اشتباهات رایج در خرید پروفیل عکس

اقتصاد ایران: عدم آگاهی از نکات لازم در هنگام خرید هر محصول که شامل ناکافی بودن اطلاعات فنی از آن، خرید در زمان اشتباه و غیره می‌شود، می‌تواند ضرر و زیان مالی قابل‌توجهی را برای خریداران به همراه داشته باشد.

اخبار شرکت ها- خصوصاً اگر محصول موردنظر یک مقطع فولادی باشد. چراکه این محصولات در تناژ بالا خریداری می‌شوند و اگر در انتخاب سایز، گرید، نوع و سایر مشخصات آن اشتباه رخ دهد، متوجه زیان مالی خواهید شد. مگر اینکه فروشنده قبول کند که کالا را مرجوع کنید که در این صورت مشکل طولانی شدن زمان اتمام پروژه را خواهید داشت. بنابراین، باید در هنگام خرید مقاطع فولادی دقت کافی را به خرج دهید تا از اتفاقات این‌چنینی جلوگیری به عمل آید. در این مقاله به اشتباهات رایج در خرید پروفیل و قوطی فولادی اشاره خواهیم کرد تا با اطلاعات کامل بتوانید یک خرید مقرون‌به‌صرفه را تجربه کنید.

images_1693302267_64edbdfba464b.jpg

اشتباهات رایج در هنگام خرید پروفیل

انواع قوطی و پروفیل فولادی کاربرد گسترده‌ای در ساختمان‌سازی و صنایع مختلف دارند و به همین دلیل در تناژ بالا خریداری می‌شوند. ازجمله این کاربردها می‌توان به ساخت ستون‌های فلزی، نرده‌کشی پنجره و راه‌پله و پیاده‌روها، ساخت پوشش سقف، ساخت چهارچوب در و پنجره، ساخت پل، ساخت جرثقیل، ساخت ماشین‌آلات صنعتی بزرگ و غیره اشاره کرد. به دلیل اینکه پروفیل‌ها خود از ورق‌های فولادی و ورق‌ها نیز از شمش فولادی تولید می‌شوند، قیمت پروفیل و قوطی بیشتر از دیگر محصولات نهایی فولادی است. پس باید در انتخاب و خرید آن‌ها بسیار دقت شود. در ادامه به اشتباهات رایج در خرید پروفیل و قوطی اشاره خواهیم کرد.

عدم توجه به مشخصات فنی محصول

اولین گام در هنگام خرید قوطی و پروفیل، تعیین مشخصات آن است. این مشخصات شامل نوع، سایز و ابعاد، وزن و جنس آن‌ها می‌شوند. این مشخصات به‌نوعی به هم مرتبط بوده و مجموعه‌ای از خواص شامل استحکام، مقاومت در برابر خوردگی، دوام و پایداری، قابلیت جوش‌پذیری و اتصال و غیره را به همراه دارند. 
پروفیل‌ها از نظر وزن به انواع سبک و سنگین تقسیم می‌شوند. هم‌چنین، این مقاطع دارای انواع ساختمانی و صنعتی بوده که بازهم معیار این تقسیم‌بندی بر اساس وزن و سایز است. پس باید در هنگام خرید پروفیل سایز مناسب از این محصول را انتخاب کنید که با کاربرد موردنظر شما تناسب داشته باشد. اگر پروفیل سبک خریداری کنید، درصورتی‌که کاربرد شما نیاز به تحمل بار بالایی داشته باشد، پروفیل قادر نخواهد بود فشارهای وارده را به خوبی تحمل کند. در مقابل، اگر پروفیل صنعتی برای کاربردهای معمولی که نیاز چندانی به استحکام بالا ندارند خریداری شود، بودجه‌های پروژه بی‌دلیل مصرف می‌شود و سازه سنگین خواهد شد. 
یکی دیگر از معیارهای انتخاب و خرید پروفیل، توجه به جنس آن‌هاست. پروفیل‌ها در انواع جنس‌های فولادی، آلومینیومی، گالوانیزه، استیل و کامپوزیتی در بازار موجود هستند و اختلاف قیمت قابل‌توجهی با یکدیگر دارند. اگر قرار است از این مقاطع در فضای باز و در محل‌هایی که شرایط جوی مساعد نیست استفاده کنید، پروفیل گالوانیزه و آلومینیومی مناسب هستند. انتخاب از بین این دو به میزان مقاومت و تحمل بار بر اساس آنچه شما به آن نیاز دارید مربوط می‌شود. پروفیل‌های استیل خواص بسیار خوبی دارند اما به همان نسبت هم گران هستند و باید در خرید آن‌ها بیشتر دقت شود. 

images_1693302280_64edbe08ac80c.jpg

عدم خرید پروفیل از تولیدکننده معتبر

تولیدکنندگان معتبر قوطی و پروفیل برای تولید محصولات خود از به‌روزترین استانداردها استفاده می‌کنند که این امر باعث می‌شود کیفیت پروفیل‌های آن‌ها در سطح مطلوبی باشد. ضمن اینکه، این کارخانه‌ها اطلاعات فنی محصولات تولیدی خود را در قالب برگه آنالیز محصول در اختیار شما قرار می‌دهند تا از کیفیت و مشخصات آن‌ها اطمینان خاطر کسب کنید. این برگه آنالیز شامل خواص فیزیکی، مکانیکی و شیمیایی پروفیل و نیز اطلاعات مربوط به مشخصات ابعادی و وزن آن می‌شود. 
بنابراین، لازم است تا از تولیدکنندگان معتبر خرید کنید تا هم سلامت و هم اصالت کالا تضمین شود و در صورتی هم که به مرجوع کردن کالا نیاز شد، بتوانید با زحمت کمتری این مورد را پیش ببرید. برترین تولیدکنندگان قوطی و پروفیل فولادی در ایران عبارت‌اند از:

  • شرکت جهان پروفیل
  • کارخانه تهران شرق
  • کارخانه قوطی و پروفیل نورد صابری
  • کارخانه پروفیل صدرا
  • کارخانه پروفیل یاران
  • کارخانه فولاد گستر حداد
  •  کارخانه قوطی و پروفیل بهفلز

زمان اشتباه خرید پروفیل

خرید مقاطع فولادی نیازمند شناخت دقیق رفتار و نوسانات بازار آهن است. هرچند که امکان پیش‌بینی دقیق قیمت‌ها وجود ندارد، اما باید در زمان‌هایی که نوسانات بازار شدید است از خریدهای شتاب‌زده و هیجانی اجتناب شود. پروفیل‌های فولادی مقاطعی هستند که از نورد و پرس‌کاری ورق‌های فولادی و یا جوشکاری آن‌ها تولید می‌شوند و بنابراین قیمت ورق به‌طور مستقیم بر قیمت تمام‌شده قوطی و پروفیل تأثیر می‌گذارد. پس باید دقت کنید که هرگاه قیمت ورق فولادی گران شود، باید انتظار افزایش قیمت قوطی و پروفیل را هم داشت. این امر جدا از بحث میزان عرضه و تقاضا است. چراکه هرگاه تقاضا زیاد و عرضه کم شود، قیمت پروفیل نجومی خواهد شد. 
بهترین زمان برای خرید انواع پروفیل، در زمان ثبات نسبی قیمت‌هاست. در فصول گرم سال که ساخت‌وسازها رونق می‌یابد، انتظار افزایش قیمت مصالح ساختمانی ازجمله ورق و به دنبال آن افزایش قیمت نبشی، ناودانی و پروفیل فولادی وجود دارد. بنابراین، نیمه دوم سال می‌تواند بهترین زمان برای خرید قوطی و پروفیل فولادی باشد. البته قوطی‌های گالوانیزه شاید روند مخالفی داشته باشند. این محصولات که عمدتاً در نقاط پر بارش و به‌منظور جلوگیری از ایجاد خوردگی و زنگ‌زدگی مورداستفاده قرار می‌گیرند، با رسیدن فصل سرما ممکن است گران‌تر شوند. 

images_1693302292_64edbe14a9868.jpg

جمع‌بندی

قوطی و پروفیل فولادی چه در ساختمان‌سازی و چه در صنایع مختلف نظیر پل‌سازی، ساخت ماشین‌آلات صنعتی، ساخت انواع نرده‌ها و غیره کاربرد دارند. به دلیل اینکه در این کاربردها از نظر میزان مقاومت، دوام، وزن و غیره به پروفیل‌های متفاوتی نیاز است، باید که در انتخاب آن‌ها بسیار دقت شود تا مرتکب اشتباه در خرید پروفیل نشویم. برای این منظور، توجه به مشخصات فنی محصول، خرید از تولیدکنندگان معتبر و نیز خرید در زمان مناسب که بازار در ثبات نسبی به سر می‌برد، می‌تواند تا حد زیادی از وقوع اشتباهات رایج در خرید پروفیل بکاهد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ