اهالی غزه: رئیسی تا لحظه شهادت دغدغه فلسطین داشت

اقتصاد ایران: شهروندان فلسطینی ساکن دیرالبلح در گفتگو با خبرنگار تسنیم در نوار غزه مراتب تسلیت و قدردانی خود را از حمایت و پشتیبانی های شهیدان، ابراهیم رئیسی و حسین امیرعبداللهیان، رئیس جمهور و وزیرخارجه فقید ایران ابراز داشتند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، خبر شهادت جانگداز و دردناک دو نفر از حامیان و مجاهدان آرمان فلسطین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران و حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه این کشور در حادثه سقوط بالگرد در سرتاسر فلسطین با غم و اندوه بسیار همراه شد. چرا که این دو شخصیت با مواضع تاریخی در حمایت مطلق از ملت فلسطین شناخته شده بودند.

 

.

 

«وسام عفیفه»؛ تحلیلگر سیاسی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در غزه گفت: مردم فلسطین این سانحه را دنبال می‌کردند؛ چون حادثه ای نبود که فقط مربوط به یک کشور باشد. جمهوری اسلامی ایران و به ویژه شهید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران نقش اساسی و بسیار مهمیدر حمایت از ملت فلسطین و مقاومت فلسطین داشتند. ایران و رئیس جمهور رئیسی در طول تجاوز هفت ماه اخیر رژیم اشغالگر صهیونیستی نقش بسیار مهمی در کلیه سطوح از جمله حمایت سیاسی و تثبیت قواعد محور مقاومت در این تقابل ایفا کردند.

سید ابراهیم رئیسی , فلسطین ,

«محمود الرزق»، شهروند فلسطینی ساکن دیرالبلح نوار غزه با ابراز تاسف از ضایعه شهادت رئیس جمهور ایران اظهار داشت: شخصیت بزرگی را از دست دادیم که به آرمان فلسطین توجه بسیاری داشت و آرمان فلسطین در رأس دغدغه های او بود. ابراهیم رئیسی با تمام توانش از آرمان فلسطین حمایت می‌کرد تا موجب تحکیم پایداری و ایستادگی ما در تقابل با اسرائیل باشد.

«میسون ابوسیف»، بانوی فلسطینی نیز اظهار داشت:به رغم شرایط بد و نامساعد خودمان در غزه به روح آقای رئیسی درود و رحمت می فرستیم و شهادت ایشان و همراهانشان را به مردم ایران تسلیت می‌گوییم. خدا ایشان را رحمت کند. از ملت ایران تشکر می‌کنیم، چون به شکل مادی و معنوی همواره حامی آرمان فلسطین بوده‌اند، آن‌ها هیچ‌گاه آرمان فلسطین را از یاد نبردند. اصلا سرچشمه و سرمنشا حمایت از آرمان فلسطین از ایران سربرآورد. از ملت ایران تشکر می‌کنم و این ضایعه را به آن‌ها تسلیت می‌گویم و خدا هم شهدای ایرانی و هم شهدای پاک ما را رحمت کند.

سید ابراهیم رئیسی , فلسطین ,

عوده عوده، دیگر شهروند فلسطینی نیز شهادت سید ابراهیم رئیسی را به ملت و رهبری ایران تسلیت گفت و افزود: ایشان یکی از مهم‌ترین حامیان آرمان و رزمندگان فلسطین بود و تمام تلاش خود را در این زمینه به کار می‌برد. شهید رئیسی از جمله کسانی بود که از آغاز تجاوز اسرائیل به غزه از فلسطین و آرمان آن‌ حمایت کرد. شنیدن خبر شهادت ایشان برای ملت فلسطین ناگوار بود.

ابراهیم ابومرسه، روزنامه نگار فلسطینی ساکن دیرالبلح نیز در همین رابطه اظهار داشت: شهادت سید ابراهیم رئیسی خبر بسیار ناگواری برای ملت فلسطین به ویژه ما در نوار غزه بود. ایشان در آخرین روزهای حیات خویش همواره از مردم غزه و آرمان فلسطین صحبت می‌کردند. شهید رئیسی تاریخی دیرینه در حمایت از آرمان و مقاومت فلسطین در غزه داشت.

رهبری فلسطین و گروه‌های ملی و اسلامی با ارسال پیام‌های تسلیت، نهایت همدردی خود با ملت ایران را ابراز داشتند. این ضایعه با وجود دردناک بودنش بار دیگر یادآور مواضع سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران در همدردی عظیم آن‌ها با ملت فلسطین بود که در معرض نسل‌کشی لجام‌گیسخته‌ ارتش رژیم صهیونیستی هستند.

 

 

فلسطین امروز ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های اسلامی حامی و پشتیبان آرمان فلسطین را از دست می‌دهد، کسی که به حق ملت فلسطین در مبارزه‌ علیه اشغالگران ایمان داشت.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ