جدال پولادمردان با مدعیان سرسخت/ وزنه‌برداری شگفتی‌سازی می‌کند؟

اقتصاد ایران: تیم ملی وزنه‌برداری ایران که با دو نماینده راهی سی و سومین دوره بازیهای المپیک می شود، امیدوار است با وجود رقبای سرسختی که در این آوردگاه حضور دارند به موفقیت برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، کمتر از دو ماه دیگر تا المپیک پاریس زمان باقی مانده و فدراسیون جهانی وزنه‌برداری به صورت رسمی از نمایندگان این رشته در المپیک پاریس رونمایی کرد. طبق قوانین فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، ۱۰ نفر اول رنکینگ جهانی صاحب سهمیه المپیک شدند و در این لیست ۱۰ نفره نام میرمصطفی جوادی و علی داوودی دو ملی‌پوش المپین کشورمان دیده شد که در رنکینگ جهانی، جوادی در جایگاه ششم و داوودی در جایگاه دهم توانستند سهمیه المپیک را از آن خود کنند.

وضعیت نماینده ایران در دسته ۸۹ کیلوگرم

آوردگاه جهانی ریاض برای میرمصطفی جوادی دوران تازه‌ای از زندگی قهرمانی‌اش را رقم زد؛ دورانی که وزنه‌بردار جوان ایران را به صورت رسمی جایگزین کیانوش رستمی دارنده ۲ نشان المپیک کرد و پس از آن هم در لیست مسافران پاریس قرار گرفت. جوادی در مسابقات جهانی ریاض، عنوان قهرمانی را از آن خود کرد و با توجه به جایگاه‌اش در رنکینگ جهانی، بلیط پاریس را برای خود رزرو کرد.

حالا جوادی قرار است دو ماه دیگر در آوردگاه پاریس روی تخته برود و با بزرگان دسته ۸۹ کیلوگرم که برای رسیدن به المپیک تلاش زیادی کردند رقابت کند. جوادی با وزنه‌برداران بلغارستانی، ونزوئلایی، کلمبیایی و ایتالیایی رقابت خواهد کرد و برای نخستین مرتبه حضور در المپیک را تجربه می‌کند.

جوادی یک طلا و یک نقره قهرمانی جهان را در کارنامه دارد و اگر بتواند مدال المپیک را در کارنامه خود ثبت کند یکی از مدعیان وزنه‌برداری ایران به حساب می‌آید. کارلوس ناسار از بلغارستان اصلی‌ترین شانس قهرمانی المپیک در این وزن است.

جدال پولادمردان با مدعیان سرسخت/ وزنه‌برداری شگفتی‌سازی می‌کند؟

خیزش داوودی برای دومین مدال المپیک

علی داوودی برای دومین بار میدان المپیک را تجربه می‌کند، او پیش از این در مسابقات المپیک توکیو به مدال نقره رسید و حالا برای رسیدن به یک مدال خوش رنگ تر دیگر تلاش می‌کند. داوودی از طریق رنکینگ جهانی و قرار گرفتن در جایگاه چهارم سهمیه المپیک را از آن خود کرد.

او در المپیک پاریس با حریفانی از گرجستان، بحرین، ارمنستان و سوریه رقابت اصلی را خواهد داشت. داودی مدال مجموع قهرمانی جهان ندارد اما در دوضرب یک مدال برنز گرفته است. لاشا تالاخادزه از گرجستان برای گرفتن سومین مدال طلا به پاریس می‌رود و جدی ترین حریف داوودی به حساب می‌‎آید البته او مدتی است که مصدوم است و باید دید در المپیک این مصدومیت برایش مشکل ساز خواهد شد یا همچنان عنوان قوی‌ترین را برای خود نگه می‌دارد.

جدال پولادمردان با مدعیان سرسخت/ وزنه‌برداری شگفتی‌سازی می‌کند؟

رضا دهدار شانس المپیکی شدن دارد؟

اگرچه در رنکینگ جهانی فدراسیون وزنه‌برداری تنها علی داوودی و میرمصطفی جوادی به عنوان نمایندگان وزنه‌برداری ایران در المپیک پاریس حضور دارند، اما رضا دهدار در حال حاضر در جایگاه یازدهم جدول قرار دارد، او پیش از این در جایگاه هشتم جدول قرار داشت اما عملکرد یک وزنه‌بردار ازبکستانی در مسابقات قهرمانی آسیا باعث شد او یک پله سقوط کند و در لب پرتگاه قرار بگیرد.

در نهایت دهدار در جایگاه نهمی به مسابقات جام جهانی تایلند اعزام شد اما در آن مسابقات نتوانست از پس وزنه‌های خود بربیاید و در رنکینگ جهانی سقوط کرد؛ او که یکی از شانس‌های کسب سهمیه المپیک در دسته ۱۰۲ کیلوگرم بود جز ۱۰ نفر اول رنکینگ جهانی قرار ندارد و در جایگاه یازدهم است و حالا باید منتظر اما و اگرها و البته انصراف یکی از مدعیان برای رسیدن به پاریس باشد.

دهدار در صورت انصراف یکی از رقیبان یا مصدومیت آنان می‌تواند به المپیک گام بگذارد. در مسابقات وزنه‌برداری المپیک پاریس هر کشور می‌تواند سه نماینده داشته باشد و سهمیه نیز به وزنه‌بردار داده می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ