ناگفته‌هایی از نگاه شهید جمهور به دغدغه‌های جامعه پزشکی

اقتصاد ایران: رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران، به روایت ناگفته‌هایی از دغدغه ها و نگرانی های رییس جمهور شهید نسبت به جامعه پزشکی پرداخت.

محمد رئیس زاده، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: نوع نگاه رئیس جمهور شهید به جامعه پزشکی، نگاه مثبت و حمایتی بود؛ به طوری که سابقه ندارد حکم رئیس کل سازمان نظام پزشکی که می‌بایست توسط رئیس جمهور ابلاغ شود، در فاصله ۲۴ ساعت صورت بگیرد.

وی به شرح ماجرای ابلاغ حکم رئیس کل سازمان نظام پزشکی از سوی رئیس جمهور پرداخت و افزود: جمعه ۹ مهر ماه ۱۴۰۰ در سالن اجلاس سران، بنده با آرای مجمع عمومی نظام پزشکی به عنوان رئیس کل انتخاب شدم و روز شنبه ۱۰ مهر ماه، هیأت عالی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی، صورت جلسه را به دفتر رئیس جمهور ارسال کرد. بنده همان روز شنبه با دفتر رئیس جمهور تماس گرفتم و به رئیس دفتر رئیس جمهور گفتم که می‌خواهم حکم را حضوری از رئیس جمهور دریافت کنم.

رئیس زاده ادامه داد: روز یکشنبه از دفتر رئیس جمهور تماس گرفتند و گفتند ساعت ۴ بعد از ظهر دفتر رئیس جمهور باشید. در همان جلسه، آقای رئیسی ضمن ابراز خرسندی از انتصاب بنده، توصیه‌هایی نیز مطرح کردند

وی افزود: این جلسه در فاصله ۲۴ ساعت و در حالی که اوایل شروع به کار دولت سیزدهم بود، نشان از اهتمام رئیس جمهور شهید به مسائل جامعه پزشکی دارد.

رئیس زاده گفت: در همان جلسه، بنده دو سه مطلب را با رئیس جمهور مطرح کردم که با توجه به دوران کرونا؛ یکی از درخواست‌های من این بود که رئیس کل سازمان نظام پزشکی، عضو ستاد ملی کرونا شود تا کارها بهتر پیش برود.

وی افزود: بعد از طرح این درخواست، در کمتر از یک ماه با عضویت رئیس کل سازمان نظام پزشکی در ستاد ملی کرونا موافقت شد و باعث گردید هم ارتباط جامعه پزشکی با ستاد بیشتر شود و هم اینکه فرصت مغتنمی شد تا چالش‌های جامعه پزشکی، پیگیری شود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران گفت: عمده مطالب و مسائل جامعه پزشکی در ستاد ملی کرونا مورد تاکید و توجه قرار می‌گرفت و از این حیث، باید به نگاه ویژه رئیس جمهور شهید ارج نهاد.

رئیس زاده در ادامه به روایت دیگری از توجه رئیس جمهور شهید به مسائل و مشکلات جامعه پزشکی پرداخت و افزود: با توجه به چالش‌های حوزه سلامت، بنده درخواست ملاقات با آقای رئیسی را داشتم که در کمتر از ۴۸ ساعت، از دفتر رئیس جمهور به من زنگ زدند و آقای رئیسی؛ در جلسه‌ای کاملاً خصوصی و دو نفره، به مدت یک ساعت به دغدغه‌های جامعه پزشکی گوش فرا دادند که موضوع مهاجرت پزشکان، از جمله موضوعاتی بود که آقای رئیسی اظهار نگرانی کردند. از همین رو، پیشنهاد کردند جمعی از بزرگان حوزه سلامت در جلسه‌ای با او، مسائل و مشکلات جامعه پزشکی را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

وی در همین زمینه گفت: درخواست آقای رئیسی، تشکیل جلسه در همان هفته‌ای بود که بنده با ایشان جلسه داشتم و اصرار داشتند تأخیر در تشکیل جلسه با بزرگان حوزه سلامت، با توجه به دغدغه‌هایی که نسبت به جامعه پزشکی داشتند، به صلاح نبود و سرانجام نیز این جلسه به مدت ۲.۵ ساعت با حضور چهره‌های شناخته شده از حوزه سلامت و با حضور رئیس جمهور برگزار شد.

رئیس زاده به یکی دیگر از ناگفته‌هایی از دغدغه‌های رئیس جمهور شهید نسبت به جامعه پزشکی اشاره کرد و افزود: در یک مورد، چالشی بر سر حق و حقوق جامعه پزشکی با وزارت بهداشت بر سر تسهیل فضای کسب و کار پزشکان جوان ایجاد شده بود که با تذکر جدی و صریح رئیس جمهور در دو نوبت، این مشکل حل شد.

وی به مراسم روز پزشک در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: سازمان نظام پزشکی تصمیم گرفت ۳۱ مرداد ۱۴۰۲، مراسم روز پزشک با حضور رئیس جمهور در سالن اجلاس سران برگزار شود که یک روز قبل از برنامه ما، یک برنامه‌ای در همان سالن اجلاس سران با حضور رئیس جمهور پیش بینی شده بود که گمان می‌رفت حضور آقای رئیسی در مراسم روز پزشک منتفی شود که در این رابطه با نظر دفتر رئیس جمهور، مراسم ما در سطح بسیار عالی و بی سابقه با حضور رئیس جمهور برگزار شد.

رئیس زاده، هجمه به پزشکان در رسانه‌ها را یکی دیگر از چالش‌های جامعه پزشکی دانست که با درایت رئیس جمهور شهید، این موضوع نیز به سرانجام خوبی رسید و آقای رئیسی تذکر دادند که جایگاه جامعه پزشکی نیاید در رسانه تخریب شود.

وی ادامه داد: نکته بعد پیرامون دغدغه‌های رئیس جمهور شهید، توجه به حقوق مردم و جامعه پزشکی بود که بدون استثنا به تمامی نکات و موارد مطروحه پاسخ می‌دادند و ابلاغ تعرفه‌ها در زمان خیلی کوتاه بعد از آغاز سال، نشان از نگاه ویژه آقای رئیسی به جامعه پزشکی داشت.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران تاکید کرد: در مجموع، باید بگویم که متصدیان حوزه سلامت از فرصت به وجود آمده برای انتقال مطالب حوزه سلامت، به درستی استفاده نکردند و اگر این فرصت را مغتنم می‌شماردند؛ حتماً دستاوردهای بیشتر و چالش‌های کمتری در حوزه سلامت داشتیم.

رئیس زاده در پایان علو درجات را برای شادی روح رئیس جمهور شهید آرزو کردند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ