آغاز به‌کار نشست رؤسای قضایی کشورهای عضو سازمان شانگهای

اقتصاد ایران: نوزدهمین نشست رؤسای نظام‌های قضایی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای با یک دقیقه سکوت به احترام شهدای خدمت ایران آغاز به‌کار کرد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، نوزدهمین نشست رؤسای نظام‌های قضایی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای با یک دقیقه سکوت به احترام شهدای خدمت ایران به میزبانی کشور ازبکستان آغاز به‌کار کرد. کاظم غریب‌آبادی؛ معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضاییه به‌نمایندگی از رئیس قوه قضاییه که قرار بود در این نشست شرکت کند، ریاست هیئت قضایی جمهوری اسلامی ایران را به‌عهده دارد.

در ابتدای این نشست، عالی‌ترین مقامات قضایی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای به احترام شهادت آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، دکتر امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و سایر شهدای خدمت یک دقیقه سکوت کردند.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای؛ رئیس قوه قضاییه به دلیل برگزاری مراسم و آیین‌های مربوط به تکریم، تشییع و تدفین شهید آیت‌الله رئیسی و دیگر شهدای خدمت که در سانحه بالگرد رئیس جمهور به شهادت رسیدند، و نیز حضور در جلسات سران قوا به منظور بسترسازی انتخاب رئیس جمهور آینده بر اساس قانون اساسی سفر به ازبکستان به منظور شرکت در نوزدهمین نشست رؤسای نظام‌های قضایی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای را لغو کرد و کاظم غریب‌آبادی؛ معاون امور بین‌الملل خود را در رأس هیئت قضایی کشورمان به این اجلاس اعزام کرد.

دیدار معاون امور بین الملل قوه قضائیه با رئیس دادگاه عالی ازبکستان

کاظم غریب‌آبادی در حاشیه نوزدهمین اجلاس رؤسای نظام‌های قضایی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای با بختیار اسلاموف؛ رئیس دادگاه عالی ازبکستان و رئیس اجلاس دیدار و گفت‌وگو کرد.

طرف ازبکستانی در ابتدای این دیدار شهادت غم‌انگیز آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و همراهان ایشان را تسلیت گفت.

غریب‌آبادی نیز در این دیدار با اشاره به پیام‌های تسلیت مقامات مختلف ازبکستان و حضور رئیس جمهور و تعدادی از وزرای این کشور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاشکند و همچنین عزیمت رئیس مجلس و وزیر امور خارجه ازبکستان به ایران برای ادای احترام به رئیس جمهور فقید کشورمان و همراهان شهیدشان، اظهار کرد: آیت‌الله رئیسی و دکتر امیرعبداللهیان، اهمیت خاصی را برای توسعه روابط با همسایگان و کشورهای مناطق پیرامونی ایران و همچنین توسعه و تقویت سازمان همکاری شانگهای قائل بودند.

در این دیدار که در فضایی دوستانه و سازنده برگزار شد، طرفین در مورد جهت‌گیری‌های آینده برای گسترش همکاری‌های عملی بین نظام‌های قضایی دو کشور و همچنین توسعه بیشتر روابط گفت‌وگو کردند.

حجت‌الاسلام صادقی؛ رئیس مرکز حل اختلاف قوه قضاییه، اسکندری؛ سفیر کشورمان در ازبکستان، کیایی؛ هماهنگ کننده ملی ایران در سازمان شانگهای و رشیدی؛ دادیار دادسرای دیوانعالی و مدیرکل همکاری‌های بین‌المللی حقوقی قضایی قوه قضاییه در این دیدار حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ