خودروهای خودران وارد ارتش آمریکا می‌شوند

اقتصاد ایران: دو شرکت آمریکایی برای ساخت وسایل نقلیه نظامی بی سرنشین با یکدیگر همکاری می کنند. چنین وسایل نقلیه ای مجهز به فناوری خودران و هوش مصنوعی هستند تا بدون حضور انسان عملیات های نظامی انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، یک تولید کننده تجهیزات دفاعی با یک توسعه دهنده فناوری های خودران برای ساخت وسایل نقلیه نظامی خودران همکاری می کند. شرکت Textron Systems و Kodiak Robotics همکاری خود را برای ساخت یک وسیله نقلیه نظامی برای عملیات های خودران اعلام کرده اند.

این شرکت سیستم های برتر خودرانش را در یک نمونه اولیه وسیله نقلیه نظامی بی سرنشین Kodiak Robotics یکپارچه می کند. این شرکت در توسعه وسایل نقلیه هوایی، زمینی و دریایی تجربه وسیعی دارد. طی همکاری مذکور همچنین برای نخستین بار Kodiak Robotics فناوری خودرانش را با یک وسیله نقلیه که بدون در نظرگرفتن فضایی برای راننده ساخته شده، یکپارچه می کند.

این شرکت ها تصمیم دارند عملیات های بی سرنشین را ازاواخر ۲۰۲۴ اجرا کنند. پس از آن نیز شرکت ها فرصت های آتی برای همکاری با پنتاگون و ارتش کشورهای متحد خود را بررسی می کنند. این درحالی است که شرکت های مذکور به دنبال تسریع فراین اتوماسیون در وسایل نقلیه نظامی زمینی هستند.

به کارگیری وسایل نقلیه بی سرنشین که قادر به انجام فعالیت های با ریسک بالا و پیچیده در میدان جنگی هستند، به ارتش آمریکا امکان می دهد تا پرسنل نظامی خود را از هرگونه آسیبی حفظ کند وهمزمان امنیت ملی را ارتقا دهد.

دان برنت بنیانگذار و مدیر ارشد اجرایKodiak در این باره می گوید: همکاری با Textron Systemsبه ما امکان می دهد تا فناوری مجهز به هوش مصنوعی و بی سرنشین خود را در حوزه نظامی و محیط های آفرود نشان دهیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ