۲ هزار تُن گل محمدی در استان خراسان رضوی برداشت شد

اقتصاد ایران: مشهد- کارشناس مسوول گیاهان دارویی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر از ۱۲۰۰ هکتار از گلستان‌های گل محمدی استان ۸۰۰ هکتار و به میزان ۲۰۰۰ تِن گل برداشت انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف گازران در خصوص برداشت گیاهان دارویی در خراسان رضوی اظهار کرد: در حال حاضر خراسان رضوی از نظر سطح زیر کشت گیاهان دارویی رتبه اول در کشور را دارد و تا ۷۰ درصد کشت گیاهان دارویی کشور در خراسان رضوی انجام می‌شود.

کارشناس مسؤول گیاهان دارویی جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: سطح زیر کشت گیاهان دارویی در خراسان رضوی طی سال گذشته ۲۶ هزار و ۴۶۱ هکتار به غیر از زعفران است. میزان تولید گیاهان دارویی در استان به غیر از زعفران ۴۸ هزار و ۲۷۲ تن در سال ۱۴۰۲ بوده است.

وی با اشاره به افزایش ۱۱.۷ درصدی سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان نسبت به ۱۴۰۱ بیان کرد: نسبت به سال ۱۴۰۱، در میزان تولید گیاهان دارویی هم استان ۳.۴ درصد رشد داشته است. سطح زیر کشت زعفران در سال گذشته در استان ۹۰ هزار هکتار با تولیدی برابر ۳۵۰ تن است. محصولات کشت شده در خراسان رضوی ارزش اقتصادی بالایی دارند.

گازارن با اشاره به پیش بینی میزان تولید گیاهان دارویی در خراسان رضوی طی سال جاری بیان کرد: پیش بینی می‌شود تا تولید گیاهان دارویی در استان به ۵۰ هزار تن به غیر از زعفران برسد. امسال بارندگی خوبی صورت گرفته است و سطح زیر کشت گیاهان دارویی نیز بسته به بارندگی پاییزه دارد. اگر بارندگی خوب باشد سطح زیر کشت به بیش از ۳۴ هزار هکتار خواهد رسید.

کارشناس مسؤول گیاهان دارویی جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر از ۱۲۰۰ هکتار از گلستان‌های گل محمدی استان ۸۰۰ هکتار و به میزان ۲۰۰۰ تن برداشت و همچنین از ۱۹ هزار هکتار سطح زیر کشت زیره حدود ۳۰ درصد برداشت شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ