بهترین مقاصد داخلی و خارجی برای طبیعت گردی

اقتصاد ایران: گردش در جنگل، دشت، کوه، ساحل و در حالت کلی طبیعت‌گردی بسیار انرژی‌بخش و آرامش‌‌‌بخش است و استرس و نگرانی را تا حد زیادی از انسان دور می‌کند.

اخبار شرکتها -  کشور ما طبیعت بسیار زیبا و متنوعی دارد؛ یعنی شما می‌توانید مقاصد دارای جنگل را برای طبیعت‌گردی انتخاب کنید یا اینکه تجربه سکوت بیابان و آرامش ساحل را به دست آورید. در ادامه مقاصد داخلی و خارجی برای طبیعت‌‌گردی را معرفی خواهیم کرد، همراه ما باشید.

بهترین مقاصد داخلی برای طبیعت گردی

طبیعت‌گردی به شکل‌های متفاوتی انجام می‌شود؛ مثلا برخی افراد به کویرگردی یا قرار گرفتن در نزدیکی دشت‌ها و آبشارها علاقه‌مند هستند، برخی دیگر کاوش در تنگه‌‌ها، غارها و جزیره‌های مختلف را در اولویت قرار می‌دهند، گردش در جنگل، کوه و نزدیک دریا و ساحل نیز از دیگر انواع طبیعت‌گردی است. از جمله مقاصد طبیعت‌گردی داخلی موارد زیر را می‌توان نام برد.

  • آذربایجان شرقی: استان آذربایجان شرقی علاوه‌بر آثار تاریخی و کهن فراوانی که دارد، برای طبیعت‌گردی نیز بسیار مناسب است؛ چراکه با سفر به آن امکان گردش و کمپ در جنگل‌های ارسباران را خواهید داشت. همچنین آبشار آسیاب خرابه در جلفا نیز از دیگر مناطق طبیعت‌گردی بسیار جذاب در استان آذربایجان شرقی است. برای سفر به این استان زیبا می‌توانید بلیط هواپیما، قطار یا اتوبوس تهیه کنید. طبیعت این منطقه در فصل بهار بسیار زیبا و دل‌انگیز است.

  • استان گلستان: گلستان یکی از استان‌های سرسبز، زیبا و مناسب برای طبیعت‌گردی است. آبشار کبودوال، جنگل ناهارخوران، دشت شقایق گالیکش، جزیره آشوراده در ترکمن صحرا و... از جمله مقاصد محبوب طبیعت‌گردی در گلستان هستند.

  • استان گیلان: استان گیلان و طبیعت زیبای آن جزو پرطرفدارترین مقاصد گردشگری و طبیعت‌گردی داخلی محسوب می‌شود. ساحل چمخاله، ساحل صدف، آبشار ویسادار، جنگل گیسوم و... از جمله مناطق گردشگری در این استان هستند. با خرید اینترنتی بلیط قطار، اتوبوس یا حتی با استفاده از خودرو شخصی می‌‌توانید به استان گیلان سفر کنید و از زیبایی‌‌های بی‌شمار آن لذت ببرید.

  • استان مازندران: از دیگر مقاصد گردشگری محبوب کشورمان که طبیعت بسیار زیبا و آب‌وهوای بسیار دلپذیری دارد، استان مازندران است. جنگل دالخانی، جنگل الیمستان، جنگل سیاه بیشه، جنگل پلنگ دره، آبشار یخی، دشت دریاسر، دریاچه شورمست و... از جمله مناطق مناسب طبیعت‌گردی این استان هستند. با تهیه بلیط قطار، خرید بلیط اتوبوس پایانه ها و... می‌توانید به این استان زیبا سفر کنید و لحظات نابی را در طبیعت بی‌نظیر و بکر آن بگذرانید.

  • استان اصفهان: اصفهان علاوه‌بر جاذبه‌های گردشگری و تاریخی زیادی که دارد، برای طبیعت‌گردی نیز مقصد مناسبی است؛ چراکه علاوه بر وجود مناطق سرسبز در این استان، در اطراف آن می‌توانید به کویرگردی بپردازید. کویر ورزنه، کویرابوزیدآباد، کویر مرنجاب، کویر متین‌آباد و... از جمله کویرهای معروف اطراف اصفهان هستند. با خرید بلیط هواپیما لحظه آخری می‌توانید سفری مقرون‌به‌صرفه داشته باشید.

استان اردبیل، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، لرستان، تهران، استان فارس، کردستان و... از دیگر مقاصد مناسب برای طبیعت‌گردی هستند که هر کدام زیبای و جذابیت خاص خود را دارند.

بهترین مقاصد خارجی برای طبیعت گردی

بی‌شک مقاصد خارجی زیادی برای طبیعت‌گردی وجود دارد، اما در این بین سعی‌ خواهیم کرد مقاصد خارجی را معرفی کنیم که در بین ایرانیان محبوبیت بیشتری دارند و نسبتا راحت‌‌تر می‌‌توان به آنها سفر کرد؛ اگر بخواهیم همه مقاصد خارجی مناسب طبیعت‌گردی را معرفی کنیم مطلب بسیار طولانی خواهد شد و خارج از حوصله خواهد بود.

  • گرجستان: از جمله مقاصد محبوب خارجی برای ایرانیان که برای طبیعت‌گردی نیز مناسب است، کشور گرجستان را می‌توان نام برد. این کشور طبیعت بسیار زیبا و آب‌وهوای دلپذیری دارد و یک کشور چهارفصل است. برای سفر به این کشور و بازدید از زیبایی‌های طبیعی آن می‌توانید متناسب با سلیقه خود در فصول سرد یا گرم سال به آن سفر کنید. قابل ذکر است که امکان سفر زمینی از ایران به گرجستان وجود دارد و این موضوع به شما امکان می‌دهد تا یک سفر اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه داشته باشید.

  • ترکیه: محبوبیت کشور ترکیه در بین ایرانیان بسیار زیاد است؛ چراکه این کشور سواحل بسیار زیبا و طبیعت خارق‌العاده‌ای دارد که برای گذراندن یک تعطیلات عالی بسیار مناسب است. فراهم بودن شرایط سفر زمینی به ترکیه و فاصله نزدیک آن با ایران از دیگر مزیت‌های سفر به این کشور سرسبز و زیباست. با تهیه بلیط قطار، اتوبوس و هواپیما می‌توانید به کشور ترکیه سفر کنید. در ترکیه هتل‌های بسیار زیبا و مجللی وجود دارد که برخی از آنها رو به ساحل هستند یا اینکه انواع تفریحات آبی را برای مسافران فراهم آورده‌اند. سفر زمینی به شهرهای مرزی مثل وان نیز می‌تواند فرصت طبیعت‌گردی در این مناطق همچون دریاچه وان را برای شما مهیا کند.

  • ارمنستان: کشور ارمنستان از دیگر مقاصد گردشگری نزدیک به ایران است که جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بسیار زیادی دارد. سفر به کشورهای نزدیک که مشکلی از بابت دریافت ویزا ندارند، بسیار راحت‌تر انجام می‌شود و شما می‌توانید از جذابیت‌ها و طبیعت زیبای کشورهای همسایه بهره‌مند شوید.

  • تایلند: به احتمال زیاد از جذابیت طبیعت بسیار زیبای تایلند شنیده‌اید؛ جنگل‌های سرسبز با درخت‌های سربه فلک کشیده و به هم تنیده، سواحل کم‌نظیر، صخره‌های مرجانی و... از جمله جذابیت‌های طبیعت تایلند هستند.

  • تاجیکستان: فرهنگ و زبان نزدیک کشور تاجیکستان به ایران می‌تواند دلیلی بر عالی بودن این مقصد برای سفر باشد. همچنین معماری‌های منحصربه‌فرد و طبیعت خارق‌العاده این کشور نیز در جذب مسافر بسیار تاثیرگذار است. پس اگر می‌خواهید یک مقصد خارجی برای سفر و طبیعت‌گردی انتخاب کنید که مشکل زیادی از بایت ویزا و مواردی از این قبیل نداشته باشد، کشور تاجیکستان را پیشنهاد می‌کنیم.

در نهایت می‌توان گفت طبیعت‌گردی همان معجزه‌ای است که می‌تواند انرژی از دست رفته شما در اثر زندگی روزمره را با امید و انگیزه فراوان جایگزین کند. پس در اولین فرصت یک سفر به دل طبیعت را برای خود برنامه‌ریزی کنید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ