قطر: جامعه جهانی برای توقف تجاوزات اسرائیل وارد عمل شود

اقتصاد ایران: وزارت خارجه قطر ضمن محکومیت شدید جنایت شنیع رژیم صهیونیستی علیه آوارگان در رفح تاکید کرد که جامعه جهانی باید اقدامی فوری برای توقف تجاوزات اسرائیل انجام دهد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت امور خارجه قطر در واکنش به جنایت وحشیانه شب گذشته صهیونیست‌ها در حمله به چادرهای آوارگان در رفح اعلام کرد: با شدیدترین عبارات بمباران چادرهای آوارگان در رفح در جنوب نوار غزه توسط اسرائیل را محکوم می‌کنیم و آن را نقض خطرناک قوانین بین‌المللی می‌دانیم که منجر به تشدید بحران انسانی در نوار غزه محاصره شده می‌گردد.

وزارت خارجه قطر بر لزوم پایبندی مقامات صهیونیست به تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری مبنی بر توقف حملات نظامی به رفح تاکید کرده و از جامعه جهانی خواست تا اقدام فوری برای جلوگیری از ادامه جنایات نسل کشی اشغالگران علیه مردم غزه و محافظت کامل از غیرنظامیان انجام داده و مانع اجرای نقشه نیروهای اشغالگر برای آوارگی مردم غزه از شهر رفح که تبدیل به پناهگاه صدها هزار آواره شده است، گردد.

این وزارتخانه همچنین نگرانی قطر از تاثیر منفی این حملات صهیونیست‌ها بر تلاش‌های میانجی‌ها در مذاکرات را ابراز و تاکید کرد که این تجاوزات مانع رسیدن به توافق برای آتش بس فوری و دائمی در نوار غزه و مبادله اسرا می‌شود، پیامدهای این جنگ را تشدید می‌کند و بر امنیت منطقه‌ای و بین المللی تاثیرگذار خواهد بود.

وزارت خارجه قطر همچنین بر موضع قاطع این کشور برای حل عادلانه مسئله فلسطین، احیای حقوق مشروع ملت فلسطین و برپایی دولت مستقل آنها به پایتختی قدس شرقی تاکید کرد.

از طرف دیگر پارلمان عربی نیز ضمن محکوم کردن قتل عام فجیعی که رژیم اشغالگر شب گذشته در رفح انجام داد تاکید کرد که رژیم صهیونیستی همه قوانین، هنجارها و قطعنامه‌های بین‌المللی که آخرین مورد آن حکم دیوان بین المللی دادگستری برای توقف عملیات نظامی ارتش اسرائیل در رفح بود را نقض کرده و به جنایت‌های شنیع خود علیه غیرنظامیان ادامه می‌دهد.

در ادامه بیانیه پارلمان عربی آمده است که عدم اقدام جدی برای محاکمه رژیم اشغالگر به خاطر جنایت‌ها و کشتارهای آن علیه ملت فلسطین و عدم اتخاذ هیچ گونه اقدام جدی در برابر جنایت‌های این رژیم موجب گستاخی آن برای ادامه کشتارها می‌شود. مواضع کشورهای حامی رژیم اشغالگر و در رأس آن ایالات متحده دلیل اصلی ادامه این جنایت‌ها و کشتارهاست.

پارلمان عربی از جامعه بین‌المللی، شورای امنیت و سازمان‌های حقوقی و حقوق بشری خواست تا اقدامی جدی برای تحت فشار قرار دادن رژیم اشغالگر جهت توقف جنایت‌های آن ، پایان کامل جنگ غزه و همچنین توقف تجاوزات علیه مردم فلسطین در کرانه باختری و قدس و همه مکان‌ها انجام داده و این رژیم را مجبور به اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی در توقف تجاوز به غیرنظامیان کنند.

جنگنده‌های ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی شب گذشته در حمله‌ای وحشیانه به چادرهای آوارگان در غرب رفح ده‌ها غیرنظامی را به شهادت رساندند که اغلب آنها زن و کودک بودند.

آماری که منابع فلسطینی و نهادهای مربوطه ارائه داده‌اند حاکی از شهادت بیش از 30 غیرنظامی در این جنایت است و برخی نیز درباره شهادت 35 تا 40 نفر صحبت می‌کنند. همچنین ده‌ها تن دیگر هم زخمی شدند و این درحالی است که روز جمعه دیوان بین‌المللی دادگستری حکم توقف عملیات نظامی ارتش صهیونیستی در رفح را صادر کرده بود اما اشغالگران طبق معمول، به این درخواست و حکم بین‌المللی هم توجهی ندارند و تحت حمایت کامل آمریکا به وحشی‌گری در غزه ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ