بیانیه حماس درباره کلیپ تقطیع شده مرتبط با نظامیان زن اسرائیلی

اقتصاد ایران: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس درباره کلیپ تقطیع شده مرتبط با نظامیان زن اسرائیلی، بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای به انتشار کلیپی در مورد اسارت نظامیان زن اسرائیلی در جریان حمله هفتم اکتبر واکنش نشان داد.

این جنبش تاکید کرد که ما این موارد را مورد تاکید قرار می‌دهیم: کلیپی که در رسانه‌های عبری در حال پخش است، یک کلیپ تکه تکه شده و دستکاری شده است و صحت محتوای آن قابل تایید نیست. انتشار این کلیپ در این مقطع زمانی در چارچوب تلاش‌های نافرجام دشمن صهیونیستی برای تخریب وجهه مقاومت قهرمان فلسطین از طریق پخش روایات ساختگی صورت گرفته که بارها با اسناد و مدرک دروغ بودن آن از طریق رسانه‌ها ثابت شده است.

حماس در ادامه بیانیه خود تاکید کرد: این کلیپ تصاویری از نظامیان زن اسرائیلی در یک پایگاه نظامی پس از اسارت حین فعالیت در فرماندهی لشکر غزه و ظاهر شدن آن‌ها با لباس غیرنظامی در شیفت استراحت را نشان می‌دهد به ویژه اینکه حمله در ساعات اولیه صبح روز هفتم اکتبر که روز تعطیلی آن‌ها بوده، انجام شده است. در این کلیپ برش عمدی صحنه‌ها و تصاویر و گلیچین صحنه‌هایی برای تقویت روایت و ادعاهای دروغین دشمن در مورد حمله به نظامیان زن صورت گرفته است.

این بیانیه می افزاید: این صحنه‌ها تحریف و دستکاری عمدی ترجمه به زبان انگلیسی و جعل برخی کلمات در ترجمه انگلیسی را نشان می‌دهد که بر زبان هیچ یک از نظامیان زنی که در این ویدیو دیده می‌شود، نه به عربی و نه انگلیسی جاری نشده و تحریف و دستکاری ترجمه کذب روایت دشمن صهیونیستی را ثابت می‌کند. وجود آثار اندک خون روی بدن بعضی از نظامیان در چنین عملیاتی امری قابل پیش بینی است و تصاویر پخش شده هیچگونه حمله و شکنجه بدنی هیچیک از این نظامیان را نشان نمی‌دهد بلکه در آن گفتگوهایی بین نظامیان و مبارزان فلسطینی بدون هیچگونه حمله یا خشونتی دیده می‌شود.

حماس عنوان کرد: با نظامیان زن اسرائیلی طبق موازین اخلاقی مقاومت رفتار شده است و هیچگونه بدرفتاری با نظامیان این یگان ثابت نشده با وجود اینکه آن‌ها در قتل و کشتار ملت فلسطین و صدها نفر از شرکت کنندگان در تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز در مرزهای غزه دست داشتند. تمامی تصاویر و صحنه‌های پخش شده در عملیات اخیر مبادله اسرا بر رفتار نیک مقاومت با اسرای دشمن در غزه تاکید دارد، کاملا بر خلاف سرکوب، شکنجه و آزار و اذیت و کشتار زنان و مردان اسیر فلسطینی در زندان‌های دشمن.

گفتنی است که خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی تاکید کرد که مشخص شده روایت‌ها در مورد اینکه حماس در جریان حمله هفتم اکتبر مرتکب خشونت جنسی شده، نادرست بوده و صحت نداشته است.این خبرگزاری به نقل از یک اسرائیلی که حماس را به ارتکاب خشونت جنسی متهم کرده بود، آورده است: اینگونه نیست که من داستانی را ساخته باشم، اما معلوم شد که اینگونه نیست و آن را تصحیح کردم. این فرد همچنین گفته که هیچ مدرک قانع کننده‌ای وجود ندارد که چنین ادعاهایی در مورد حادثه هفتم اکتبر را ثابت کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ