نخستین نمایشگاه روستا آباد به ایستگاه پایانی رسید

اقتصاد ایران: اختتامیه نمایشگاه روستا آباد بعد از یک هفته برگزاری در محل مصلای امام خمینی(ره) تهران با حضور معاون مناطق محروم رئیس جمهور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  نخستین نمایشگاه روستاآباد با هدف معرفی محصولات، آداب و رسوم، لباس و تولیدات کشاورزی و عشایر از دوازدهم تا هجدهم مهرماه در محل مصلای امام خمینی(ره) تهران با حضور روستائیان و عشایر از سراسر کشور برگزار شد.

در این نمایشگاه که به گفته امیرحسین مدنی معاون مناطق محروم رئیس جمهور در بیش از 1200 غرفه برگزار شد، محصولات روستائیان و عشایر مانند محصولات لبنی، شامل کشک، ماست، دوغ، آش محلی، عسل، گیاهان دارویی، صنایع دستی، لباس‌ و پارچه‌های محلی و دست‌ساخته‌های عشایر و روستایی در معرض فروش و دید علاقه‌مندان قرار گرفت که با استقبال چشمگیری همراه شد.

به گفته معاون رئیس جمهور؛ تعداد بازدیدکنندگان در هر روز به بیش از 500 هزار نفر می‌رسد و مردم با حضور در این نمایشگاه به راحتی می‌توانند نمونه‌ای از اقوام مختلف ایرانی در این نمایشگاه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ملاحظه کنند.

در نمایشگاه روستا آباد، انواع چادرهای عشایری مانند سیاه‌چادرها و سایر سازه‌های عشایری مناطق مختلف برپا شده و نمایندگان روستائیان و عشایر با لباس‌های محلی، اجرای موسیقی‌های محلی و همچنین اجرای بازی‌های محلی، زیر نظر فدراسیون بازی‌های روستایی و عشایری اقدام به معرفی فرهنگ مناطق مختلف به مردم پایتخت می‌کنند که با استقبال خانواده‌ها، به‌ویژه کودکان همراه شد.

نمایشگاه روستاآباد به عنوان نخستین تجربه ملی برای معرفی روستاها و مناطق عشایری بوده و قرار است این رویداد در سال‌های آینده هم تکرار شود. در حال حاضر 28 درصد جمعیت کشور در مناطق روستایی و عشایری ساکن بوده که سهم 45 درصدی در تولید مواد غذایی و گوشت قرمز را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برعهده دارند و یک جامعه تولیدی هستند که حافظ فرهنگ‌ها و آداب و سنن ایرانی هستند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ