نگرانی‌ درباره رشد اقتصادی و اشتغال استان خوزستان

اقتصاد ایران: رکود در واحدهای صنعتی شهرک‌های خوزستان، نگرانی‌های جدی درباره رشد اقتصادی و اشتغال در استان را به همراه داشته است. تعطیلی و عدم فعالیت بیش از یک چهارم از واحدها، هشداری برای نیازمندی به پشتیبانی فوری و راهکارهای حمایتی از جانب مقامات مسئول می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، با توجه به اظهارات مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان درباره رکود واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان، این مسئله نیازمند توجه جدی و رسیدگی فوری است. این واحدهای صنعتی با مشکلاتی مواجه هستند که منجر به عدم فعالیت و تولید محصولات خود شده‌اند، و این وضعیت بر توسعه و رشد اقتصادی استان خوزستان تأثیر منفی می‌گذارد.

 از تعداد کلی ۱۹۶۸ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان، ۴۵۳ واحد به طور کامل غیرفعال هستند.

این آمار نگران‌کننده است و نشان می‌دهد که تقریباً یک چهارم واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی خوزستان قادر به فعالیت و تولید نیستند. عوامل مختلفی مانند نداشتن نقدینگی و بدهی به مشکلات مالی و اقتصادی برخورد کرده‌اند که نیازمند رسیدگی و پشتیبانی فوری هستند.

بیش از یک سوم واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی خوزستان با ظرفیت کاری کمتر از ۳۰ درصد عمل می‌کنند.

این موضوع نشان می‌دهد که حتی با کمترین فشار و مشکلات، این واحدها می‌توانند از چرخه تولید خارج شوند و به طور کامل به بهره‌برداری نرسند. این وضعیت تأثیر بسزایی بر عملکرد و سودآوری آنها و در نهایت بر اقتصاد استان خوزستان دارد.

علاوه بر این، مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان از عدم همکاری بانک‌های استان در حمایت از واحدهای تولیدی رکودزده گلایه دارد. بانک‌های خوزستان تمایلی به ارائه حمایت و تسهیلات مالی به واحدهای تولیدی که در شرایط دشوار قرار دارند ندارند. این موضوع برای ایجاد رونق و اشتغال‌زایی در صنایع استان بسیار مهم است و باید توسط مقامات ذی‌ربط مورد بررسی قرار گیردو برای آن چاره اندیشی شود.

مشکل ۷۸درصد واحدهای تولیدی خوزستان کمبود نقدینگی است

استاندار خوزستان میگوید ۷۸ درصد مشکلات واحدهای تولیدی راکد استان به دلیل چالش در تامین نقدینگی و بدهی بانکی است.

محراب گفته است بانک ها در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام رشد تولید نامگذاری کرده اند باید با جدیت بیشتری از واحدهای تولیدی حمایت کنند.

وی تصریح کرد انتظار می رود بانک های استان دغدغه بیشتری در حمایت و احیای واحدهای تولیدی با توجه به اولویت دولت سیزدهم برای توسعه و رونق صنایع داشته باشند.


مقامات مسئول باید تدابیری ویژه اتخاذ کنند

رکود واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی خوزستان نشان از وضعیت نامطلوب اقتصادی و عدم حمایت کافی از بخش صنعت دارد. برای رفع این مشکلات و بهبود وضعیت واحدهای صنعتی رکودزده، مقامات مسئول باید تدابیری ویژه اتخاذ کنند.

این تدابیر می‌تواند شامل ارائه تسهیلات مالی و اعتباری مناسب از سوی بانک‌ها، تسهیل در دسترسی به منابع مالی، پشتیبانی در حل مشکلات مالی و اقتصادی و ایجاد شرایط ملایمتر برای تولید و صادرات باشد. همچنین، تسهیل در فرایند اخذ مجوزها و کاهش مراجعات و مشکلات اداری نیز می‌تواند بهبود وضعیت واحدهای تولیدی را تسریع کند.

همکاری بین بخش دولتی و بخش خصوصی ضروری است

ضرورت همکاری بین بخش دولتی و بخش خصوصی نیز برای حل این مشکلات بسیار ضروری است. بانک‌ها و مقامات مسئول باید با همکاری و هماهنگی، راهکارهایی را برای حمایت از واحدهای تولیدی رکودزده ارائه دهند و مشکلات مالی و اقتصادی را برطرف کنند.

 لازم است تا مقامات مسئول و صاحبان تصمیم در استان خوزستان از اهمیت حمایت از بخش صنعتی و تولید در این منطقه آگاهی کامل داشته باشند و تدابیر لازم را برای رفع رکود و ایجاد رونق اقتصادی اتخاذ کنند. تنها با توجه به این نکته می‌توان به رشد و توسعه پایدار صنعت در خوزستان دست یافت و از ظرفیت‌های بزرگ این منطقه بهره‌برداری کرد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ