کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد:

کاهش خطر سرمایه گذاری دربورس با انتخاب صندوق‌ها

اقتصاد ایران: کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق‌های سهامی نقدشوندگی بالایی دارند و به‌راحتی قابل معامله هستند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،علی مظفری  افزود: با سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سهامی، بدون نیاز به دانش بورسی و صرف زمان، می‌توانید سود مناسبی را از بورس کسب کرده و سرمایه خود را در مقابل تورم حفظ کنید.


وی تصریح کرد: به کارگیری روش‌های مختلف تحلیل بازار مانند تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال، تنها راه سرمایه گذاری در بورس نیست و صندوق سرمایه گذاری، از روش‌هایی است که امکان سرمایه گذاری در بورس را بدون صرف زمان و دانش فراهم می‌کند.

مظفری ضمن اشاره به اینکه صندوق‌های سرمایه گذاری ترکیبی از دارایی‌های مختلف مالی هستند، تصریح کرد: این صندوق‌ها درواقع نهاد‌های مالی هستند که نقدینگی سرمایه‌گذاران را جمع‌آوری می‌کنند و در اوراق بهادار متفاوتی سرمایه گذاری می‌کنند و افراد به میزان سرمایه گذاری خودشان، در سود یا زیان صندوق شریک خواهند بود.

این کارشاس بازار‌های مالی ادامه داد: مخاطب صندوق‌های سرمایه گذاری را می‌توان تمام اشخاص از جمله حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای، حقیقی و حقوقی در نظر گرفت.

وی خاطر نشان کرد: نقدشوندگی بالا بدون صف خرید و فروش، بهره‌مندی از مدیریت حرفه‌ای و امکان سرمایه‌گذاری با سرمایه کم، سهولت در سرمایه گذاری، بازدهی قابل‌توجه در بلندمدت، عدم نیاز به رصد مداوم، از مهم‌ترین مزایای صندوق‌های سرمایه گذاری هستند.

مظفری تأکید کرد: صندوق‌های سرمایه گذاری به عنوان روشی برای عدم ورود هیجانات و رفتار‌های غیرحرفه‌ای به بازار سرمایه عمل می‌کند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: در شرایطی که بورس وضعیت نزولی دارد، صندوق‌های با درآمد ثابت بهترین گزینه برای حفظ ارزش پول و در گام بعدی کسب سود محسوب می‌شوند. اوضاع بازار خرسی چندان مطلوب نیست و قیمت سهام شرکت‌های مختلف به دلیل هیجانات موجود در بازار دستخوش نوسانات بسیار است.

وی در توضیح صندوق‌های طلا عنوان کرد: عمده دارایی این صندوق‌ها به سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر سکه‌طلا که در بازار سرمایه معامله می‌شوند، تخصیص پیدا می‌کند و بازدهی صندوق‌های سرمایه گذاری طلا تقریبا مشابه بازدهی سکه طلا بوده و ریسک سرمایه گذاری در آن‌ها بالاست.

مظفری در انتها گفت: افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند بر اساس سطح ریسک‌پذیری و بازدهی مورد انتظار خود، صندوق و یا صندوق‌هایی که مناسب‌تر است را برگزینند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ