آثار برگزیده مهر اصالت ملی در کرمان به نمایش گذاشته می شود

اقتصاد ایران: کرمان_معاونت صنایع دستی اداره کل میراث‌فرهنگی استان کرمان گفت: به مناسبت هفته صنایع دستی نمایشگاه آثار برگزیده مهر اصالت ملی در این استان برگزارمی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اعظم علیخانی، ظهر یکشنبه در نشست هم اندیشی با مدیرعامل شرکت پهنه آسمان جهاد نصر گفت: با توجه به برگزاری رویداد مهر اصالت ملی به میزبانی کرمان، نمایشگاه صنایع دستی آثار برگزیده مهر اصالت ملی به مناسبت هفته صنایع دستی برگزار خواهد شد.

وی افزود: از مجموع ۲۲۰ اثر دریافتی در هفتمین رویداد ملی مهر اصالت، تعداد آثار موفق در داوری استان کرمان ۱۶۰ اثر و تعداد آثار برگزیده که موفق به دریافت مهر اصالت ملی در مرحله داوری ملی شدند بالغ بر ۱۰۹ اثر بوده است.

وی با بیان اینکه از ۱۰۹ اثری که موفق به دریافت نشان مهر اصالت ملی شدند افزود: ۴۹ اثر در گروه رودوزی‌های سنتی در رشته پته‌دوزی، ۲۸ اثر در گروه بافته‌های داری و غیر داری در رشته گلیم‌بافی، سفره بافی و قالی‌بافی، ۲۵ اثر در گروه صنایع‌دستی فلزی، ۳ اثر در گروه نساجی سنتی، ۱ اثر در گروه چاپ‌های سنتی، ۱ اثر در گروه صنایع‌دستی چرمی، ۱ اثر در گروه سفال و سرامیک و ۱ اثر در گروه پوشاک سنتی رشته عروسک محلی می‌باشند.

علیخانی، گفت: علاوه بر برگزاری نمایشگاه صنایع دستی مراسم تجلیل از پیشکسوتان و داوران و هنرمندان برگزیده مهر اصالت ملی را خواهیم داشت.

وی با اشاره به خانه خاطبی که به عنوان خانه خلاق صنایع‌دستی در حال آماده سازی است گفت: برگزاری نشست‌های و آموزش‌های تخصصی در حوزه صنایع دستی و محیا کردن فضای مناسب برای آشنایی هنرمندان با بازار کار، فروش و تجارت از اولویت‌های خانه‌های خلاق در حوزه صنایع دستی است.

علیخانی، گفت: مجموعه‌هایی از سوی مراکز مقتدری مثل جهاد نصر و شرکت‌های معدنی مانند مس سرچشمه رفسنجان و گل گهر سیرجان حمایت می‌شوند در حوزه تجاری سازی به خوبی می‌توانند برای هنرمندان صنایع دستی کارآمد باشند.

معاونت صنایع دستی اداره کل میراث‌فرهنگی استان کرمان گفت: استان کرمان علیرغم اینکه از منابع طبیعی بسیار خوبی برخوردار است و بهشت معدن کاران ایران هم محسوب می‌شود اما هنرمندان ما در حوزه صنایع دستی از حداقل‌های حمایتی مخصوصاً در نواحی جنوبی و حتی برخی مواقع در نواحی شمالی محروم هستند.

وی افزود: ورود جهاد نصر در اینگونه فضاها در استان کرمان به نفع هنرمندان صنایع دستی است و ایجاد فضاهای مناسب آموزشی از جمله برند سازی، بازار سازی و فروش با حضور مربیان برجسته منجر به تقویت صنعتگران حوزه صنایع‌دستی خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ