بهره برداری از بزرگ‌ترین تونل جاده‌ای کشور در ایستگاه آخر

اقتصاد ایران: مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: عملیات آسفالت و اجرای آخرین مراحل عملیاتی تونل کبیرکوه آغازشده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری سلامت(طبنا)به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی ایلام، فرشاد دوستی اظهار کرد: تونل اصلی کبیرکوه به طول ۴ هزار ۷۵۰ متر، بزرگ‌ترین تونل جاده‌ای حال‌حاضر کشور است که عملیات لاینینگ و زیرسازی آن به پایان رسیده است و عملیات اجرای روشنایی آن نیز در جریان است.
وی افزود: عملیات لاینینگ هشت رشته تونل منتهی به تونل اصلی در مجموع به طول ۲.۵ کیلومتر که بیشتر آن‌ها به صورت سه خطه انجام شده‌اند هم به پایان رسیده است و در حال تکمیل و بهره‌برداری هستند.

دوستی تشریح کرد: با پایان عملیات آسفالت و تکمیل روشنایی و راه‌های طرفین پیش‌بینی می‌شود، تونل کبیرکوه تا اواسط تیرماه زیر بار ترافیک قرار برود؛ اما افتتاح کامل تونل کبیرکوه منوط به اجرای تهویه و تأمین اعتبار آن است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام هدف از احداث این تونل را تسهیل در تردد بین شهرستان‌های دره شهر و آبدانان و ایجاد محور جاده‌ای مناسب برای ارتباط استان‌های مرکزی کشور از طریق مرزهای بین‌المللی مهران و در آینده نزدیک مرز چیلات با کشور عراق است و علاوه بر آن موجب حذف پیچ‌های پر خطر و گردنه‌های سخت گذر و برف گیر مسیر قدیم ‌می‌شود.

در مسیر تونل کبیرکوه از سمت آبدانان ۱۱ کیلومتر عملیات راه سازی (۶ کیلومتر به سمت مورموری و دهلران و ۳ کیلومتر به سمت شهر آبدانان و ۲ کیلومتر رمپ و لوپ پل زیرگذر) و از سمت شهرستان دره شهر بیش از ۶ کیلومتر راه سازی شامل: ۸ رشته تونل به طول ۲۲۵۰ متر احداث شده است که بیشتر آن‌ها به صورت سه خطه به خاطر سراشیبی و ایجاد مسیر سبقت احداث شده‌اند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ