چین لینک بخریم یا نه؟

اقتصاد ایران: چین لینک (Chainlink) با نماد LINK یک پروژه نوآورانه است که اتصال بلاک چین‌ها را هدف قرار داده است. این شبکه کاربردهای متنوعی دارد که امید به افزایش قیمت ارز دیجیتال LINK در راستای افزایش پذیرش عمومی و استفاده پروژه‌های مختلف از آن را در دل کاربران انداخته است.

 در این مطلب، به بررسی اینکه آیا ارز دیجیتال چین لینک سرمایه گذاری خوبی است یا خیر، می‌پردازیم.

نگاهی اجمالی به شبکه و ارز دیجیتال چین لینک

این پروژه نوآورانه، قراردادهای هوشمند متصل به‌هم را گرد هم آورده و این کار را به روشی امن، مطمئن و کارآمد انجام می‌دهدهمانطور که از نامش پیداست، چین لینک قرار است چین‌ها و زنجیره‌های مختلف را لینک و متصل کندبه عبارت دیگر، چین لینک یک شبکه اوراکلی غیر متمرکز است که برای اتصال منابع داده خارجی به داخل بلاک چین‌های مختلف استفاده می‌شود.

ارز دیجیتال لینک در حال حاضر در هفته اول آذر 1402 در محدوده 15.7 دلاری معامله می‌شود و با ارزش بازار 8.7 میلیارد دلاری، در رتبه یازدهم رمز ارزهای برتر بازار قرار دارداین رمز ارز کار خود را با قیمت 0.1891 دلار در سپتامبر 2017 آغاز کرد و همراه با بازار صعودی سال 2021، در می ماه آن سال به سقف تاریخی 52.88 دلاری رسید.

نمودار قیمت این رمز ارز از سپتامبر 2017 تا امروز در دسامبر 2023 را مشاهده می‌کنید:

آینده چین لینک

عوامل زیادی بر آینده قیمت چین لینک اثرگذار هستند که در این قسمت به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

فاندامنتال قوی

چین لینک یکی از قوی‌ترین فاندامنتال‌ها را در میان پروژه‌های کریپتویی دارداین پروژه توسط سرگی نازاروف رهبری می‌شود و اهداف واقع‌بینانه، اتصال بی‌دردسر بلاک چین‌ها به داده‌های خارجی از طریق API، سرعت بالا و موارد بسیار دیگر را مشاهده می‌کنید.

این شبکه دارای مجموعه‌ای از اوراکل‌های شناخته‌شده است که برخی از محبوب‌ترین پروتکل‌های دیفای از جمله آوه، سینتتیک، کامپاند، پکسوس، نکسوس میچوال و... از آن استفاده می‌کنند.

از جمله حوزه‌های کاربردهای چین لینک می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • دیفای

  • بیمه

  • ان اف تی و بازی

  • بازارهای آب و هوا

  • شرکت‌ها

استیکینگ توکن LINK

پلتفرم استیکینگ چین لینک که بسیاری مدت مدیدی را منتظر آن بوده‌اند، در سال آینده راه‌اندازی خواهد شداین اتفاق فصل تازه‌ای را در اقتصاد این شبکه رقم خواهد زد و راه مضاعفی برای امنیت این شبکه در کنار پشتیبانی از نودهای اوراکلی را فراهم خواهد کرد.

علاوه بر این، استیکینگ یک روش درآمدزایی منفعل است که شما با استفاده از آن قادر به کسب سود خواهید بودبنابراین به‌جای اینکه پس از خرید توکن‌های LINK صرفا آن‌ها را در کیف پول‌تان نگهداری کنید، در ازای استیک کردن آن‌ها پاداش دریافت خواهید کردانتظار می‌رود در ابتدای راه‌اندازی این قابلیت، نرخ بازده حداقل درصدی برای استیکینگ LINK در نظر گرفته شود.

نیچ مارکت

نیچ مارکت یا بازار گوشه‌ای که در برخی منابع به آن بازار جاویژه هم می‌گویند، بخشی از بازار است که قشر خاصی از افراد را هدف قرار می‌دهدچین لینک نیز دارای بازار نیچی از اوراکل‌های غیر متمرکز استاین پروژه درصدد رقابت با دیگر شبکه‌ها نظیر اتریوم، بیت کوین یا سولانا نیست، بلکه به‌عنوان یک شبکه لایه سوم عمل کرده و درصدد کمک به آن‌هاست.

البته یکی از رقبای شناخته‌شده چین لینک، بند پروتکل استبا این حال، بر اساس نظر بسیاری از متخصصان، بند پروتکل از نظر فناوری فاصله زیادی با چین لینک دارددر واقع می‌توان گفت که بازار اورکل‌های چین لینک کاملا انحصاری است.

کاربرد

چین لینک در درجه اول یک پروژه کاربردی استنقش این پروتکل، توسعه نرم افزاری است که به تامین‌کنندگان اجازه برقراری ارتباط با بلاک چین‌ها را بدهدافرادی که از خدمات این پلتفرم استفاده می‌کنند نیازمند پرداخت کارمزد هستند که این مقادیر وارد اکوسیستم پروژه می‌شودحال هرچه تقاضا بیشتر باشد، پول بیشتری نیز وارد ChainLink خواهد شد.

اگر بخواهیم از دید خود این پروژه به موضوع نگاه کنیم، افزایش ارزش آن چیز بعیدی نیستاز دید استیک‌کنندگان، این افراد نیز پاداش بیشتری را در ازای استیک بیشتر توکن‌های LINK دریافت خواهند کردبنابراین می‌توان گفت که این وضعیت برد-برد، استیک‌کنندگان و در نتیجه، سرمایه گذاران بیشتری را به این پروژه جذب خواهد کرد.

معایب سرمایه گذاری در چین لینک

سوای مواردی که در بخش قبل گفتیم، نباید از معایب و محدودیت‌های خرید ارز دیجیتال چین لینک نیز غافل شداول از همه، هنوز کاربرد توکن LINK در این اکوسیستم ایجاد نشده استهمانطور که گفتیم، قابلیت استیکینگ توکن لینک در انتظار راه‌اندازی است، اما در صورتی که این وعده محقق نشود، احتمال مایوسی سرمایه گذاران فعلی و آتی بالقوه وجود دارد.

از آنجایی که در سال 2024 شاهد هاوینگ بیت کوین خواهیم بود و از طرفی این رویداد همیشه از نظر تاریخی تاثیر مثبتی بر روند قیمت کل بازار کریپتو داشته است، احتمالا قیمت توکن لینک نیز با صعودهای زیادی همراه شوداما در صورتی که این بار خلاف این انتظار رخ دهد، نه تنها چین لینک، بلکه همه رمز ارزها با سقوط شدید مواجه خواهند شد.

بنابراین در حالت کلی، خرید رمز ارزها یک کار پررسیک است و با وجود روندهای مثبت و خوش‌بینانه، باید در نظر داشته باشید که هیچ چیزی در دنیای کریپتو قطعی نیست و احتمالا همیشه شاهد روندهای صعوی نخواهیم بودبنابراین همیشه تحقیقات کامل شخصی خود را انجام داده و با علم کامل به خرید و سرمایه گذاری در ارز دیجیتال چین لینک اقدام کنید.

منبعhttps://ramzarz.academy/chainlink /

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ