راه شهدای خدمت ادامه می‌یابد

اقتصاد ایران: بوشهر- امام جمعه خارگ با بیان اینکه شهدای خدمت کارهای بزرگی در این کشور انجام دادند، گفت: راه شهدای خدمت ادامه می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود کارگر در خطبه‌های نماز جمعه جزیره خارگ با تسلیت شهادت رئیس جمهور و دیگر شهدای خدمت اظهار کرد: ملت‌ها یا آینده‌ساز هستند و برای خود و یا حتی دیگران، آینده‌ای متفاوت و با اراده و آگاهی جمعی خلق می‌کنند و یا مانند اغلب جوامع در طول تاریخ، پیرو هستند و در سایه آینده‌ای که ملت‌های پیشرو آن را خلق کرده‌اند زندگی خواهند کرد.

امام جمعه خارگ گفت: عنوان «شهید» یک عنوانی است که نباید از آن آسان عبور کرد. در کلمه «شهید»، مجموعه‌ای از ارزش‌های دینی و ملّی و انسانی نهفته است.

وی خاطرنشان کرد: اوّلین چیزی که شهید به یاد انسان می‌آورد، جهاد فی‌سبیل‌الله است، شهید مظهر ایمان صادق و عمل صالح است.

کارگر افزود: از خصوصیات انقلابی یک مدیر، پایبندی به ارزش‌ها و شعارهای انقلاب، بصیرت، پیروی از خط امام و رهبری، حفظ منافع و مصالح نظام، استقلال و خودباوری ملی، صبر و استقامت، توجه به کار فرهنگی، فسادستیزی، ساده‌زیستی، مردمی بودن، وزانت سیاسی و وجهه اجتماعی است.

وی با بیان اینکه ما امروز میراث دار این صفات ارزشمند باشیم تاکید کرد: خدمت به مردم در مسؤولان، دفاع مشروع از نظام توسط مردم، فسادستیزی مردم و مسؤولان، دشمن شناسی و جریان شناسی فتنه گران داخلی را در عمل خود باید ایجاد کنیم.

امام جمعه خارگ ادامه داد: یکی از این نشانه‌های آینده‌دار بودن و شاید مهم‌ترین عنصر و دارایی که بیش از جغرافیا و تاریخ و منابع طبیعی و استعدادهای مرسوم در میان ملت‌ها می‌تواند در خلق آینده مؤثر باشد، امکان خلق انسان جدید است.

وی تاکید کرد: خلق انسان جدید به این معنا که افرادی در جامعه پیدا شوند که به طور طبیعی باید مسیری را طی می‌کردند اما به نحو عجیب و حیرت‌آور، به مسیری دیگری رفته و به انسان دیگری تبدیل می‌شوند.

امام جمعه خارگ تصریح کرد: ویژگی انقلاب و جمهوری اسلامی ایران است که می‌تواند یتیمی از شهر مشهد در اوج فقر را به سیاستمداری تبدیل کند که شبیه سیاست‌مداران در جهان امروز نیست، کدام سیاست‌مداری اگر دچار حادثه مشابه می‌شد، یک چهارم جهان و در یک پهنه وسیع جغرافیایی برای فقدان او عزای عمومی اعلام می‌کردند؟

حجت الاسلام کارگر گفت: کدام سیاست‌مداری اگر از دنیا برود، میلیون‌ها انسان برای تشییع او به خیابان‌ها خواهند آمد و در کشورهای مختلف در غم او ابراز همدردی می‌کنند؟ حواسمان باشد که درباره اهل سیاست سخن می‌گوئیم که منفورترین اقشار در جوامع هستند. اهل لابی و منفعت خواهی و جاه‌طلبی! همیشه به دنبال قدرت و ثروت! اغلب خودرای و حامی منافع حزب و گروه و ده‌ها ویژگی بد دیگر که در سیاست‌ورزی در جهان معاصر رایج است.

امام جمعه خارگ خاطر نشان کرد: این ویژگی انقلاب اسلامی یعنی امکان خلق انسان‌هایی متفاوت از شاخص‌های جهان امروز و از مسیرهایی غیرمعمول، مهم‌ترین دارایی ایران برای آینده‌سازی است.

وی بیان کرد: آیت الله ابراهیم رئیسی مانند محمدعلی رجایی، آیت الله محمدحسین بهشتی و در رأس همه این سیاست‌مداران یعنی آیت الله سید روح‌الله موسوی خمینی نحوی دیگر از سیاست‌ورزی را به ملت ایران و جهانیان نشان داد که این متفاوت بودن را در پیام‌های ارسالی از سوی سران کشورهای دیگر هم می‌توان دید.

حجت الاسلام کارگر یادآور شد: از کارهای خوبی که در خطبه‌های گذشته مطرح شد بحث ایجاد سامانه خرید بلیط شناور بود که با پیگیری عملیات عمومی این مهم انجام گرفت که صمیمانه تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه راه شما قطعاً ادامه خواهد داشت گفت: ما نیز با کسب سرمایه تقوا منتظر رسیدن به جایگاه شما خواهیم ماند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ