آخرین احتمالات از پاسخ ایران به اسرائیل و پیام متفاوت تهران به واشنگتن

اقتصاد ایران: طبق اعلام برخی رسانه ها، حمله بزرگ ایران به اسرائیل با احتمال صد پهپاد و ده‌ها موشک، قریب‌الوقوع بوده اما برخی هم از پیام متفاوت ایران به آمریکا مبنی بر حمله محدود خبر داده اند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سی‌بی‌اس (از بزرگ‌ترین شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی آمریکا ) از قول دو مقام، اعلام کرد: طبق ارزیابی واشنگتن حمله بزرگ ایران به اسرائیل با احتمال صد پهپاد و ده‌ها موشک، قریب‌الوقوع بوده و کابینه جنگ بنیامین نتانیاهو، هدف و اطلاعات مربوط به حمله احتمالی را از سوی نهادهای اطلاعاتی آمریکا دریافت کرده و در حال انجام ارزیابی امنیتی در مورد واکنش پیش‌بینی‌شده ایران است.

براساس این گزارش، دفاع در برابر حمله‌ با ابعادی در این حد برای اسرائیل چالش‌برانگیز خواهد بود اما احتمال دارد تهران سراغ حمله‌ای کوچکتر برود تا از تشدید قابل توجه تنش جلوگیری کند.

بلومبرگ هم به نقل از افراد مطلع از ارزیابی‌های اطلاعات، گزارش داد اسرائیل آماده حمله مستقیم و بی‌سابقه ایران شده که ممکن است طی ۴۸ ساعت آینده با استفاده از پهپادها و موشک‌های نقطه‌زن انجام شود.

جان کربی سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید هم اعلام کرد: امکان طرح جزئیات از ماهیت و مقیاس حمله احتمالی نیست اما این تهدید جدی بوده و آمریکا تهدید ایران علیه اسرائیل را واقعی و محتمل می‌داند.

پیام متفاوت ایران به آمریکا

از سوی دیگر تارنمای آکسیوس، اعلام کرد: وزیر خارجه ایران از طریق کانال های ارتباطی از جمله تماس با وزیران خارجه انگلیس، استرالیا و آلمان، پیام متفاوتی ارسال کرده و مشخص تر شده هدف حمله ، پاسخی محدود بوده و منجر به تشدید تنش منطقه‌ای نخواهد شد.

همچنین واشنگتن مستقیماً از طریق کانال رسمی ارتباطی سوئیس با تهران در ارتباط است.

انتهای پیام

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ