گسترش همکاری‌های علمی ایران و‌ پاکستان

اقتصاد ایران: رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: دو مرکز نوآوری مشترک بین دو کشور ایران و پاکستان راه اندازی می شود و ۱۰ شرکت دانش بنیان ایرانی در مرکز پاکستان و بلعکس در ایران مستقر می شوند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در حاشیه دیدار با مختار احمد وزیر علوم پاکستان با اشاره به اینکه این سازمان رتبه اول زیست بوم پژوهشی کشور است، به تشریح برنامه‌ها و اهداف سازمان پژوهش‌ها پرداخت و گفت: تمامی مراحل تبدیل ایده به یک پروژه قابل بهره برداری در این پژوهشگاه پیگیری و حمایت می‌شود.

حسن زمانیان افزود: همچنین به زمینه‌های موجود همکاری در حوزه علم و فناوری میان ایران و پاکستان اشاره کرد و گفت: ایران آمادگی دارد تا مشابه مراکز نوآوری ایران را در پاکستان تاسیس کند.

دکتر زمانیان گفت: قرار است با اعزام گروه مدیریتی و کارشناسی شامل روسای دانشگاهی و پژوهشگاهی و دانشمندان پاکستانی به ایران و بازدید از مراکز علمی و سازمان‌های پژوهشی کشور دو مرکز نوآوری مشترک بین دو کشور راه اندازی شود و ۱۰ شرکت دانش بنیان ایرانی در مرکز پاکستان و بلعکس در ایران مستقر شوند.

حسن زمانیان افزود: علاوه بر این طرف پاکستانی در خصوص ساخت ماهواره آیات و پیش بینی زلزله، ساخت سوخت پاک هیدروژن ابراز علاقه مندی کردند.

او گفت: همچنین برای فرصت‌های مطالعاتی برای دانشجویان دو طرف تسهیلاتی مهیا شود.

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران همچنین به تمدید مهلت آثار به دبیرخانه ۳۷ مین جشنواره بین‌المللی خوارزمی تا پایان مهر اشاره کرد و گفت: ما در این جشنواره همواره برگزیدگان و شرکت کنندگانی از پاکستان نیز داریم.

مختار احمد وزیر علوم پاکستان هم پس از بازدید از مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های مستقر در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، ابراز امیدواری کرد تا کشور‌های منطقه بتوانند با همکاری یکدیگر مشکلات موجود را حل کنند. 


برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ