه کشتار غیرنظامیان بی‌پناه در نوار غزه را با شدیدترین عبارت‌ها محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که تازه‌ترین این اقدامات هدف قرار دادن چادرهای آوارگان فلسطینی در نزدیکی انبارهای آژانس امداد و اشتغال آوارگان فلسطینی (آنروا) در شمال غرب شهر رفح است.

این بیانیه تاکید کرد که عربستان ادامه تجاوزهای آشکار نیروهای اشغالگر ضد قوانین و مقررات بین‌المللی و انسانی را به صورت قاطع رد می‌کند.

وزارت خارجه عربستان سعودی بر ضرورت مداخله فوری جامعه جهانی برای توقف جنایت‌های ارتش اشغالگر و جلوگیری از گسترش فاجعه بی‌سابقه انسانی که ملت برادر –فلسطین- با آن مواجه است، تاکید کرد.

وزارت خارجه عمان نیز با صدور بیانیه‌ای تجاوز اشغالگران به غزه و حمله به چادرهای آوارگان در شهر رفح را محکوم کرده و خواستار مداخله بازدارنده و فوری جامعه جهانی در این زمینه شد.

گزارشگر سازمان ملل در زمینه حقوق بشر در اراضی فلسطین با اشاره به جنایت رژیم صهیونیستی طی شب گذشته علیه چادرهای آوارگان فلسطینی در شهر رفح که بیش از ۵۰ شهید و ده‌ها زخمی برجای گذاشته، اعلام کرد که نظامیان اسرائیلی اردوگاه آوارگان فلسطینی را در رفح زیر آتش گرفتند که همین مساله باعث شد آوارگان فلسطینی زنده زنده در آتش بسوزند.

پیشتر مسئولان نهاد دفاع شهری نوار غزه در گفت‌وگو با شبکه الجزیره تاکید کردند: حمله شب گذشته رژیم صهیونیستی به شمال غرب شهر رفح یک کشتار تمام عیار به شمار می‌رود. آنها اضافه کردند: ما شاهد قطع اعضای تعداد زیادی از فلسطینی‌های بی گناه در جریان این حملات وحشیانه و برجای ماندن سوختگی‌های گسترده بر روی بدن آنها هستیم.

مسئولان نهاد فلسطینی مذکور تاکید کردند: در این کشتار وحشیانه تعداد زیادی از زنان و کودکان فلسطینی به شهادت رسیده اند. نظامیان صهیونیست مناطقی را هدف قرار دادند که پیشتر از آنها به عنوان مناطق امن برای آوارگان یاد کرده بودند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ