وزیر ارتباطات:

مدارس در اولویت دسترسی به اینترنت پرسرعت هستند

اقتصاد ایران: وزیر ارتباطات در آیین بازگشایی سال تحصیلی جدید از دسترسی مدارس کشور به اینترنت پرسرعت از طریق فیبر نوری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، آیین بازگشایی سال تحصیلی جدید در حضرت مریم(س) تهران، ضمن تبریک سال تحصیلی گفت: ایران امروز  در صنعت فضایی جزو ۱۰ کشوری است که دارای چرخه کامل فضایی بوده و از ساخت ماهواره تا پرتاب آن توسط متخصصان و تجهیزات و ماهواره‌برهای ایرانی انجام می‌شود و خبر خوب اینکه امسال چند پرتاب فضایی خواهیم داشت.

زارع پور همچنین درباره پیام‌رسان‌های ایرانی نیز گفت: با تلاش متخصصان ایرانی پیام‌رسان‌های بومی به دستاوردهای بزرگی دست پیدا کرده‌اند و نسبت به سال گذشته تا امروز ۵ تا ۷ برابر کاربر جذب کرده‌اند.

وی با اشاره به برنامه وزارت ارتباطات برای اتصال همه مدارس به فیبرنوری نیز گفت: حوزه ماموریت های وزارت ارتباطات از اعماق اقیانوس ها تا فضا را شامل می‌شود به نحوی که سال گذشته از طریق فیبرهای نوری دریایی سه جزیره ایرانی در خلیج فارس به کشور عزیزمان متصل شدند. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اتصال مدارس به اینترنت پرسرعت خبر داد و گفت: یکی از طرح‌های ما فیبرنوری منازل و کسب و کارهاست و یکی از اولویت ها ما مدارس است که در اردیبهشت ماه سال جاری تفاهم‌نامه‌ای را با آموزش و پرورش امضا کردیم که تا آخر دولت بتوانیم مدارس شهری را از طریق فیبرنوری به شبکه ملی اطلاعات متصل کنیم که این کار با سرعت دنبال می‌شود.

گفتنی است، قبل از آغاز سال تحصیلی جدید مدرسه شهید حسین همدانی در فاز ۸ شهر پردیس در شمال شرق استان تهران به فیبرنوری متصل شد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ