وزیر میراث فرهنگی خبرداد:

مساجد تاریخی ایران در انتظار ثبت جهانی

اقتصاد ایران: وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از تلاش این وزارتخانه برای ثبت جهانی مساجد تاریخی کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،سیدعزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در آیین اختتامیه نخستین جشنواره سراسری سلاله که با حضور رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور و جمعی از مدیران این سازمان در محل سالن همایش هتل ارم تهران برگزار شد، گفت: پس از ثبت کاروانسرا‌های تاریخی، ثبت مساجد تاریخی در دستور کار قرار گرفته و پرونده مساجد تاریخی برای ثبت‌جهانی تهیه می‌شود. این مساجد و بقاع متبرکه میراث‌فرهنگی هستند و ما و شما باید آن‌ها را حفظ کنیم.

ضرغامی همچنین اضافه کرد: بقاع متبرکه در زندگی اجتماعی مردم نیز نقش دارند و باید بتوانیم نقش و جایگاه این بقاع را در زندگی مردم تبیین کنیم. برخی از بقاع خوب مدیریت شده است و محلی برای استراحت و اقامه نماز و انجام زیارت برای مردم و گردشگران است. اما بعضی از اماکن اینطور نیست و نیاز به رسیدگی دارد.

ضرغامی تصریح کرد: بقاع متبرکه از برجسته‌ترین آثار معماری اسلامی به حساب می‌آید و انواع رشته‌های هنری ملموس و ناملموس در معماری بقاع متبرکه و مساجد به چشم می‌آید.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به صنایع‌دستی گفت: هیچ هنری به دین، فرهنگ، تمدن، سبک زندگی و رفتار ایرانی اسلامی مانند صنایع‌دستی نزدیک نیست. فعالان زیادی در این حوزه داریم یکی از مشکلات آن‌ها نداشتن محلی برای عرضه است. یکی از محل‌های خوب برای عرضه صنایع‌دستی بقاع‌متبرکه است.

اولین جشنواره سلاله به همت سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شده است. در اولین دوره این جشنواره، بیش از ۵۰۰۰ اثر از سوی بقاع متبرکه به دبیرخانه ارسال شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ