قاضی تکلیف پرونده جنجالی گوگل را مشخص کرد: «قانون‌شکنی کرده‌اید، باید جریمه شوید»

اقتصاد ایران: قاضی پرونده‌ی گوگل و اپیک گیمز اعلام کرد که گوگل به‌عنوان شرکتی قانون‌شکن باید جریمه پرداخت کند.

پس از این‌که هیئت‌منصفه‌ی دادگاه اعلام کرد پلی استور رویکردی انحصارگرایانه در بازار توزیع اپلیکیشن‌ها دارد، دو شرکت گوگل و اپیک گیمز بار دیگر در دادگاه حاضر شدند تا تصمیم نهایی درباره‌ی تغییرات پلی استور، گرفته شود.

اپیک گیمز امیدوار است که دادگاه گوگل را نقره‌داغ کند تا این شرکت به اعمال تغییرات گسترده در پلی استور مجبور شود. این در حالی است که گوگل می‌گوید درخواست‌های اپیک گیمز به حریم خصوصی و امنیت و تجربه‌ی کاربران ضربه خواهد زد.

قاضی جیمز دوناتو که شهادت هر دو طرف پرونده را شنیده است، به‌زودی باید تصمیم نهایی را بگیرد. او امروز در دادگاه گفت برخی از درخواست‌های اپیک گیمز «نامشخص و بیش‌از‌حد مبهم» هستند.

گوگل در نهایت مجبور به اعمال یک‌سری تغییرات می‌شود، اما نه در حدی که اپیک گیمز انتظار دارد. قاضی امروز گفت: «می‌خواهم واضح بگویم: گوگل به‌عنوان یک مونوپولیستِ غیرقانونی، مجبور خواهد شد که یک‌سری جریمه‌ها پرداخت کند.»

قاضی دوناتو می‌گوید گوگل تلاش کرده است به مردم نشان دهد که اعمال تغییرات درخواستی اپیک گیمز، باعث ایجاد هرج‌و‌مرج خواهد شد، اما حقیقت این‌گونه نیست: «نمی‌توانم این ادعا را بپذیرم... قرار است مدتی در زمینی جدید قدم بزنیم. این نتیجه‌ی شکستن قوانین ضدانحصار است؛ ما باید کارها را به شیوه‌ای متفاوت انجام دهیم.»

مقاله‌های مرتبط
  • اپیک گیمز برنده شد؛ دادگاه: گوگل انحصارگرا است
  • گوگل به‌شدت علیه قوانین پیشنهادی اپیک گیمز موضع گرفت

قاضی در ادامه‌ی سخنانش گفت برخلاف ادعای گوگل، اصلاح قوانین پلی استور باعث ضربه‌دیدن مصرف‌کنندگان و کسب‌و‌کارها نمی‌شود: «بالا و پایین پریدن و گفتنِ این‌که قوانین جدید باعث ایجاد دنیایی می‌شوند که کسی نمی‌خواهد در آن زندگی کند، بی‌اساس است.»

اپیک گیمز قبل از برگزاری دادگاه اخیر، سندی ۱۶ صفحه‌ای تهیه کرده بود تا فهرست تغییراتی را که باید در پلی استور اعمال شوند، به قاضی نشان دهد. گوگل و اپیک گیمز چند ماه دیگر استدلال‌های نهایی خود را به دادگاه ارائه خواهند داد و قاضی دوناتو پس از آن نتیجه‌ی نهایی را اعلام خواهد کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ