تسویه بدهی دولت به تامین اجتماعی با واگذاری سهام

اقتصاد ایران: هیات وزیران بابت تسویه بابت بدهی ۷۰ هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی، واگذاری ۱۷ درصد سهام شرکت کشتیرانی و دو پالایشگاه را تصویب کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، مصوبه هیات وزیران درباره نحوه بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی را ابلاغ کرد.

بر اساس این گزارش، باقیمانده ۱۷ درصدی سهام دولت در شرکت کشتیرانی به میزان مقرر در جزء یک بند د تبصره ۱۹ ماده واحده قانون بودجه سال جاری حداقل ۷۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی واگذار می‌شود. در صورت عدم تکافوی ارزش سهام فوق بخشی از سهام دولت در دو پالایشگاه شازند و کرمانشاه پس از تصویب هیات واگذاری برای موضوع تخصیص می‌یابد.

- قیمت نهایی سهام و تعیین تکلیف بدهی‌ها و دارایی‌های شرکت‌های موضوع این مصوبه طبق آیین نامه اجرایی شیوه‌های قیمت گذاری بنگاه‌ها و نحوه اعمال شیوه‌ها در همین چارچوب با تصویب هیات واگذاری تعیین می‌شود. سازمان خصوصی‌سازی موظف است پس از ابلاغ این مصوبه قیمت سهام شرکت‌های فوق را طبق آیین نامه برای تصویب به هیات واگذاری ارائه کند.

- سازمان خصوصی‌سازی مجاز است مفاد تبصره ۳ ماده ۲۰ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ را برای بند یک این مصوبه اجرا کند.

- از تاریخ انعقاد قرارداد قطعی واگذاری، حقوق مالکانه سهام شرکت‌های اعلامی به سازمان تامین اجتماعی تعلق می‌گیرد و سازمان خصوصی‌سازی و تامین اجتماعی مکلفند بلافاصله اقدامات مربوط به نقل و انتقال سهام به نام سازمان تامین اجتماعی را انجام دهند تا زمان انعقاد قرارداد حقوق فوق متعلق به دولت است.

- دستگاه دریافت کننده سهام مکلف است پس از دریافت سهام و فروش آن وجوه حاصله را به خزانه‌داری کل واریز و به مصارف مندرج در بند فوق برساند.

- نقل و انتقال سهام موضوع این مصوبه از مالیات نقل و انتقال سهام معاف است. سایر هزینه‌های مترتب بر واگذاری بر عهده انتقال گیرنده است.

- بدهی‌های مرتبط با احداث پالایشگاه شازند به مبلغ ۸۷۸ میلیون یورو همزمان با واگذاری و متناسب با میزان واگذاری به انتقال گیرنده منتقل می‌شود و جابجایی تضامین صورت می‌پذیرد.

- در صورت واگذاری سهام شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نفت( شرکت مادر تخصصی ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی)، سازمان تامین اجتماعی مکلف به رعایت نظامات و مقررات نهادهای بالادستی است.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ