آیت الله رییسی برای خبرگزاری مهر چه تعبیری به کار برد؟

اقتصاد ایران: قم- خاطره مدیر خبرگزاری مهر استان قم از مصاحبه اش با آیت الله رییسی در دهه ۹۰ که این شهید گرانقدر در این مصاحبه تعبیر جالبی برای خبرگزاری مهر استفاده کرد را در یادداشت زیر بخوانید.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - مهدی بخشی سورکی*: در نخستین روزهای همکاری ام با خبرگزاری مهر، صبح ۱۷ تیرماه سال ۱۳۹۰ قرار شد برنامه افتتاحیه دوره ۵۲ کارآموزان قوه قضائیه که مهمان و سخنران ویژه آن آیت الله شهید «سید ابراهیم رئیسی» بود را پوشش خبری دهم.

آن دوران شهید رئیسی در مسند معاون اول قوه قضائیه بود و آن سال‌ها برای تأمین نیروی انسانی در دستگاه قضا، هر سال چند نوبت از بین فضلای حوزه علمیه قم آزمونی برای جذب قضات برگزار می‌شد و آیت الله رئیسی هم در اکثر موارد برای مراسم‌های تحلیف و یا شروع دوره کارآموزی قضات، خودشان شخصاً به قم سفر کرده و در این مراسم‌ها سخنرانی می‌کردند.

ساعت برگزاری مراسم ۸ صبح اعلام شده بود، خودم را به یکی از ساختمان‌های قوه قضائیه در خیابان جمهوری قم که محل برگزاری مراسم بود رساندم.

تعدادی از خبرنگاران رسانه‌های دیگر هم حضور داشتند، پس از تلاوت قرآن، مسؤول دوره گزارشی از روند برگزاری آزمون و جذب قضات روحانی را ارائه کرد.

در ادامه نیز آیت الله رئیسی به ایراد سخن پرداخت و محور سخنان وی هم، ضرورت حضور طلاب فاضل در مستند قضاوت بر اساس وصیت امام راحل، اهمیت تبیین مدل قضاوت در اسلام برای دنیا، پاسخگویی فقه غنی شیعه به مسائل قضائی و همچنین عدم دخالت حب و بغض‌ها در قضاوت از سوی قاضی بود.

پس از پایان سخنرانی و مراسم، عده‌ای از طلاب حاضر در مراسم گرد آیت الله رئیسی را گرفته بودند و از او سوالات کاری و در حوزه قضاوت می‌پرسیدند و این شهید گرانقدر نیز با حوصله به سوالات آنان پاسخ می‌داد.

در ذهنم این بود اگر فرصتی فراهم شد، بتوانم مصاحبه‌ای با آیت الله رئیسی داشته باشم و منتظر ماندم تا کم کم جمعیت حاضر، محل برگزاری مراسم را ترک کنند.

آن زمان تشریفات و مسائل امنیتی برای شخصیت‌ها نسبت به شرایط امروز آنقدر مورد توجه نبود و به راحتی نزدیک آیت الله رئیسی شدم و درخواستم را مبنی بر انجام مصاحبه گفتم و ایشان هم پذیرفتند، هر چند که در این بین چند نفر از طلاب همچنان مشغول طرح مسائل خود بودند.

به دلیل زمان بر شدن سوالات طلاب، تقریباً همه خبرنگاران رفته بودند تا بتوانند زودتر خبر را منتشر کنند.

آیت الله رئیسی با همان سعه صدری که داشت به سوالات طلاب که قرار بود در آینده‌ای نزدیک در مسند قضاوت بنشینند پاسخ می‌داد.

حالا نوبت من رسیده بود که بتوانم مصاحبه‌ای با معاون اول رئیس قوه قضائیه انجام دهم، شهید رئیسی روی صندلی نشست و من هم کنارش نشستم.

آیت الله رئیسی در ابتدای مصاحبه از من پرسید که از کدام رسانه هستم، وقتی در پاسخ به او گفتم از خبرگزاری مهر، لبخندی زد و گفت «من خبرگزاری مهر را دنبال می کنم» و در ادامه این تعبیر را به کار برد که «مهر، خبرگزاری مهربان کشور است».

آن سال‌ها مرسوم بود خبرهای مهم را به صورت تلفنی برای تایپیست مستقر در خبرگزاری می‌خواندیم که بلافاصله پس از انجام مصاحبه با خبرگزاری تماس گرفتم و متن مصاحبه را خواندم و همین تعبیر آیت الله رئیسی برای خبرگزاری مهر را هم به عنوان تیتر دوم مصاحبه استفاده کردم.

در این سال‌ها هر بار که آیت الله رئیسی در مناصب دیگر از جمله تولیت آستان قدس، ریاست قوه قضائیه و ریاست جمهوری قرار می‌گرفتند، یاد و خاطره اولین روز کارم در خبرگزاری مهر و انجام این مصاحبه با ایشان برایم تداعی می‌شد و این روزها نیز با شهادت ایشان اینگونه بود.

*مدیر خبرگزاری مهر استان قم

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ