محیط زیست با تأسی از رئیس جمهور شهید جهادگونه عمل می‌کند

اقتصاد ایران: شهرکرد-مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: باید همانند شهید رییسی با روحیه جهادی و خستگی ناپذیر تلاش و آن چیزی که بر عهده ما است به نحو احسن انجام دهیم و مدیون خون پاک شهدا نشویم.

سعید یوسف پور در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه محیط زیست در دولت سیزدهم در چند شاخص فعالیت‌هایی را داشته اظهار کرد: افزایش بودجه محیط زیست در این دولت رشد چشمگیری داشته است.

وی تصریح کرد: بودجه مصوب در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، ۳۵۹ درصد رشد و تخصیص اعتبارات استانی ۳۲۱ درصد رشد داشته است.

یوسف پور ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ اعتبارات تملک دارایی ۴۲ درصد رشد مصوب بوده و تا الان ۳ درصد رشد تخصیص داشته است.

وی اذعان داشت: در اعتبارات تملک دارایی ملی در سال ۱۴۰۱، ۲۶۱ درصد رشد و در بودجه سرمایه ملی و در اعتبارات هزینه‌ای ۳۹ درصد نسبت به مدت مشابه رشد داشته است.

یوسف پور با اشاره به اینکه در بخش بودجه ما اعتبارات تملک دارایی استانی، اعتبارات تملک دارایی ملی و یک اعتبار هزینه‌ای ملی داشته‌ایم گفت: در تملک دارایی ملی رشد تخصیص ۱۵۹ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ و رشد تخصیص ۳۲۱ درصد بوده و در سال ۱۴۰۲، ۴۲ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد داشته است.

مدیر کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: چهار ساختمان جدید در حوزه مرکز تحقیقات محیط زیست در شهرستان‌های سامان، کیار و کوهرنگ در حال احداث است.

یوسف پور اظهار کرد: مرکز مدیریت پارک ملی تنگ صیاد در حال احداث است، ایجاد مرکز تشخیص درمان حیات وحش به عنوان مجهزترین مرکز تشخیص درمان مرکز غرب کشور با حضور معاون رئیس جمهور در فروردین ماه سال جاری افتتاح شده است.

وی به بازسازی و تکمیل موزه تاریخ طبیعی استان که سال‌ها عملاً رها شده و آسیب جدی دیده بود و استقامت چندانی نداشت نیز اشاره کرد و گفت: برای تجهیز این موزه تا کنون بیش از ۳ میلیارد تومان هزینه شده و همچنان در حال تکمیل است.

محیط زیست با تأسی از رئیس جمهور شهید جهادگونه عمل می‌کند

موزه تاریخ طبیعی چهارمحال و بختیاری امروز به عنوان مرکز جذب گردشگر است

یوسف پور ادامه داد: موزه تاریخ طبیعی استان امروز به عنوان مرکز جذب گردشگر و یک مرکز آموزشی پژوهشی شناخته شده است که طی یک سال گذشته بیش از ۱۸ هزار نفر از آن بازدید داشته‌اند که اکثر آنها از مدارس و دانشگاه‌ها بوده است.

وی همچنین به خرید تجهیزات اشاره کرد و یادآور شد: طی این دو سال چهار دستگاه خودرو جدید خریداری و یک دستگاه تویوتا و سه سمند سورن خریداری شده است.

یوسف پور به پرداخت حقوق و مزایای پرسنل و محیط بانان نیز اشاره کرد و گفت: تمامی حقوق و مزایای پرسنلی اعم از اضافه کار، رفاهی و مأموریت به صورت ماهانه و در سر وقت به صورت منظم پرداخت شده که این در تاریخ محیط زیست بی سابقه بوده است.

وی تشریح کرد: در حوزه عملکردی توانسته‌ایم بحث شکار شب در منطقه تنگ صیاد را به نحو خیلی مؤثری و با تجهیزات نوینی مثل دوربین دید در شب و دوربین‌هایی با زوم بالا که در اختیار محیط بانان قرار می‌گیرد مدیریت کنیم و به حداقل برسانیم.

یوسف پور ادامه داد: شبکه بی سیم دیجیتال استان ایجاد شده که در آینده‌ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

وی اظهار کرد: در حوزه عملکردی خوشبختانه با تلاش و همراهی همه پرسنل در حوزه محیط طبیعی در چهار شاخص طی دو سال رتبه اول کشور، در بحث مدیریت زیست گاه‌ها و مدیریت حیات وحش از موزه تاریخ طبیعی استان رتبه اول کشور و رتبه برتر ایکوم را در بین همه موزه‌های کشور توانسته‌ایم کسب کنیم.

وی خاطر نشان کرد: موزه منابع طبیعی استان به واسطه عملکرد خیلی خوبی که داشته رتبه برتر را در سطح کشور در کارنامه خود ثبت کرده است.

محیط زیست با تأسی از رئیس جمهور شهید جهادگونه عمل می‌کند

چهارمحال و بختیاری رتبه اول در شاخص تنوع زیستی

مدیر کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: تنوع زیستی در حوزه عملکردی رتبه اول کشور، در بحث تالاب‌ها عملکرد ما در کشور بسیار شاخص و چشمگیر بوده و رتبه اول را کسب کرده است.

یوسف پور با اذعان بر اینکه پس از دو دهه توانستیم در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ تالاب دهنو را آبگیری و به صورت فصلی این تالاب احیا شود بیان داشت: امیدواریم بتوانیم بودجه لازم را برای احیا کامل تالاب دهنو اخذ کنیم.

وی یادآور شد: احیا تالاب گندمان را نیز در دستور کار داشتیم و بخش‌هایی که از خروجی تالاب گندمان که آسیب دیده بود بر اثر بارندگی‌ها مرمت شد.

یوسف پور با اشاره به اینکه گردشگری تالاب گندمان، مخفی گاه پرنده نگری است گفت: برج پرنده نگری در این تالاب ایجاد و به بهره برداری رسیده است.

وی همچنین به استقرار واحدهای اداری در شهرستان‌های این استان اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته چهار واحد اداری جدید در شهرستان‌های بن، سامان، فلارد و خانمیرزا مستقر کرده‌ایم که خدمات مستقیمی را بتوان به مردم ارائه داد.

یوسف پور به بحث آموزش و پژوهش نیز اشاره کرد و بیان داشت: محیط زیست این استان در حوزه آموزش رتبه چهار کشوری و در پژوهش رتبه اول را توانسته کسب کند، همچنین در بحث دانش سنتی محیط زیست پرچم دار کشور بوده است.

وی به چند مورد از عملکرد محیط زیست در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: برای اولین بار در کشور برگزاری دانش سنتی استارت تاپ و جشنواره عکس و پوستر دانش سنتی در سطح ملی در این استان برگزار شد.

یوسف پور اذعان داشت: محیط زیست استان در حوزه اداری مالی در سال گذشته رتبه دوم عملکردی را توانسته است کسب کند.

وی یادآور شد: منطقه حفاظت شده خدا آفرید بعد از اینکه نزدیک ۱۲ سال به صورت شکار ممنوع معرفی شده بود در سال ۱۴۰۲ در شورای عالی محیط زیست و با حضور رئیس جمهور شهید مصوب و ارتقا پیدا کرد.

برگزاری ۱۷۰ کارگاه آموزشی و وبینار در سطح ملی

یوسف پور یادآور شد: محیط زیست استان طی سال گذشته ۱۷۰ کارگاه آموزشی و وبینار خصوصی را برگزار کرد که این کارگاه‌ها در سطح ملی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه با تاسی از رئیس جمهور شهید همه تلاش ما بر این بوده که فعالیت‌های محیط زیست به صورت شبانه روزی باشد گفت: در راستای حفظ اموال و ذخایر ارزشمند کشور و پیشگیری از آلودگی محیط زیست همه تلاش خود را به کار بسته‌ایم.

بار مسئولیت ما بعد شهادت رئیس جمهور بیشتر شد

یوسف پور اظهار کرد: شهادت آیت الله رئیسی بار مسئولیت ما را چند برابر کرده است و کسی که به عنوان الگو ما در رأس مدیریت کشور بوده و با این روحیه جان خود را در راه خدمت به مردم ایران و حفظ حراست کیان از ایران اسلامی فدا کرده، طبیعتاً بار مسئولیت بر دوش ما را بیشتر خواهد کرد و باید تلاش ما روز افزون باشد.

وی در پایان اذعان داشت: ما باید با روحیه جهادی و خستگی ناپذیر تلاش کنیم آن چیزی که به عنوان وظیفه قانونی، اخلاقی و دینی بر عهده ما است به نحو احسن انجام دهیم و مدیون خون پاک همه شهدا به ویژه شهدا حادثه اخیر نشویم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ