چطور کاهش قیمت ارزهای دیجیتال را پیش بینی کنیم؟

اقتصاد ایران: به جرئت می‌توان گفت یکی از اصلی‌ترین خواسته‌های فعالان بازارهای مالی، یافتن راهی برای پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال است.

اخبار شرکت ها- به همین دلیل سرمایه‌گذاران روش‌های مختلفی را بررسی می‌کنند که بتوان با به کارگیری آن‌ها تغییرات احتمالی بازار ارزهای دیجیتال را پیش‌بینی کرد. از آنجایی که آشنایی با شیوه‌های اصولی انجام این کار می‌تواند از بروز ضررهای جبران ناپذیر مالی جلوگیری کند، در این مقاله تصمیم گرفتیم انواع سبک‌های تحلیلی را بررسی کنیم. اگر به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه علاقه‌مند هستید، در ادامه با ما همراه شوید.

تحلیل تکنیکال قیمت ارزهای دیجیتال

یکی از روش‌های پرکاربرد و پرطرفدار در بازارهای مالی که بسیاری از سرمایه‌گذاران از آن برای پیش‌بینی روند دارایی مدنظر خود استفاده می‌کنند. برای انجام این کار شما به سه داده قیمت، زمان و حجم نیاز دارید. این نکته را در نظر بگیرید که هرچه میزان شفافیت و عمق بازاری که در آن فعالیت می‌کنید بیشتر باشد، احتمال موفقیت شما افزایش پیدا می‌کند. معامله‌گران برای تحلیل قیمت ارز دیجیتال در تلاش هستند تا الگوهای قیمتی تکرار شونده را شناسایی کنند؛ زیرا تکنیکالیست‌ها اعتقاد دارند تاریخ همواره تکرار می‌شود.

چگونگی انجام تحلیل تکنیکال

در این بخش قصد داریم یک روش ساده و کاربردی را برای انجام این کار بررسی کنیم تا بتوانید با استفاده از آن داده‌های موجود در نمودار را تحلیل و براساس آن تصمیمات مناسب را اتخاذ کنید. در ادامه به مواردی که داشتن اطلاعات کافی در مورد آن ضروری است اشاره کرده و مراحل را شرح می‌دهیم.

  • آشنایی با روند

  • خطوط حمایت و مقاومت

  • کندل شناسی

  • واگرایی‌ها

  • مدیریت ریسک

اولین وظیفه شما در هنگام بررسی قیمت ارزهای دیجیتال در بازار، شناسایی روند است. شما باید روند کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت را مشخص کنید. به طور مثال شما معامله‌گر روزانه هستید و قصد دارید در تایم یک ساعته اقدام به خرید و فروش توکن مورد نظر خود کنید. در نتیجه باید روند در بازه روزانه، 4 ساعته و یکساعته را مشخص کنید. پس از انجام این کار باید حمایت و مقاومت‌های استاتیک و داینامیک مهم بازار را شناسایی کنید. در واقع هدف از انجام این کار بررسی رفتار قیمت در نواحی گفته شده است.

حال باید منتظر بمانید تا قیمت به مناطق مهمی که مشخص کرده‌اید برسد تا با بررسی واگرایی و الگوهای بازگشتی کندل استیک بتوانید حرکات احتمالی را پیش‌بینی کنید. در صورتی شناسایی نقطه ورود مناسب، حال زمان آن می‌رسد تا با استفاده از شیوه‌های مدیریت سرمایه و ریسک وارد معامله شوید تا در صورت اشتباه بودن تحلیل، آسیبی به سرمایه شما وارد نشود.

تحلیل فاندامنتال در بازار ارزهای دیجیتال

قدیمی‌ترین روش برای پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال در بازار که بسیاری از افراد مشهور و سرمایه‌گذاران بزرگ دنیا از آن استفاده می‌کنند. در تحلیل فاندامنتال شما پس از انتخاب رمز ارز مورد نظر از لیست ارزهای دیجیتالی که آن‌ها را مستعد رشد می‌دانید، ارزش ذاتی را بررسی می‌کنید.

به طور مثال برای تحلیل بیت کوین اگر هزینه تولید یک واحد از این دارایی 1000 دلار باشد و قیمت آن کم‌تر از میزان گفته شده باشد. سرمایه‌گذاری روی این کوین توجیه اقتصادی ندارد. البته پارامترها و مولفه‌های مختلفی وجود دارد که باید برای بررسی ارزنده بودن به آن توجه کنید.

  • شاخص NVT که از طریق تقسیم ارزش کل بازار دارایی مدنظر به تراکنش‌های فعلی آن به دست می‌آید.

  • شاخص Realized Value که به منظور شناسایی نواحی ارزنده از آن استفاده می‌شود.

  • MVRE یکی دیگر از شاخص‌هایی است که با استفاده از آن می‌توان نواحی ارزش را شناسایی کرد.

  • S2F مدلی که بر مبنای میزان عرضه یک دارایی طراحی شده است. کافی است این شاخص را برای لیست ارزهای دیجیتال مدنظرتان محاسبه کنید تا متوجه ارزنده بودن یا نبودن آن‌ها شوید.

تحلیل سنتیمنتال قیمت ارز دیجیتال

تحلیل سنتیمنتال یک روش تحلیلی است که از داده‌ها و احساسات جمعی مردم در بازارهای مالی استفاده می‌کند تا به تصمیم‌گیری در مورد جهت حرکت قیمت‌ها کمک کند. در مورد ارزهای دیجیتال نیز می‌توان از تحلیل سنتیمنتال برای پیش‌بینی رفتار بازارها استفاده کرد. قبل از هرچیز به شما توصیه می‌کنیم تا جدول ارزهای دیجیتال که ارزنده هستند را تهیه کنید تا مجبور به بررسی تمام توکن‌ها نباشید. در زیر توضیحاتی در مورد چگونگی انجام تحلیل سنتیمنتال رمزارزها ارائه شده است:

بررسی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی

اخبار، توییت‌ها، پست‌ها و نظرات در مورد قیمت ارز دیجیتال مدنظرتان در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بسیار مهم هستند. شما می‌توانید از ابزارهای جمع‌آوری داده‌های اجتماعی یا سایت‌های اخبار مرتبط با رمزارزها برای مانیتورینگ این دیتا استفاده کنید.

تجزیه و تحلیل محتوا

داده‌هایی که از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی جمع‌آوری کرده‌اید، باید تحلیل شوند. شما باید به دنبال الگوها و تغییرات در نظرات و توجه‌ها به ارزهای دیجیتال باشید. این شامل شناسایی کلمات کلیدی، هشتگ‌ها، واکنش‌ها به اخبار مختلف و ... می‌شود.

معیارسازی سنتیمنت

بر اساس تحلیل محتوا، می‌توانید به هر نظر یا توییت امتیازی اختصاص دهید. به عنوان مثال، نظرات مثبت می‌توانند امتیاز مثبت داشته باشند و نظرات منفی امتیاز منفی. این امتیازات به شما کمک می‌کنند تا تغییرات در سنتیمنت بازار را پیگیری کنید. شما می‌توانید اطلاعات به دست آمده را در جدول ارزهای دیجیتالی که در اختیار دارید، یادداشت کرده تا بتوانید در آینده نتایج به دست آمده را با آن مقایسه کنید.

ساخت نمودار و گراف

بر اساس داده‌های سنتیمنتال که جمع‌آوری و معیارسازی کرده‌اید، می‌توانید نمودارها و گراف‌ها را بسازید. این نمودارها می‌توانند به شما کمک کنند تا تغییرات در سنتیمنت بازار را به صورت گرافیکی مشاهده کنید.

پیش‌بینی بازار

با تحلیل نمودارها و گراف‌ها، می‌توانید سعی کنید قیمت ارز دیجیتال مدنظرتان را پیش‌بینی کنید. به عنوان مثال، اگر سنتیمنت مثبت توکنی خاص افزایش یابد، این ممکن است به رشد قیمت آن ارز منجر شود.

مدیریت ریسک

همیشه باید مدیریت ریسک را در نظر داشته باشید. سنتیمنت بازار ممکن است درست یا غلط باشد و باید مهارت در مدیریت ریسک داشته باشید. با انجام این کار می‌توانید میزان سود و زیان خود را کنترل کنید و برآیند سرمایه‌گذاری شما مثبت شود.

جمع‌بندی

اصلی‌ترین هدف هر سرمایه‌گذاری پیش‌بینی روند قیمت ارز دیجیتال برای پیدا کردن بهترین نقاط ورود و خروج به بازار است. به همین دلیل در این مقاله انواع روش‌هایی که می‌توان با استفاده از آن، آینده بازار کریپتو و توکن‌های موجود در آن را پیش‌بینی کرد، بررسی کردیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ