درخشش « کنورث » با « سوپرتراک ۲ »

اقتصاد ایران:  

نمایشگاه حمل‌ونقل پاک پیشرفته (ACT) یکی از بزرگترین گردهمایی‌های جهانی مرتبط با خودروهای تجاری و تکنولوژی‌ها و پیشرفت‌های این صنعت است. این نمایشگاه که به‌تازگی برگزار شده میزبان شرکت‌های زیادی است که تلاش می‌کنند تحولی در این صنعت ایجاد کرده و محصولات جدیدی با برخورداری از فناوری‌های جدید را روانه بازارهای جهانی کنند.

هدف اصلی این نمایشگاه دستیابی به ناوگانی پاک در سراسر جهان و معرفی محصولات هم‌راستا با این هدف است تا مسیر دستیابی به خودروهای پاک را تسریع بخشد. در جدیدترین دوره نمایشگاه حمل‌ونقل پاک کنورث آمریکا از نسخه‌ای مفهومی موسوم به سوپرتراک۲ رونمایی کرده است که می‌تواند تا ۱۳۶درصد راندمان حمل‌ونقل را افزایش دهد.

رونمایی از محصول جدید کنورث در همکاری با وزارت انرژی آمریکا

کنورث در نمایشگاه حمل‌ونقل پاک ۲۰۲۴ که در لاس‌وگاس برگزار شد، از کشنده سوپرتراک خود رونمایی کرد.

این کامیون در یک دوره شش‌ساله به‌عنوان بخشی از همکاری با وزارت انرژی آمریکا توسعه یافته است. این خودرو می‌تواند تولیدکنندگان دیگر را برای بهبود کارایی حمل‌ونقل با استفاده از موتور دیزلی به‌عنوان منبع اصلی انرژی به چالش بکشد.

سوپرتراک۲ کنورث با کاهش وزن و کاهش مصرف سوخت در پیشرانه هیبرید دیزلی و بهبودهای آیرودینامیکی قابل توجه توانسته اهداف این برنامه را محقق کند.

درخشش « کنورث » با « سوپرتراک ۲ »

بهبود ۱۳۶درصدی راندمان حمل‌ونقل با سوپرتراک۲

براساس آن‌چه کنورث مدعی است، ظاهر و طراحی این خودروها باعث افزایش چشمگیر راندمان آن شده است. جیم والنزاک، مدیر کل کنورث و معاون پاکار در خصوص این خودرو اظهار کرد: «هدف از طراحی این خودرو؛ بهبود صد درصد بهره‌وری حمل‌ونقل نسبت به کنورث T۶۶۰ محصول سال ۲۰۰۹ بود، که در آن زمان مسلما کم‌مصرف‌ترین کامیون در صنعت محسوب می‌شد.»

وی در ادامه گفت: «ما از عملکرد محصول قدیمی، مدل برای بهبود کارایی تا ۱۳۶درصد استفاده کردیم. این امر از طریق ترکیبی از بهبود بهره‌وری سوخت تا ۱۲.۸ مایل بر گالن محقق شد و درعین‌حال وزن ترکیبی ما را بیش‌از ۷۰۰۰ پوند کاهش داد. نتیجه این موضوع، توانایی حمل محموله بیشتر با ترکیب تراکتور و تریلر با سوخت بسیار کارآمد بود.»

درخشش « کنورث » با « سوپرتراک ۲ »

سرعت بالا و مصرف کم؛ نتیجه افزایش آیرودینامیک

ظاهر منحصربه‌فرد کنورث توجه زیادی را به خود جلب می‌کند. جو آدامز، مهندس ارشد کنورث در این زمینه گفت: «طراحی سوپرتراک۲ را با یک شکل آیرودینامیکی ایده‌آل شروع کردیم و به دنبال طراحی نسل بعدی وسایل نقلیه برای حمل‌ونقل طولانی بودیم.» وی ادامه داد: «آنچه ما تولید کردیم محدودیت‌ها را در کاهش کشش آیرودینامیکی از بین می‌برد، درحالی‌که یک پیشرانه جدید را نیز در خود جای داده است.»

وی افزود: «درواقع سوپرتراک۲، نتیجه یک رویکرد سیستماتیک برای توسعه یک وسیله نقلیه آینده‌نگر و در عین حال مرتبط با فناوری‌هایی بود که پتانسیل پالایش و تجاری‌سازی را دارند.»

کنورث سوپرتراک۲ به‌لطف بهره‌وری از طراحی فوق‌العاده آیرودینامیک خود شبیه به قطارهای سریع‌السیر ژاپنی است. استفاده از چرخ‌های بسته و ساختار بادگریز بدنه باعث شده است تا این کامیون غول‌پیکر به ضریب پسا پایینی دست پیدا کند و مصرف انرژی بهتر و سرعت بیشتری داشته باشد. کنورث برای تکمیل پکیج آیرودینامیک بدنه سوپرتراک۲ و بهبود کیفیت راندمان آن، از سیستم تعلیق متغیر استفاده کرده است.

درخشش « کنورث » با « سوپرتراک ۲ »

ترکیب طراحی و فناوری در سوپرتراک۲

گرچه ظاهر کنورث منحصربه‌فرد است اما پیشرانه و امکانات رفاهی راننده نیز به همان اندازه چشمگیر هستند. از نقطه نظر موتور و گیربکس، سوپرتراک از یک موتور پاکار MX-۱۱ با قدرت ۴۴۰اسب‌بخار استفاده می‌کند که از طریق گیربکس اتوماتیک پاکار TX-۱۲ هدایت می‌شود.

علاوه بر این، این کامیون دارای یک ژنراتور الکتریکی ۴۸ولتی است. در این محصول از نسل آینده باتری‌های لیتیوم-‌یونی استفاده شده است و باتری‌ها از طریق ترمز احیاکننده دوباره شارژ می‌شوند.

این به سوپرتراک۲ اجازه می‌دهد تا از فن‌های الکتریکی، فرمان الکتریکی و قدرت پمپ‌های خنک‌کننده الکتریکی و HVAC که قبلا به‌صورت مکانیکی هدایت می‌شدند، استفاده کند.

فن موتور به تنهایی می‌تواند تا ۸۰اسب‌بخار قدرت تولید کند. سیستم هیبرید درکنار بهبود راندمان باتری و مجموعه موتوری، به راننده اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به روشن نگهداشتن پیشرانه درون‌سوز سوپرتراک۲، از سیستم‌های برقی استفاده ببرد و به این صورت، مصرف سوخت آن هم کاهش پیدا کند. راندمان موتور دیزل امروزه برابر ۴۷درصد است. دستیابی به راندمان ۵۵.۷ درصدی قدمی بزرگ به شمار می‌رود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ