دادگاه بین‌المللی کیفری برای صدور حکم آتش‌بس در غزه آماده می‌شود

اقتصاد ایران: منابع خبری وابسته به رژیم صهیونیستی مدعی شدند که دادگاه بین‌المللی کیفری برای صدور حکم و دستور برقراری آتش‌بس در نوار غزه آماده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نشریه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» از آمادگی دادگاه بین‌المللی کیفری برای صدور حکم آتش‌بس در نوار غزه خبر داد.

این منبع صهیونیستی به نقل از یک منبع دیپلماتیک بلندپایه بیان کرد: دادگاه بین‌المللی کیفری برای صدور حکم برقراری آتش‌بس در نوار غزه آماده می‌شود.

همچنین دادگاه بین‌المللی کیفری اعلام کرد که فردا حکم خود را در خصوص اقدامات مربوط به حمله رژیم صهیونیستی به رفح و همچنین تدابیر موقتی که آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی درباره پرونده نسل‌کشی جمعی در نوار غزه خواستار شده بود اعلام خواهد کرد.

گفتنی است اوایل سال جاری میلادی تیم حقوقی آفریقا جنوبی با ارائه مدارکی در خصوص جنایات جنگی ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه و وضعیت نابسامان غیرنظامیان، این رژیم را به پای میز عدالت کشاند. در حکم اولیه این دادگاه تقریباً تمام درخواست‌های این کشور آفریقایی (به غیر از درخواست برای آتش‌بس فوری) با موافقت همراه و پیروزی بزرگی برای ملت فلسطین حاصل شد.

با گذشت چندماه از این کامیابی حقوقی، بار دیگر طرح شکایتی جدیدی علیه سران اسرائیل به جرم ارتکاب جنایت جنگی علیه ساکنان غزه مطرح شده است. در این طرح دعوی جدید کشورهایی مانند ترکیه نیز به جمع حامیان صدور قرار بازداشت برای نتانیاهو پیوستند. با افزایش احتمال پیگیری این پرونده از سوی کریم خان دادستان دادگاه کیفری بین‌المللی لاهه، مقامات ارشد رژیم صهیونیستی و نمایندگان نئومحافظه‌کار کنگره آمریکا با ابزار تهدید و تبلیغات سعی در مختومه کردن این پرونده دارند. نکته جالب توجه آن است که دادستان دیوان لاهه همچنان بر تصمیم خود مبنی بر صدور قرار بازداشت برای نتانیاهو- گالانت عقب نشینی نکرده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ