واکنش عربستان به جنایت صهیونیست‌ها در رفح

اقتصاد ایران: عربستان سعودی جنایت وحشیانه صهیونیست‌ها در رفح را به شدت محکوم و تاکید کرد ادامه جنایت‌های اشغالگران اسرائیلی علیه غیرنظامیان مستلزم اقدام فوری جامعه جهانی برای مقابله با این تجاوزات و جلوگیری از تشدید بحران انسانی بی‌سابقه مردم فلسطین است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت امور خارجه عربستان سعودی در واکنش به جنایت وحشیانه‌ای که شب گذشته صهیونیست‌ها علیه آوارگان غیرنظامی در رفح در جنوب نوار غزه انجام دادند اعلام کرد: عربستان ادامه جنایت‌های نیروهای اشغالگر اسرائیلی و ادامه هدف قرار دادن غیرنظامیان محاصره شده در نوار غزه که آخرین مورد آن هدف قرار دادن چادرهای آوارگان فلسطینی در نزدیکی انبارهای آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در شمال غرب رفح بود را به شدت و با شدیدترین عبارات محکوم می‌کند.

این وزارتخانه تاکید کرد: عربستان، قاطعانه ادامه نقض همه قطعنامه‌ها ، قوانین و هنجارهای بین‌المللی و انسانی توسط نیروهای اشغالگر اسرائیلی را رد می‌کند.

وزارت خارجه عربستان در ادامه از جامعه بین المللی خواست تا برای توقف جنایت‌هایی که نیروهای اشغالگر اسرائیلی انجام می‌دهند اقدامی فوری اتخاذ کند و مانع تشدید بحران انسانی بی‌سابقه که ملت فلسطین در میان آن هستند شود.

وزارت خارجه عمان نیز با صدور بیانیه‌ای در همین زمینه ضمن محکومیت شدید ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه و هدف قرار دادن چادرهای آوارگان در رفح، از جامعه بین المللی خواست تا اقدام فوری برای مقابله با این جنایت‌های اسرائیل انجام دهد.

وزارت خارجه مصر هم به نوبه خود در بیانیه‌ای اعلام کرد که بمباران اردوگاه‌های آوارگان در رفح توسط نیروهای اسرائیلی که منجر به شهادت و زخمی شدن صدها فلسطینی گشت را به شدت محکوم می‌کنیم.

وزارت خارجه اردن هم با محکوم کردن این جنایت شنیع صهیونیست‌ها اعلام کرد: بمباران رفح یک جنایت جنگی و نقض آشکار تصمیمات دیوان بین المللی دادگستری و نقض فاحش قوانین بین‌المللی است.

جنگنده‌های ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی شب گذشته در حمله‌ای وحشیانه به چادرهای آوارگان در غرب رفح ده‌ها غیرنظامی را به شهادت رساندند که اغلب آنها زن و کودک بودند.

آماری که منابع فلسطینی و نهادهای مربوطه ارائه داده‌اند حاکی از شهادت بیش از 30 غیرنظامی در این جنایت است و برخی نیز درباره شهادت 35 تا 40 نفر صحبت می‌کنند. همچنین ده‌ها تن دیگر هم زخمی شدند و این درحالی است که روز جمعه دیوان بین‌المللی دادگستری حکم توقف عملیات نظامی ارتش صهیونیستی در رفح را صادر کرده بود اما اشغالگران طبق معمول، به این درخواست و حکم بین‌المللی هم توجهی ندارند و تحت حمایت کامل آمریکا به وحشی‌گری در غزه ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ