مجوز باکو به سازمان ملل برای بازدید از قره‌باغ

اقتصاد ایران: یکی از مشاوران رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان گفته است که ظرف چند روز آینده، کارشناسان سازمان ملل اجازه بازدید از منطقه قره‌باغ کوهستانی را خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، دفتر مشاور رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که باکو قصد دارد به گروهی از کارشناسان سازمان ملل و نمایندگان اصحاب رسانه‌ها اجازه دهند که «ظرف چند روز آینده» از منطقه «قره‌باغ کوهستانی» بازدید کنند.

بنا بر گزارش شبکه راشاتودی، شمار ارامنه‌ای که در پی عملیات برق‌آسای جمهوری آذربایجان از قره‌باغ به سوی ارمنستان گریخته‌اند به حدود ۹۰ هزار نفر رسیده است و این در حالی است که برآوردها نشان می‌دهد که حدود ۱۲۰ هزار نفر از ارامنه در قره‌باغ سکونت داشتند.

«الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در پی دور جدید حملات اخیر خود به قر‌ه‌باغ گفته بود که حقوق ارامنه منطقه قره‌باغ مورد احترام قرار خواهد گرفت اما ساکنان ارامنه قره‌باغ از ترس پاکسازی قومی تأکید کردند که تمایلی ندارند تحت حکومت جمهوری آذربایجان به زندگی خود ادامه دهند.

خبرگزاری رویترز نیزگزارش کرد که دربحبوحه مهاجرت گسترده ارامنه قره‌باغ در پی حمله رعدآسای باکو، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان نیز روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که باکو از یک هیأت نمایندگی سازمان ملل دعوت کرده است که «ظرف‌ روزهای آینده» به قره‌باغ کوهستانی سفر کنند.

از طرف دیگر، «استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل نیز تأیید کرد که یک هیأت سازمان ملل به رهبری یکی از امدادگران ارشد سازمان ملل هفته جاری به قره‌باغ سفر خواهند کرد که این اولین دسترسی یک نهاد بین‌المللی از این منطقه در 30 سال اخیر محسوب می‌شود.

 

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ