وزارت ورزش در چین چه کار فرهنگی کرده است؟

اقتصاد ایران: ضعف در حوزه کار فرهنگی در مجموعه وزارت ورزش و جوانان بسیار مشهود و آزار دهنده است.در این خصوص سوال اساسی اینجاست که وزارت ورزش و جوانان و بطور مشخص حوزه معاونت فرهنگی وزارتخانه در قبل و حین برگزاری مسابقات و بازی‌های آسیایی چین چه عملکردی در کشور میزبان داشته است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، دکتر حسن خسروی، مدرس دانشگاه و تحلیلگر مسائل مدیریت دولتی ایران در یادداشتی که در اختیار خبرگزاری اقتصادی ایران قرار داده نوشت:اساسا در طول برگزاری مسابقات و در حاشیه آن معاونت فرهنگی مثلا چند تفاهم نامه فرهنگی با سایر کشورها به امضاء رسانده و یا چند طرح و برنامه را با سایر کشورها به توافق دوجانبه برای پیگیری و اجرا عملیاتی کرده است.؟

قطعا وزیر جدید ورزش باید فکری اساسی برای دو معاونت فرهنگی و جوانان داشته و از خبرگان و عالمان و کارشناسان زبده و سرشناس این حوزه ها برای این دو معاونت استفاده نماید.

به نظر می‌رسد اصولا بدلیل همپوشانی فراوانی که ذاتا در ماموریت‌های این دو حوزه ( معاونت فرهنگی و معاونت جوانان) وجود دارد در یکدیگر ادغام شوند وزارتخانه سبک بال تر و چابک تر شده و کارها با خروجی کارآمدتری به سرانجام خواهد رسید.

در هر صورت بازی‌های آسیایی هانگژو چین فرصت بسیار طلایی و مغتنمی بود برای کار فرهنگی و وزارت ورزش می‌توانست با همکاری و همفکری وزارت امور خارجه؛ رایزنی‌های فرهنگی و کارشناسان سازمان فرهنگ و ارتباطات؛ با یک بسته جامع هدفمند فرهنگی در این دوره از بازی‌ها ره صد ساله را یک شبه پیموده و اثر ماندگاری از خود برجای گذارد.

برگزاری جلسات تعاملی با فدراسیون‌ها؛ قهرمانان ورزشی؛ مسئولین ورزشی کشورهای شرکت کننده و تهیه مجموعه های آموزشی و پرورشی از جمله کارهای بسیار مثبتی است که حوزه معاونت فرهنگی وزارت ورزش می‌توانست انجام دهد.

متاسفانه وزارت ورزش چه در ورود ورزشکاران ما به چین و چه در موقع خروج آنها؛ هیچ چیز قابل ذکر ماندگاری ولو دو صفحه کار آموزشی و فرهنگی را در چمدان ورزشکاران اعزامی قرار نداده و این ضعف بزرگی است که می‌بایست با تدبیر هوشمندانه وزیر محترم ورزش برطرف و جبران گردد.

بدون شک عرصه فرهنگ به عنوان اصل و اساس همه کارها و فعالیت‌ها بطور عقلایی می‌بایست از آنچنان بستر و زمینه قدرتمند و محکمی برخوردار باشد که سایر حوزه های کاری را نیز تقویت و تعالی ببخشد.

به نظر می‌رسد که متاسفانه معاونت فرهنگی نه در تهران و نه در چین؛ حتی یک جلسه توجیهی فرهنگی با حضور ورزشکاران را نداشته و به تهیه چند برگ کاغذ در قالب منشور اخلاقی بسنده کرده است که اصلا قابل دفاع نیست.

به این موضوع اضافه کنید اینکه در طول برگزاری مسابقات هیچ خبری از عملکرد فرهنگی وزارتخانه در کشور میزبان مخابره و منعکس نشد در حالی که می‌توانستیم با ساز و کاری مبتنی بر کار تخصصی و کارشناسی و آینده پژوهانه از این فرصت نهایت استفاده فرهنگی را ببریم و استعدادها و توانمندیها و عظمت و شکوه تمدن و فرهنگ ایران جان را بیش از پیش به جهانیان معرفی و تبلیغ نماییم.منتظر اقدامات اصولی وزیر محترم ورزش میمانیم. هدف ما صرفا آگاهی بخشی و حرکت بر مدار عقلانیت و توسعه متوازن و همه جانبه ورزش است که امروزه نقش حساس و مهمی در اقتصاد و دیپلماسی دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ