«ایران دخت»؛الگوی موفق برای کارایجابی در حوزه حجاب/پاسخ به شبهات

اقتصاد ایران: بیرجند- رویداد مجازی «یکشنبه‌های الگونمایی» در این دور خود با موضوع «عفاف و حجاب » به سراغ «لیلی حسن زاده» رفت تا الگوی موفقی را معرفی کند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: رویداد مجازی «یکشنبه‌های الگونمایی» در دور جدید خود و نوزدهمین هفته در راستای معرفی اقدامات شاخص و ابتکارات میدانی با موضوع «عفاف و حجاب» این بار به سراغ لیلی حسن زاده از خراسان جنوبی رفت که به معرفی الگوی «ایران دخت» پرداخت.

وی که پزشک عمومی است و دوره‌های طب سنتی را گذرانده در زمینه چگونگی ورود خود به عنوان کنشگر در حوزه عفاف و حجاب اظهار کرد: به اعتقاد من کنشگری عفاف و حجاب که در آن ورود پیدا کردم با رسالت پزشکی ام منطبق است.

سلامت خانواده در گرو سبک زندگی عفیفانه

این کنشگر حوزه عفاف و حجاب ادامه داد: یک پزشک هدف سلامت افراد و خانواده‌ها را نیز دنبال می‌کند که این موضوع در یک جامعه با سبک زندگی عفیفانه محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه شهادت سردار سلیمانی یک نطقه عطف برای من در این زمینه بود، بیان کرد: بعد از شهادت سردار کم کم کار تشکل ما و «ایران دخت» شکل گرفت و در تابستان ۱۴۰۱ میز جلسات خانگی و همچنین با فعالیت در فضای مجازی با موضوع تحقیق، پاسخ به سوالات و شبهات جوانان شکل گرفت.

حسن زاده گفت: با دغدغه پاسخ به سوالات جوانان وارد فضای حقیقی نیز شدیم و در نشست تخصصی یک محتوای تبیینی و کارآمد را در زمینه زندگی عفیفانه یافتیم و در امتداد آن نیز کار را پیش بردیم که خوشبختانه این محتوا مفید واقع شد.

پاسخ به شبهات نیاز به مهارت ورزی دارد

وی افزود: یک سری جلسات هفتگی با عنوان راسخون داشتیم که در راستای مهارت ورزی برای پاسخ به شبهات، یک نفر به صورت خیلی جدی نقش مخالف فرهنگ عفاف و حجاب را بازی کرده، سوالات روز در این زمینه را مطرح می‌کرد و ما به سوالات او پاسخ می‌گفتیم و اینگونه مهارت ما در پاسخ به شبهات تقویت می‌شد.

کنشگر حوزه عفاف و حجاب در خراسان جنوبی گفت: البته در کنار این جلسات برنامه‌های عملیاتی چون پاسخ به برپایی نمایشگاه، برنامه‌های کتابخوانی با محوریت کتاب‌های جذاب حوزه حجاب برای نوجوانان را نیز داشتیم.

حسن زاده ادامه داد: ما محتواهای تبیینی خود را فقط از مؤسسه خیبر دریافت نمی‌کردیم بلکه بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در موضوع عفاف و حجاب، جایگاه زن در نظام اسلامی و … نیز برای ما از اهمیت فوق العاده ای برخوردار بود.

شیوه‌های کار در حوزه عفاف و حجاب

وی اظهار کرد: همه ما بر این نکته واقف هستیم که کار در حوزه حجاب، زندگی عفیفانه و…به دو صورت سلبی و ایجابی است.

کنشگر حوزه عفاف و حجاب اظهار کرد: در حوزه کار سلبی یک وظیفه مردمی و یک وظیفه مسئولین داریم که طبق گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی با واژه‌های بسیار ساده و صمیمانه نسبت به تبیین و امر به معروف در این زمینه می‌توان اقدام کرد.

حسن زاده بیان کرد: وظیفه مسئولینی نیز در حوزه وظایف قانونی تعیین می‌شود که در این زمینه اقدامات لازم انجام می‌شود.

وی یادآور شد: اما تمرکز ما در الگوی «ایران دخت» بر کار ایجابی هوشمندانه، هنرمندانه و عالمانه است تا با یک کار فرهنگی دقیق بتوانیم به سوالات و شبهات در این زمینه پاسخ گوییم.

گفتنی است یکشنبه‌های الگو نمایی فرصتی است تا دیگر فعالان فرهنگی اجتماعی این امکان را پیدا کنند تا الگوی (نوع و نحوه) فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ