حضورکردستانی‌ها درمراسم تشییع شهدای خدمت بیانگر قدرشناسی آنها است

اقتصاد ایران: سنندج_امام جمعه موقت سنندج گفت: حضور خودجوش مردم کردستان در مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت در تهران و مشهد و برگزاری آئین‌های بزرگداشت در سطح استان بیانگر قدرشناسی این مردم است.

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا معروف خالدی ظهر جمعه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سنندج با تسلیت شهادت شهدای خدمت اظهار کرد: شهادت شهید جمهور و همراهان ایشان داغ بزرگی بر دل همه ملت ایران گذاشت و منجر به ناراحتی همه مردم شد.

وی با بیان اینکه کاری که برای رضای خدا و خدمت به مردم باشد، افزود: مردم شریف کردستان از نخستین روز واقعه غمناک شهادت شهدای خدمت با حضور خود در مسجد جامع مراسم با شکوهی در شأن رئیس جمهور برپا کردند.

وی با بیان اینکه مردم استان کردستان خوش استقبال و بد بدرقه نیستند، اعلام کرد: برای بدرقه پیکر شهید جمهور و یاران ایشان افرادی خودجوش از کردستان راهی مراسم تشییع پیکر این شهدا در تهران و مشهد شدند و این بیانگر قدرشناسی مردم استان است.

امام جمعه موقت سنندج تصریح کرد: شهید رئیسی در سفر به کردستان اقدامات ارزنده‌ای انجام داد و دستاوردهای بی‌نظیر همچون راه آهن همدان_سنندج و پروژه آبرسانی آب شرب سنندج را برای استان به ارمغان آوردند.

ماموستا خالدی افزود: شهادت واژه بزرگی است که لایق هر کسی نیست و خداوند شهادت را برای کسانی که در راه خدا، عبادت و خدمت به خلق گام برمی‌دارند ارزانی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه زمانیکه برخی کشورها اقدام به قرآن‌سوزی می‌کردند تا شأن و شکوه این کتاب الهی را کمرنگ کنند، افزود: رئیس جمهور شهید با حضور سازمان ملل و با در دست گرفتن قرآن کریم بیان کرد تا دنیا برقرار باشد قرآن برپا است و سوزندان آن و نفاق در مقابل قرآن پیروز نمی‌شود.

امام جمعه موقت سنندج اذعان کرد: رئیس جمهور شهید ویژگی‌ها و صفات بارزی داشت و در دل مردم حضور می‌یافت و امروز همین مردمی بودن ایشان منجر به حضور میلیونی مردم در آئین تشییع و تدفین پیکر ایشان شد.

وی با تاکید بر تاسی از رئیس جمهور شهید توسط مسؤولان افزود: باید از شهید جمهور الگو بگیریم و همه مسؤولان راه ایشان را استمرار ببخشند.

وی با اشاره به معراج رسول اکرم (ص) خاطر نشان کرد: پیغمبر می‌فرماید در شب معراج بهشت را دیدند که فرشتگان قصرهای طلا برای مسلمانان می‌سازند که مصالح اصلی آن را کردار نیک، خدمت به خلق، عمل صالح و کارهای خداپسندانه و انسانیت تشکیل می‌داد بنابراین باید با در پیش گرفتن این ویژگی‌ها آخرت خود را بسازیم.

ماموستا خالدی به اهمیت نماز جمعه پرداخت و اعلام کرد: خداوند اهل نماز جمعه را مورد مغغفرت و بخشش قرار می‌دهد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ