اسقف اعظم روسیه:

رویکرد هتاکان به ادیان را قاطعانه محکوم می‌کنیم

اقتصاد ایران: عالیجناب پاتریارک کریل در پاسخ به نامه حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور در پی اهانت‌های مکرر به ساحت مقدس قرآن کریم گفت: کلیسای ارتدکس روسیه هرگونه بی‌احترامی به ادیان و نمادهای دینی با هر نیتی باشد را قاطعانه محکوم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، در پی اهانت‌های مکرر به ساحت مقدس قرآن کریم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رئیس شورای سیاستگذاری و هماهنگی گفت‌وگوی ادیان طی نامه‌ای به رهبران ادیان جهان، به تبیین بیانیه مقام معظم رهبری با هدف محکومیت اقدام موهن هتک حرمت به قرآن کریم پرداخت و پیشنهاداتی را برای پرهیز از تکرار اتفاقات مشابه و تنظیم «سند جهانی حقوق ادیان» مطرح کرد و در پاسخ به این نامه، رهبران ادیان جهان این اقدام را محکوم کرده‌اند که در ادامه این گزارش، متن پیام پاسخ «عالیجناب پاتریارک کریل» اسقف اعظم مسکو و تمام روسیه را می‌خوانیم. این نامه از سوی رئیس بخش روابط خارجی پاتریارکی مسکو متروپولیت ولوکلامسکی ارسال شده و به شرح ذیل است:

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور

رئیس محترم سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

از طرف عالیجناب کریل اسقف اعظم مسکو و تمام روسیه از شما به خاطر ارسال بیانیه حضرت آیت‌الله العظمی سید علی خامنه‌ای در رابطه با هتک حرمت به کتاب مقدس مسلمانان، قرآن کریم و همچنین برای نظرات و پیشنهادات جنابعالی در این مورد تشکر می‌کنم.

کلیسای ارتدکس روسیه هرگونه بی‌احترامی به ادیان و نمادهای دینی با هر نیتی باشد را قاطعانه محکوم می‌کند.

بدیهی است که اعمال هتک حرمت به قرآن با هدف تفرقه و شکاف بین جوامع و برخورد فرهنگ‌ها و تمدن‌ها انجام می‌شود و با حمایت مقامات دولتی سازماندهی شده است که حق صدها میلیون مؤمن را برای ادای فرایض دینی خود تهدید می‌کند.

پاتریارک مسکو ابتکار سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران برای تدوین و انتشار سندی برای جلوگیری از طراحی چنین بی‌قانونی و تعرض به مقدسات افراد معتقد به دین و محافظت آنان از شر این اقدامات در سراسر جهان را درک می‌کند.

در عین حال، ما معتقدیم که چنین اسنادی نیاز به مطالعه دقیق کارشناسی دارد و ما آماده انجام چنین اقدامات مشترکی هستیم.

من تصور می‌کنم توهین به مقدسات و احساسات مربوط به ادیان به عنوان یکی از موضوعات در نشست بعدی گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت ارتدوکس بین ایران و روسیه که قرار است در سال آینده در ایران برگزار شود، لحاظ کنیم.

ارادتمند

رئیس بخش روابط خارجی کلیسای پاتریارک مسکو، متروپولیت ولوکلامسکی

مسکو , کشور روسیه , قرآن ,

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ