تسلا ظاهراً دوستدار محیط‌زیست است؛ اما در سال ۲۰۲۳ آلودگی بیشتر تولید کرد

اقتصاد ایران: تسلا تأکید زیادی بر استفاده از انرژی‌های پاک می‌کند؛ اما در سال گذشته آلودگی بیشتری از سال ۲۰۲۲ تولید کرد.

انتشار گازهای گلخانه‌ای تسلا سال گذشته نزدیک به ۱۰ میلیون تن افزایش یافت. گزارش جدید تسلا شفاف‌ترین تصویری است که تاکنون از رویکرد این شرکت درباره‌ی خطرهای مرتبط با آب‌و‌هوا و ردپای کربنی ارائه شده است.

میزان انتشار دی‌اکسید‌کربن تسلا در سال ۲۰۲۳ به بیش از ۵۰ میلیون تن رسید که درمقایسه‌با سال پیش ۲۰ درصد افزایش یافته است. بخش عمده‌ای از این افزایش آلایندگی به زنجیره‌ی تأمین تسلا مربوط‌ است.

تسلا برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، ممکن است مجبور شود شیوه‌ی کسب‌و‌کار خود را تغییر دهد؛ اما در قسمت‌هایی مانند قالب‌گیری بدنه‌ی خودرو یا کارگاه رنگ، اقدامات زیادی نمی‌توان انجام داد.

با وجود افزایش ردپای کربنی تسلا، خودروساز تحت‌مدیریت ایلان ماسک می‌گوید که این میزان، آلودگی اجتناب‌شده‌ درنتیجه‌ی روی‌آوردن مصرف‌کنندگان به خودروهای برقی را در نظر نمی‌گیرد. تسلا تخمین می‌زند که مشتریانش در سال ۲۰۲۳ از انتشار ۲۰ میلیون تن دی‌اکسید‌کربن جلوگیری کرده‌اند.

مقالات مرتبط
  • ایلان ماسک ظاهراً می‌خواهد تاکسی‌های رباتیک تسلا را به چین ببرد
  • سیستم خودران تسلا بار دیگر زیر ذره‌بین نهادهای نظارتی می‌رود

ردپای کربنی تسلا در‌مقایسه‌با خودروسازانی که خودروهای پرمصرف تولید می‌کنند، همچنان بسیار کمتر است. به‌عنوان مثال، ردپای کربنی فورد در سال ۲۰۲۳ حدود ۷ برابر بیشتر، یعنی ۳۸۶ میلیون تن دی‌اکسید‌کربن بود.

تسلا ادعا می‌کند که روش‌های سنتی محاسبه‌ی گازهای گلخانه‌ای برای شرکتی که محصولاتی از‌جمله خودرو برقی و پنل‌های خورشیدی و باتری‌ تولید می‌کند، مناسب نیستند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ