سامسونگ برترین برند بازار موبایل اروپا شد

اقتصاد ایران: بازار گوشی‌های هوشمند اروپا در سه ماهه‌ی اول ۲۰۲۴ رشد ۱۰ درصدی را تجربه کرد و سامسونگ رتبه‌ی اول را در اختیار گرفت.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  براساس تحقیقات کانترپوینت، رکود طولانی‌مدت بازار موبایل اروپا با رشد ۱۰ درصدی در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۴ تا حد زیادی به پایان رسید؛ رشد فصلی بازار موبایل اروپا از سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۱ تاکنون دیده نشده بود.

سامسونگ، اپل و شیائومی تسلط خود را بر بازار اروپا حفظ کردند؛ اما اوضاع فروش در میان آن‌ها مشابه نیست. سامسونگ با رشد هفت درصدی، سهمش را به ۳۲ درصد رساند و در صدر قرار گرفت. افزایش سهم سامسونگ نتیجه‌ی عرضه‌ی موفق سری گلکسی S24 است.

نمودار کانترپوینت فروش گوشی در اروپا
Counterpoint Research

از سوی دیگر اپل با در اختیار گرفتن ۲۵ درصد از سهم بازار، افت یک درصدی را تجربه کرد. کاهش فروش فصلی آیفون ۱۵ و عرضه‌نشدن آیفون SE در سال ۲۰۲۴ از دلایل کاهش فروش آیفون است.

شیائومی با افزایش ۱۱ درصدی فروش، رشد ثابتی را به‌نمایش گذاشت و جایگاه خود را به عنوان سومین فروشنده‌ی بزرگ با سهم ۱۸ درصدی تثبیت کرد. موفقیت شیائومی مدیون فروش سری ردمی نوت ۱۳ در اروپای غربی به ویژه اسپانیا و ایتالیا است. شیائومی در اروپای مرکزی و شرقی رقابت را به شرکت‌های سامسونگ و تکنو باخت.

نمودار کانترپوینت فروش گوشی در اروپا
Counterpoint Research

نمودار کانترپوینت نکات جالب‌تری به‌‎همراه دارد. ریلمی به لطف عملکرد قوی در اروپای غربی رشد قابل‌توجه ۵۹ درصدی را ثبت کرد و سری C مقرون‌به‌صرفه‌ی ریلمی پرفروش ظاهر شدند.

آنر به رشد بسیار عالی ۶۷ درصدی دست یافت و سهمش از گوشی اوپو پیشی گرفت و برای اولین بار جایگاه پنجم اروپا را تصاحب کرد؛ موفقیت آنر مدیون گزینه‌های هیجان‌انگیزی چون آنر مجیک ۶، مجیک V2 و آنر ۹۰ است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ