خودرو گران نمی‌شود؛

بی‌اطلاعی وزیر صنعت از عملکرد سامانه یکپارچه

اقتصاد ایران: شورای رقابت ضمن تکذیب گرانی خودرو و عدم احتمال تغییرات قیمتی در آینده نزدیک اعلام کرد: اطلاعات وزیر صنعت از سامانه یکپارچه کامل نیست.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،سپهر دادجوی توکلی مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت  اعلام کرد: هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت خودرو وجود ندارد و تا تصمیم گیری بعدی اعضای شورا با توجه به واقعیت‌های بازار، نرخ تورم و دیگر متغیرهای مؤثر در قیمت تمام شده، کارگروه خودرو تصمیمات را پیشنهاد و اعضا با توجه به متغیرهای دخیل در باره اصلاح قیمت‌ها شامل کاهش و افزایش تصمیم گیری می‌کنند که در آینده نزدیک محتوم نیست.

قیمت گذاری برای ۵ محصول شرکت سایپا با تأیید معاونت حمل و نقل وزارت صنعت و تشخیص کارگروه شورا به عنوان محصولاتی جدید صورت گرفت. این قیمت‌ها برای فروش درب کارخانه است و حدود ۱۳ درصد برای خودروهای تولیدی و مونتاژی و ۲۰ درصد برای خودروهای وارداتی طبق قانون و به عنوان هزینه مالیاتی، تعویض پلاک، بیمه، اسقاط و.... به آن اضافه می‌شود اما مصرف کنندگان با مراجعه به این سامانه و رصد مصوبات می‌توانند ثبات قیمت‌ها و هرگونه تغییر احتمالی را ملاحظه کنند.

نگاه مغرضانه در بازاری که تمیز نیست همیشه موجب انحراف از اهداف اصلی است. وفق گزارشات متعدد وزارت صنعت تولید خودرو به نسبت مدت مشابه افزایش چشمگیری داشت. اگر مصرف کننده حقیقی به بازار مراجعه کند راحت تر از گذشته می‌تواند محصول مورد نظر را با قوانین حمایتی تهیه کند. خالی شدن بازار از دلالان به رکود تلقی کردن طبعاً ره به خطا بردن است.

اظهارات وزیر صنعت مبنی بر بی اطلاعی از سامانه یکپارچه می‌تواند برای مردم تلقی کننده پاسکاری وظایف باشد و باید از این رویکرد پرهیز کرد. اطلاعات وی در این خصوص کامل نیست. شورای رقابت مدیریت بازار خودرو را در دست دارد و از مشورت برخی نهادهای متخصص از جمله وزارت صنعت در این حوزه کمک می‌گیرد.

با تقسیم کاری که در شورا پیش بینی شده در حوزه خودرو از خرد جمعی متکی به تجربیات سنوات پیش بهره برده و در خصوص نحوه عرضه این جمع‌بندی در زمان پیش از استقرار وزیر جدید صنعت به نتیجه رسید و اکنون سامانه طرح یکپارچه به عنوان یک کار جمعی به محوریت معاونت حمل و نقل وزارت صنعت صورت می‌گیرد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ