وعده جدید وزیر صمت درخصوص همکاری با چینی ها

اقتصاد ایران: وزیر صنعت بااعلام دلایل و توجیهاتی برای مذاکراه با خودروسازان چینی، وعده های جدیدی چون کاهش شدید تعرفه خودروهای برقی و توسعه ماشین آلات معادن داد!

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، عباس علی آبادی درباره مذاکره با شرکت های خودروساز چینی که با انتقاداتی از سوی کارشناسان همراه شده، اعلام کرد: چین در صنعت خودرو به پیشرفت های دست یافته و نقش فعالی در بازارهای جهانی دارد. به طوریکه سالانه حدود ۲۵ میلیون خودرو تولید می‌کند.

بنابراین از پیشرفت‌های چین در حوزه خودرو برای توسعه صنایع داخلی و انتقال تجربیات تحقیقاتی، استقبال و برای مشارکت در توسعه صنعت خودرو، اعلام آمادگی شد. به همین دلیل مدیران شرکت‌های ایرانی هم در نمایشگاه شانگهای حضور داشتند تا با برخی تولیدکنندگان برتر چین، هماهنگی برای توسعه تولید مشترک و دسترسی به اهداف برقرار شود.

چرا که ایران باید به سمت خودروهای بدون بنزین و خودروهای هیبریدی حرکت کند. به همین دلیل بود یکی از برنامه ها، یافتن شرکای چینی بود و امکان برقراری ارتباط با برخی از آنها فراهم شد تا سال ۱۴۰۳ تاکسی‌ها و خودروهای عمومی، هیبریدی و برقی شوند.

در این میان یکی از برنامه های دولت کاهش شدید تعرفه خودروهای برقی است. از سوی دیگر واردات خودرو باید آزاد باشد تا مردم قدرت انتخاب داشته باشند اما حمایت از تولید داخل هم محفوظ است.

گسترش تاکسی‌های برقی هم نیازمند فراهم کردن زیرساخت متناسب است تا پایان سال جاری رشد محسوسی در تهران و برخی کلان شهرها، رخ خواهد داد.

همچین برای توسعه معادن با طرف چینی مذاکراتی برای توسعه ماشین آلات صنعتی انجام شد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ