آشنایی با شهرهای زیارتی ایران +عکس

اقتصاد ایران: برای رفتن به شهرهای زیارتی مختلفی که در ایران وجود دارد، می‌توانید بلیط و هتل خود را با کمک وب‌سایت فلای تودی رزرو کنید و با خیالی راحت به سفر خود بپردازید.

شهرهای زیارتی در ایران جزء مهم‌ترین مقصدهای گردشگری در کشور محسوب می‌شوند که معمولا علاوه‌بر مسافران داخلی، مورد استقبال بسیاری از گردشگران خارجی شیعه نیز قرار می‌گیرند.

معرفی تعدادی از شهرهای زیارتی در ایران

زیارتگاه‌هایی که در چندین شهر مختلف از کشور قرار دارند به‌عنوان جاذبه‌های گردشگری مذهبی به‌شمار می‌روند که هر ساله مسافران زیادی خود را به این مکان‌ها می‌رسانند. برخی از مهم‌ترین شهرهای زیارتی کشور به شرح زیر هستند.

مشهد، حرم امام رضا(ع)

حرم امام رضا (ع) بدون شک مهم‌ترین مقصد گردشگری زیارتی در ایران به‌شمار می‌رود که تعدادی زیادی از گردشگران داخلی و خارجی در هر فصلی از سال به این شهر سفر می‌کنند.

این مکان زیارتی مقدس در مرکز شهر مشهد واقع شده و از چندین سازه مختلف تشکیل می‌شود که آرامگاه امام رضا (ع) در بخش مرکزی قرار دارد. می‌توان گفت یکی از دلایل پیشرفت صنعت گردشگری در شهر مشهد نیز به‌خاطر وجود همین مکان زیارتی است.

در طول این سال‌ها در خیابان‌های اطراف حرم هتل‌های متنوع برای رفاه حال مسافران ایجاد شده که شما می‌توانید پیش از سفر خود از طریق فلای تودی یک اقامتگاه مناسب را پیدا کنید.

علاوه‌بر جنبه زیارتی، شهر مشهد به‌واسطه برخورداری از اماکن تفریحی، تجاری و جاذبه‌های تاریخی مختلف توانسته است نظر طیف وسیعی از گردشگران را به خود جلب کند.

اگر ساکن شهر اصفهان هستید و می‌خوهید که مقصد بعدی سفر خود را مشهد و زیارت حرم امام رضا (ع) در نظر بگیرید می‌توانید با کمک فلای تودی بهترین بلیط اصفهان مشهد را انتخاب کنید.

مکان‌های زیارتی در شهر قم

قم میزبان حضرت معصومه فاطمه (ع) است و همین موضوع باعث می‌شود تا این منطقه نیز در دسته شهرهای زیارتی ایران در نظر گرفته شود و مسافران زیادی را به سمت خود بکشاند.

معماری خاص حرم حضرت معصومه (ع) نیز به‌‌گونه‌ای بسیار زیبا طراحی شده که جدا از ارزش و اهمیت این مکان زیارنی، دیدن این معماری در نظر گردشگران جالب توجه خواهد بود.

مسجد جمکران نیز یکی دیگر از مکان‌های زیارتی در شهر قم بوده که برای شیعیان از ارزش و محبوبیت زیادی برخودار است و باعث می‌شود تا بسیاری از افراد در مناسبت‌های خاصی به این شهر بیایند.

قدمت این مسجد به بیش از هزار سال پیش برمی‌گردد و براساس شواهد تاریخی گفته می‌شود که در این مکان فردی به نام شیخ حسن با امام زمان (ع) ملاقت کرده است.

علاوه‌بر زیارت حرم حضرت معصومه (ع) و مسجد جمکران می‌توانید به سایر اماکن دیدنی شهر قم نیز سر بزنید که شامل خانه و موزه یزدان پناه، خانه ملاصدرا، مسجد جامع قم و مقبره‌های گنبد سبز است.

در ضمن با بازدید از بازار قدیمی قم شاهد یک نمایش زیبا از معماری جذاب و زیبای ایرانی هستید، شما می‌توانید برای سفر به این شهر زیارتی از طریق فلای تودی برای خرید بلیط اقدام کنید.

شیراز، حرم شاهچراغ (ع)

آرامگاه احمد بن موسی کاظم بزرگ‌ترین پسر امام هفتم شیعیان در حرم شاهچراغ شیراز قرار گرفته است که یکی از جذاب‌ترین معماری‌های اسلامی ایرانی را به نمایش می‌گذارد.

این بنای مذهبی اثری هنرمندانه است که برای ساخت بنا از کاشی‌کاری‌ها و آیینه‌کاری‌های بسیار زیبایی استفاده کرده‌اند که می‌توانید با حضور در این مکان آن‌ها را تماشا کنید.

یکی دیگر از اماکن مذهبی شیراز مسجد نصیرالملوک نام دارد که با توجه به سبک معماری خاص و جذابی که دارد جزء زیباترین مساجد در ایران به‌شمار می‌رود.

اگر با فلای تودی بلیط خود را به مقصد شیراز رزرو کرده‌اید در زمان حضورتان سفری جذاب را تجربه می‌کنید که امکان بازدید از مکان‌های دیدنی مختلف این شهر مانند دروازه قرآن، آرامگاه سعدی، حافطیه، بازار وکیل، تخت جمشید و بسیاری جاذبه‌های دیگر را هم دارید.

شهر ری و حرم شاه عبدالعظیم (ع)

در بین شهرهای زیارتی ایران معمولا شهر ری نیز به‌دلیل قرارگیری حرم شاه عبدالعظیم (ع) مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار می‌گیرد که با هدف زیارت و سیاحت به این منطقه سفر می‌کنند.

شاه عبدالعظیم (ع) یکی از نوادگان امام حسن مجتبی (ع) است و به‌دلیل تاثیر بسزایی که این حرم از نظر تاریخی در دوره انقلاب اسلامی داشته باعث اهمیت بیشتر این حرم به‌عنوان یکی از مکان‌های زیارتی در کشور می‌شود.

با سفر به تهران می‌توانید سری هم به شهر ری بزنید تا علاوه‌‌بر زیارت و بازدید اماکن تاریخی، بتوانید از مراکز خرید، بازارهای متنوع، پارک‌های بازی و نقاط تفریحی مختلف این منطقه نیز بهره ببرید.

امامزاده صالح (ع) در تهران

امامزاده صالح از برادران امام رضا (ع) هستند که حرم ایشان در شهر تهران قرار دارد و به‌عنوان یکی از مکان‌های زیارتی مهم در نظر گرفته می‌شود که روزانه تعداد زیادی بازدیدکننده دارد.

آرامگاه دانیال نبی در شهر شوش

آرامگاه دانیال نبی (ع) در شهر شوش در استان خوزستان قرار گرفته که از نظر تاریخی و مذهبی برای مردم این منطقه از اهمیت بسیار زیادی برخودار است.

به‌دلیل متفاوت‌بودن گنبد این حرم که شکل مخروطی دارد برخی از افراد با نام گنبد دانیال نبی نیز این مقبره را می‌شناسند که برخلاف بسیاری از اماکن مذهبی در سطح کشور که ساختاری شبیه به هم دارند، معماری خاص و جالبی دارد.

اگر می‌خواهید از این زیارتگاه تاریخی در شهر شوش دیدن کنید، می‌توانید از طریق فلای تودی بلیط پرواز به شهر اهواز را رزرو کنید و با طی‌کردن مسیری کوتاه خود را به این منطقه برسانید.

فلای تودی خدمات متنوعی را در زمینه گردشگری به کاربران ارائه می‌دهد که افراد علاوه‌بر خرید بلیط هواپیما می‌توانند رزرو بلیط قطار و انتخاب هتل مناسب در مقصد مورد نظر را هم از طریق این پلتفرم انجام دهند.

سفر به شهرهای زیارتی ایران با خدمات گردشگری فلای تودی

مکان‌های زیارتی در کشور دارای اهمیت و جایگاه ارزشمندی در بین مردم است و در طول سال همواره تعداد زیادی از علاقه‌مندان برای اعیاد و مراسم‌های خاص یا تنها به قصد زیارت به این مناطق سفر می‌کنند.

مهم‌ترین خدماتی که شما برای رفتن به هر کدام از این مناطق نیاز دارید شامل خرید بلیط و پیداکردن یک اقامتگاه مناسب برای مدت‌زمان حضورتان است که تمامی آن‌ها از طریق وی‌سایت فلای تودی به شما ارائه می‌شود.

اگر دوست دارید تا سفری به مهم‌ترین شهرهای زیارتی در ایران داشته باشید می‌توانید بلیط خود را از طریق فلای تودی خریداری کنید، تعدادی از این شهرها شامل مشهد، قم، تهران، شیراز و برخی موارد دیگر است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ