افزایش تامین برق صنایع منجر به رشد۱۱ درصدی تولید شد

اقتصاد ایران: وزیر نیرو از رشد ۱۱ درصدی تولید کالاها به دلیل پیشی گرفتن میزان تامین برق صنایع از بخش خانگی خبر داد که برای نخستین بار رخ داده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، علی اکبر محرابیان در مراسم افتتاح بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت برق، اعلام کرد: بازار محصولات محدود به داخل نیست بلکه بازارهای منطقه و حتی کشورهای دور را در برخواهد گرفت. استراتژی افزایش ظرفیت و توسعه در دو سال اخیر یکی از برنامه‌ های دولت بود.

آمار مرکز پژوهش‌های مجلس برای هفت ماهه سال حاکی از ثبت بالاترین رشد تولید و فروش در صنعت برق در میان کل صنایع بود. به طوری که در تولید و فروش برق رشد ۲۲.۱ و ۲۴.۸ درصدی به ثبت رسید.

راهبرد دوم، مدیریت مصرف و بهینه سازی بود که تلاش شد ناترازی را کم اثر و در زمان کوتاه برطرف کرد. اگر اقدامات برای تامین برق انجام نمی‌شد مصرف در بخش خانگی ۲۰ درصد افزایش می یافت اما با اعمال سیاست‌ها و تجربه خوب پرداخت پاداش صرفه جویی در سال جاری مصرف نسبت به سال ۱۴۰۰ کاهش داشت. به طوری که کل مصرف برق ۴۶ میلیارد کیلووات ساعت است.

در صنعت مجموع برقی که در سال ۱۴۰۰ تحویل صنایع شد ۳۶ میلیارد کیلووات ساعت بود اما در سال جاری به ۴۶.۱ میلیارد کیلووات ساعت رسید. برای نخستین بار در تاریخ صنعت برق، میزان تأمین برق صنایع از برق خانگی پیشی گرفت. به طوری که بیش از ۱۱ درصد رشد تولید داشته و میزان ذخیره سیمان به ۱۵ میلیون تن معادل ۱۰۰ روز تولید سیمان رسید.

در صنعت میلگرد معادل پنج ماه تولید موجودی تا پایان شهریور بود. این حاکی از آن است صنایع انرژی بر با روش‌های مدیریت و افزایش مصرف در ساعت های غیر اوج توانستند برنامه‌های تولید را اجرا کنند. در طرح پاداش صرفه جویی مصرف برق بیش از ۴۰ درصد مردم با وجود گرما، کاهش مصرف داشتند و شامل دریافت پاداش شدند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ