معتمدی: دشمنی با ورزشکاران نداریم/ نمی‌توانیم پرواز شخصی بگیریم

اقتصاد ایران: سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی گفت: دشمنی با ورزشکاران نداریم و همه آنها باعث افتخار فدراسیون هستند اما در توان فدراسیون نیست که بتواند برای ورزشکاری پرواز شخصی بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، پنجمین دوره رقابت‌های دوومیدانی غرب آسیا طی روزهای ۹الی۱۲ خرداد به میزبانی شهر بصره در کشور عراق برگزار خواهد شد. تیم ملی دوومیدانی ایران هم که ابتدا قرار بود با ۴۲ دونده در این مسابقات حضور پیدا کند با انصراف الناز کمپانی رکورددار دوی ۶۰ و ۱۰۰ متر با مانع ایران به صورت زمینی راهی بصره خواهد شد.

کمپانی در گفت وگو با خبرنگار مهر اصلی ترین دلیل برای عدم حضور در این مسابقات را با گلایه از شرایط بلاتکلیف این فدراسیون اعزام زمینی به رقابتها عنوان کرد.

حسین رسولی دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی و یکی از شانس های کسب سهمیه المپیک نیز پس از موفقیت در بازیهای تور قاره ای در ازبکستان با گلایه از فدراسیون دوومیدانی انتقاداتی را به عملکرد این فدراسیون وارد کرد.

نازنین فاطمه عیدیان یکی دیگر از ملی پوشان حاضر در این مسابقات در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به خط خوردن ایمان روغنی از اعزام به مسابقات غرب آسیا گفت: آمادگی خیلی خوبی داشتم تا بتوانم در این رقابت‌ها به نتیجه مطلوبی دست پیدا کنم. حتی قرار بود در دو ماده شرکت کنم ولی به دلیل خط خوردن اسم مربی‌ام از این اعزام واقعا آشفته شدم.

تمرکزم را به کل از دست دادم

وی افزود: این مدل برخورد فدراسیون با ورزشکاران و برنامه ریزی برای اعزام آنها به مسابقات استرس زیادی را به ما و به شخص من منتقل کرده است. تصمیم گرفتم با این شرایطی که به وجود آمده فقط در یک ماده شرکت کنم. روش اعزام تیم به مسابقات زمینی است که قطعا به دلیل دوری مسافت سختی‌های خودش را دارد ولی خط خوردن نام مربی من آنهم درست چند ساعت مانده به اعزام باعث شد به کل تمرکزام را از دست بدهم. این نحوه رفتار با مربیان و ورزشکاران بی احترامی است.

معتمدی: دشمنی با ورزشکاران نداریم/ نمی‌توانیم پرواز شخصی بگیریم

دبیر فدراسیون: هدف از اعزام زمینی کاهش هزینه‌ها بود

پژمان معتمدی، سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی در گفت وگو با مهر در واکنش به حواشی پیش آمده برای اعزام تیم ملی به مسابقات غرب آسیا اظهار داشت: تیم با نام خادم الرضا راهی شلمچه شد و از آنجا تا دهکده بازیها در بصره به صورت زمینی فقط نیم ساعت زمان نیاز است. در مورد اعزام زمینی باید بگویم که برای ما بسیار راحت بود که فقط ۱۰ نفر را راهی مسابقات کنیم و همین ۱۰ را هم به صورت هوایی بفرستیم اما از آنجایی که ما انتخابی نداشتیم و چون اکثر ورزشکاران تاپ ما درگیر رقابت‌های کسب امتیاز برای سهمیه المپیک هستند؛ تصمیم بر این شد سایر ورزشکاران را در غالب یک تیم پر تعداد عازم مسابقات غرب آسیا کنیم.

وی افزود: هدف از اعزام زمینی این بود که با کاهش هزینه‌ها تیم بزرگتری را در مسابقات شرکت دهیم. حالا برخی دوستان واقعا کم لطف هستند که به این مدل اعزام گلایه دارند ولی اصلا اشاره نمی‌کنند که برای نخستین‌بار است که تیمی با این تعداد ورزشکار از ایران در یک رویداد برون مرزی حضور پیدا می‌کند. برخی از این دونده‌ها حتی تجربه رقابت برون مرزی و محک خود با سایر ورزشکاران را ندارند و همین یک تجربه خوب برای آنها به شمار می‌رود.

ورزشکاران برای اعزام رقابت شدید داشتند

سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی ادامه داد: خیلی از استان‌های ما خوشحال بودند و حتی ورزشکاران سر اعزام باهم دعوا داشتند. فدراسیون با هدف نقش حمایتی از سایر دونده‌ها دست به چنین کاری زد حالا برخی دوستان اعتراض دارند؛ برای من واقعا جای تعجب دارد. دوران قهرمانی این ورزشکاران تمام شده و باید در نقش مربی و رییس هیات‌ها فعالیت کنند انتظار ما از آنها این است رفتار متناسب با جایگاه خودشان داشته باشند آنها از افراد مشهور این خانواده هستند. به خاطرم ندارم زمانی که ورزشکار بودم به صورت هوایی به مسابقه‌ای اعزام شده باشم من به شخصه رفتار برخی از دوستان را متوجه نمی‌شوم.

از مربی‌ها کم کردیم تا تعداد ورزشکاران زیاد باشد

معتمدی در مورد خط خوردن نام ایمان روغنی از اعزام به مسابقات غرب آسیا گفت: ما اسم ۵۱ نفر اعم از ورزشکار، مربی و حراست را به شورای برون مرزی اعلام کردیم که در نهایت با حضور ۴۴ نفر موافقت شد. برخی از دوستان مانند الناز کمپانی خودشان انصراف دادند. مربی هم داشتیم که به دلیل آسیب دیدگی که داشت اعلام کرد نمی‌تواند تیم را همراهی کند. تا جایی که می‌شد سعی کردیم ورزشکاران را حفظ کنیم و از مربی‌ها کم کنیم. هیچ عمدی در کار نبوده و تلاش کردیم جمعیت دونده‌های اعزامی کاهش نداشته باشد.

معتمدی: دشمنی با ورزشکاران نداریم/ نمی‌توانیم پرواز شخصی بگیریم

بعد از انتخابات از این جماعت جدا می‌شوم

وی در ادامه صحبت‌هایش در واکنش به گلایه هادی سپهرزاد و حسین رسولی از نحوه اعزام آنها به مسابقات تاشکند؛ عنوان کرد: ابتدا بگویم که من قصدی برای ماندن در فدراسیون ندارم. مجمع را که برگزار کنیم جدا خواهم شد. از سپهرزاد گله دارم ما جلسه گذاشتیم و نامه آن هم موجود است. این مربی برای حسین رسولی مسابقات تاشکند، مسابقات رودبار، قهرمانی کشور و رقابت‌های کازانوف را پیشنهاد داده بود ولی فدراسیون رایزنی کرد تا نیجریه و سنگال هم برای رسولی دعوت نامه فرستادند. برای من سوال است چرا سپهرزاد اصلا به این موضوعات اشاره‌ای ندارد.

معتمدی با بیان اینکه که صحبت‌های سپهرزاد خنده دارد است؛ گفت: سپهرزاد می‌گوید مطیعی او را دیده و سریع خودش را از او پنهان کرده است. واقعا چرا باید یک سرپرست فدراسیون چنین کاری را انجام بدهد. باور کنید فدراسیون این روزها به شدت درگیر مسائل مربوط به مجمع انتخاباتی است و اصلا چنین چیزی نبوده است.

در توان فدراسیون نیست پرواز شخصی بگیرد

وی اضافه کرد: در خصوص پرواز تیم به تاشکند ما یک پرواز مستقیم داشتیم از ایران که فقط ۲ ساعت زمان پرواز بود. یک پرواز از ترکیه بود که ۹ ساعت زمان می‌برد و یک پرواز از امارات که ۷ ساعته به مقصد می‌رسید. ما سعی کردیم کاری کنیم که تیم راحت تر به مقصد برسد. حتی ۵۰ دلار بیشتر پرداخت کردیم که جلوی پای ورزشکار باز باشد تا در همین دو ساعت پرواز راحت باشند. هتل را خود کشور میزبان به ما معرفی کرده بود. برنامه مسابقات را خود مربی باید چک کند تا ببیند ورزشکارش چه روزی و چه ساعتی باید مسابقه بدهد. اینکه پذیرایی داخل هواپیما بد بوده واقعا چه ارتباطی به فدراسیون دارد. در توان فدراسیون نیست برای ورزشکاران پرواز شخصی بگیرد.

دشمنی با ورزشکاران نداریم که تبریک نگوییم

سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی خاطر نشان کرد: من خودم به صابری و رسولی زنگ زدم و تبریک گفتم. ما دشمنی با این ورزشکاران نداریم که نخواهیم تبریک بگوییم آنها مایه افتخار ما هستند. سرپرست تیم در ازبکستان هادی سپهرزاد بوده که درست یک روز قبل از مسابقات با ما تماس گرفته و سراغ تن خواه را می‌گیرد این درحالی است که سرپرست سایر تیم‌ها مدام در فدراسیون هستند و پیگیر کارهای ورزشکارانشان؛ آقای سپهرزاد حتی پایش را هم در این مدت به فدراسیون نگذاشته است که حالا این چنین گلایه می‌کند. او دوست من است ولی انتظار دارم مانند نامش که به عنوان یک قهرمان آسیاست رفتار کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ